اختصاصی/ سردار اکبرنژاد در جمع رزمندگان فریدونکناری

شهید بصیر نماد تمام شهدای مازندران است/ مقاومت امروز غزه از فرهنگ شهید بصیر هاست

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، سردار علی اکبر نژاد فرمانده ۸ دفاع مقدس در هشتمین همایش رزمندگان فریدونکنار و در مسجد النبی این شهرستان، اظهار داشت: شهدا انسانهایی بودن که به عهد خود وفا کردند.

وی تصریح کرد: شما رزمندگان جز آن دسته از مجاهدینی هستید که همچنان به عهد و پیمانی که با شهدا بسته اید پای بند مانده اید و از مسیری که انتخاب کردید روی برنگرداندید.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه سخنان خود با اشاره به رشلادت های سردار حاج حسین بصیر، خاطرنشان کرد: سردار شهید بصیر در بین هدای کشور گل سر سبد است و ما او را به عنوان سید الشهدای مازندران می نامیم.

اکبرنژاد با بیان اینکه شهید بصیر در دانشگاه اسلام و امام حسن (ع) فارغ التحصیل شد، یادآور شد:  خط قرمز حاج بصیر اسلام بود و حاضر شد تمام سرمایه اش را تقدیم نظام و انقلاب کند.

وی همچنین به وفاداری شهید بصیر نسبت به ولایت و الگو بودن وی برای رزمندگان اشاره و همگان را به پیروی از سیره این شهید بزرگوار ترغیب کرد.

اکبرنژاد در ادامه ایمان را از مهمترین و اولین شاخصه شهید بصیر نام برد و گفت: دومین شاخصه شهید بصیر یقین بود، برداشت های وی زیرکانه و خالصانه بود و موقعیت ها را خوب نی سنجید.

وی همچنین به خصائص اخلاق حاج بصیر اشاره کرد و با بیان اینکه شهید بصیر محور وحدت بود، یادآور شد: وقتی می گوئیم شهید بصیر منظورمان به همه شهداست، چون شهید بصیر نمادی از تمام شهدای مازندران است، بصیر اختصاص به فریدونکنار و مازندران ندارد بلکه متعلق به کل کشور است.

این فرمانده دفاع مقدس در ادامه تاکید کرد: فرهنگ شهید بصیر و شهدای ما موجب شد که غزه با کرانه ۴۰ و عمق ۱۲ کیلومتری با جمعیت نزدیک به ۲ میلیون نفر بتواند در برابر زیادی خواهی های دشمنان مقاومت کند و به پیروزی دست یابد.

وی افزود: اگر می بینید امروز حزب الله لرزه به اندام دشمن انداخته به دلیل فرهنگ ایثار و شهادتی ایست که شما رزمندگان برای دفاع از آن جنگیدید و شهدایی چون بصیر تقدیم این انقلاب شدند.

در ابتدای این جلسه سردار نانواکناری از فرمانده هان دفاع مقدس و رئیس ستاد یادواره شهدای فریدونکنار ضمن خیر مقدم به رزمندگان، اظهار داشت:امروز در حالیکه همه به دنبال عنوان و نام هستند برای شما هیچ عنوانی جز بزرگی و عظمت نمی توان به کار برد، چرا که شان شما آسمانی است و صفت و لقب ها برای زمینیان است.

وی افزود: شما افرادی هستید که در درون قلبتان آنچنان با شهدا مانوس هستید که حتی اگر در کشوری چون فلسطین نیز آن اتفاقات می افتد نگران می شوید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا