رحیم‌پور ازغدی در طرح ولایت خراسان رضوی

برخی انتظار را تنها در خواندن دعای ندبه و چراغانی کردن نیمه شعبان می‌دانند/ نباید به اسم منتظر باب قشری‌گری را در مذهب فراهم کرد

به گزارش بصیر، حسن رحیم پور ازغدی امروز در جمع دانشجویان شرکت کننده در ششمین دوره طرح ولایت استان خراسان رضوی که در مرکز تخصصی امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، گفت: تمام مفاهیم نظری و رویکردهای عملی به دو دسته دردمند و بی درد تقسیم می‌شود حتی دین داران نیز به دو دسته دیدندار بی درد و دیندار دردمند تقسیم می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی افراد متدین و اهل نماز و روزه هستند؛ اما در بیداری نیز خوابند؛ افزود: برخی انتظار را تنها در دعای ندبه خواندن و چراغانی کردن در نیمه شعبان می‌دانند؛ اما عده‌ای چنین مسائلی را تنها ظاهر فرد منتظر می‌دانند؛ زیرا یقین دارند که زندگی فرد منتظر بسیار متفاوت‌تر از چنین مسائلی است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئله ظهور مسئله کمیت نیست، آن ۳۱۳ نفر یار حقیقی امام زمان(عج) هر کدام به تنهایی می‌توانند یک دنیا را اداره کنند؛ بنابراین مسئله ظهور یک مسئله کیفی است.

 

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه انتظار یک سبک زندگی است، تصریح کرد: امروز هم در کشورهای غربی و هم کشورهای شرقی همه موافق اخلاق و معنویت هستند زمانی صف بندی و نبرد علیه معنویت آغاز می‌شود که معنویت به عینیت تبدیل شود.

 

وی ادامه داد: چنانچه نماز و روزه را کنار بگذاریم سبک زندگیمان همانند سبک زندگی کفار خواهد شد، به این معنا که زندگی ما همانند زندگی دیندار بی درد است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در جامعه‌ای که حاکمان مسلمان؛ اما عدالت نداشته باشند در آن جامعه دین تضعیف خواهد شد؛ اما چنانچه حاکمان غیرمسلمان؛ اما عادل باشند فضا برای دینداری فراهم و رشد اخلاق و معنویت مهیا خواهد شد.

 

رحیم پور ازغدی در ادامه گفت: جامعه منتظر جامعه‌ای است که در بازارش کلاه یکدیگر را برندارند و زمانی که خرید و فروشی صورت می‌گیرد دو طرف راضی باشند؛ بنابراین چنانچه می‌خواهید دینی بودن یک جامعه را بسنجید به بازار آن جامعه مراجعه کنید.

 

وی ضمن بیان اینکه امام زمان(عج) کانون تعادل زمین و آسمان است، بیان داشت: برخی نیمه انسان و نیمه حیوان زندگی می‌کنند و به همین شکل از دنیا می‌روند و در آخرت منتظر رحمت خداوند می‌مانند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: چنانچه انسان کامل که هدف آفرینش است نباشد کل عالم خلقت بی معنا خواهد شد؛ بنابراین چنانچه انسان و ظرفیت خلیفه اللهی نبود آفرینش زمین و آسمان دارای معنای امروز نمی‌بود، به همان اندازه که انسان به هدف خود نزدیک می شود آنگاه به هدف خلقت نیز نزدیک‌تر خواهد شد.

 

رحیم پور ازغدی با تأکید بر اینکه نباید به اسم منتظر باب قشری‌گری در مذهب را باز کنیم، گفت: چنانچه انتظار در سبک زندگی در بازار و در تفریحات تجلی یافت آنگاه منتظر واقعی خواهیم بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حدیثی از امام صادق (ع)اشاره و تصریح کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید:‌«امام و رهبر خود را بشناسید، دیر یا زود آمدن وی به شما ضرری نخواهد رساند»؛ بنابراین چنانچه امام زمان (عج) خود را بشناسید آنگاه راحت‌تر سختی‌ها را خواهیم پذیرفت.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: کسانی که در زمان انقلاب و جنگ پای کار نیامدند یقین بدانید در زمان ظهور نیز به امام زمان(عج) نخواهند پیوست و چنانچه این افراد در عاشورا بودند به جبهه امام حسین(ع) نیز نمی‌پیوستند.

 

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه رسول خدا(ص)، امامان معصوم و دیگر انبیاء عبدتر بودند و خود را در خدا فانی می دانستند به خدا نیز نزدیک‌تر بودند.

 

ازغدی در پایان خاطرنشان کرد: برخی تنها نشسته‌اند که امام زمان(عج) بیاید و عدل و عدالت را در دنیا برپا کند و خود را هیچ کاره می‌دانند این افراد از غائبین هستند و نه مجاهدین.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا