اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار در خطبه های نماز عید سعید فطر

وحدت، منظر شکوه و عزت اسلام/ در شرایط کنونی بیش از پیش به وحدت نیازمندیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام جلالی در در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلی قدس شهرستان فریدونکنار، اظهار داشت: دنیای استکبار امروز جنایات بی شماری را علیه لبنان، فلسطین، مسلملنان جهان و شیعیان در حال انجام است و مهمترین علت آن نیز این امر می باشد که آنها از انسانیت، اخلاق و ادب بهره ای نبرده اند.

وی تصریح کرد: هر روز شاهد قانون شکنی ها، ناهنجاری ها و تجاوزهای دردمنشانه سربازان جنایتکار صهیونیست در غزه و دست نشاندگان مزدور آنها، داعش در عراق و سوریه هستیم.

خطیب جمعه فریدونکنار با بیان اینکه اینها که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند چیزی از این موضوع درک نمی کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا به بهانه حقوق بشر در اوکراین، فلسطین، عراق، افغانستان، سوریه و یمن وارد می شود و به قتل و غارت می پردازد اما آیا آنها این جنایات صهیونیست ها را نمی بینند یا موضوع چیز دیگری است.

جلالی اذعان داشت: آیا اسرائیل حق دفاع دارد اما کودکان بی دفاع و مظلوم فلسطینی که در بیمارستان ها در حال مداوا هستند این حق را ندارند، رژیم غاصب اسرائیل به بهانه اینکه سلاح و تسلیحات حزب الله در بیمارستان است آنجا را بمباران می کنند و فجایعی دیگر می آفریند.

وی تاکید کرد: ما در این روز عید که روز تجلی وحدت و اتحاد است بر اساس آیه قرآن خطاب به همه مسلمین، همه سران دول اسلامی خصوصا به شیعیان اعلام می داریم که این اتحاد و وحدت که منظر شکوه و عزت اسلام است را حفظ کنید و بدین وسیله پشت استکبار و دشمن خود را بشکنید تا این مسلمانان مظلوم زمان ما در سوریه، عراق و غزه نجات پیدا کنند.

جلالی با انتقاد از کسانی که دانسته بر سنگ تفرقه می زنند، در مسیر تفرقه قدم بر می دارند و به قرآن، اسلام و پیغمبر خیانت می کنند، عنوان داشت: هواهای نفسانی را کنار بگذارید، ما در شرایط کنونی بیش از پیش به وحدت نیازمندیم، امروز صدای درخواست کمک مسلمانان در بسیاری از کشورها بلند است و بر همه فرض و واجب می باشد که در مسیر وحدت قدم برداریم، اسلام و مسلمین را تقویت کنیم تا زمینه ظهور آقا امان زمان(عج) را فراهم نمائیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا