فکری: آنها که به شکست استقلال دل بسته اند خوشحال نباشند

به گزارش بصیر،  استقلال صدرنشین لیگ برتر فوتبال در ایستگاه هفتم این مسابقات، فردا در مسجدسلیمان میهمان تیم آخر جدولی نفت است. با تمام این اوصاف محمود فکری مربی آبی پوشان پایتخت دیدار تیمش برابر شاگردان مجید باقری نیا را آسان نمی داند.

گفنگوی محمود فکری را در زیر می خوانید:

استقلال صدرنشین به نفت قعرنشین رسید.

به آمار و ارقام نباید توجه زیادی داشت. تیم هایی مثل نفت مسجد سلیمان همواره برابر استقلال و پرسپولیس انگیزه ویژه دارند. حالا هم که دیگر شرایط متفاوت تر است. بازیکنان حریف قصد دارند در خانه شایستگی هایشان را به اثبات برسانند.

استقلال فصل پیش در شرایط مشابه با این فصل از شش بازی ابتدایی خود ۱۵ امتیاز گرفته بود که در هفته هفتم مسابقات راهی جنوب شد. برخی می گویند شاید تاریخ برای استقلال تکرار شود.

بله استقلال قبل از داربی فصل قبل به استقلال خوزستان باخت اما شرایط در هر فصل متفاوت است، به نظر می رسد برخی منتظر دیدن شکست ما هستند، بازی با نفت مسجد سلیمان آخر دنیا نیست، گفتم که نباید به آمار و یا اتفاقات قبل توجه داشت.

در خط دفاع مشکل داشتید که غیبت هرایر مگویان ارمنی هم مزید بر علت شد.

هرایر برای بازی در تیم ملی کشورش برابر لیتوانی و دانمارک رفته و چاره ای نداریم تا با جابه جایی ها فعلا مشکلات را برطرف کنیم.

حنیف عمران زاده هم دوباره مصدوم شد؟

حنیف یک مصدومیت قدیمی لگن داشت که دوباره نمایان شد البته ما در خط دفاعی چند بازی از هاشم بیگزاده استفاده کردیم که خوب بود ضمن اینکه خرسندنیا را هم داریم که در سه مسابقه اول فصل برایمان بازی کرد.

امیر قلعه نویی اعلام کرد شاید از محمد قاضی  در پست مدافع مرکزی بهره ببرید.

محمد سابقه بازی در خط دفاعی را دارد و این یکی از راهکارهایی است که کادر فنی در نظر دارد، مهم این است که تمام نفرات این انگیزه را دارند که با تمام وجود در خدمت تیم باشند و قاضی توانایی فنی بالایی دارد و می تواند در صورت انتقال به خط دفاع برایمان مثمر ثمر باشد.

امیرحسین صادقی از چه زمانی شرایط بازی کردن خواهد داشت ؟

به نظرم امیرحسین می توانند از هفته بعد آرام آرام به ترکیب تیم اضافه شود، صادقی که به آمادگی دست پیدا کند دست کادر فنی در چیدن ترکیب خط دفاعی بازتر خواهد شد.

شما فردا برابر تیمی قرار می گیرید که بعد از پیکان ، ضعیف ترین خط حمله لیگ را دارد .

این درست که نفت طی شش دیدار فقط یک گل زده اما فوتبال غیرقابل پیش بینی است و نباید به این مسائل توجه داشت. برای استقلال کسب سه امتیاز اهمیت دارد و حفظ صدر.

استقلال فصل قبل در میانه میدان یک هافبک بازی ساز کلاسیک نداشت اما آمدن کرار شرایط را در فصل جدید تغییر داد.

جاسم از نظر فنی توانایی بالایی دارد و تا اینجای  فصل به ما کمک زیادی کرده است، کرار اگر همین طور بی حاشیه و منظم به کارش ادامه دهد هم استقلال از وجودش سود خواهد برد و هم خودش در فصل آتی شرایط بهتری برای عقد قرارداد جدید پیدا می کند .

عملکرد خریدهای جدید استقلال را چطور ارزیابی می کنید؟

همه آنها طی هفته های اخیر توانایی هایشان را نشان داده اند از جاسم کرار و امید ابراهیمی گرفته تا سجاد شهباز زاده و مگویان و محسن فروزان، به نظرم در تمرینات پیش از فصل عملکردمان خوب بوده که نفرات جدید زودتر از حد انتظار در تیم جا افتاده اند.

در ابتدای فصل برخی از عملکرد مدافع جدید ارمنستانی استقلال ایراد گرفتند. خصوصا در بازی با سایپا که کرتکب خطای پنالتی شد.

اتفاقا امیر قلعه نویی و کادر فنی از عملکرد او رضایت کامل دارند. هرایر با کارنامه مشخصی به استقلال آمد. ضمن اینکه در استقلال به جز آن بازی عملکرد قابل قبولی داشت. باید ببینید از یک بازیکن چه وظایفی خواسته شده و آیا او در اجرایشان موفق بوده یا خیر؟ حسن بزرگ این مدافع هوشمندانه بازی کردن اوست. هرایر دفع توپ بدون فکر ندارد و همواره سعی می کند در بازی سازی از خط فاع موثر باشد .

استقلال با ۱۳ گل زده بهترین خط حمله لیگ را به خود اختصاص داده است . این به قابلیت فنی مهاجمانتان باز می گردد یا شرایط رقبا ؟

وقتی تیم گل می زند از دروازه بان تا مهاجمان در آن دخیل هستند همانطور که وقتی تیم گل می خورد نباید تنها مدافعان و دروازه بان را عامل آن دانست. استقلال گل زیاد می زند چون در فاز هجومی یک تیم پشت سر مهاجمانش قرار دارد. به گلهایی که زده ایم دقت کنید اکثر آنها با شیوه ها ی گوناگون به ثمر رسیده اند وقتی برای رسیدن به گل راهکارهای متفاوت داشته باشید رقبا را دچار مشکل خواهید کرد و به نظرم این برنامه در استقلال در حال اجرا شدن است.

سه امتیاز بازی فردا را باید به حساب استقلال واریز کرد ؟

تمام تلاشمان را می کنیم. می دانیم رقبا بیکار نخواهند نشست. پرسپولیس ، تراکتوسازی ، فولاد ،سپاهان  از مدعیان قهرمانی لیگ هستند پس باید حواسمان جمع باشد و بی جهت امتیاز از دست ندهیم.

به هر حال پیروزی های پرگل شما در هفته های اخیر توقعات هواداران را بالا برده است.

انشاا… که با دست پر به تهران بر می گردیم تا هواداران را خوشحال ببینیم .

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا