وزیر جدید علوم؛ از گزینه های آشنا تا یک گزینه مجهول!!

به گزارش بصیر، محمد علی نجفی که در حال حاضر سرپرست وزارت علوم است، از سوی برخی از طرفداران دولت، به عنوان گزینه مورد نظر روحانی برای معرفی به مجلس معرفی می شود.


در چنین شرایطی، نمایندگانی از مجلس و برخی از تحلیلگران  اصلا اعتقادی به رای آوری نجفی ندارند و عنوان می کنند که مجلس قطعا به چنین گزینه ای رای نمی دهد.

در صورتی که نجفی گزینه نهایی روحانی نباشد، اسامی جدیدتری توسط جریانات و گروههای سیاسی مطرح می شوند. محمدرضا عارف و مصطفی معین هر چند جزء اسامی مطرح هستند، اما معرفی آنها از سوی روحانی بسیار بعدی می نماید.

گذشته از این دو گزینه اسامی دیگری نیز مطرح می شوند. روز گذشته، رضا صابری، نماینده آزاد شهر در مجلس، گزینه هایی همچون علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی،سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور، محمد حسین امید، معاون اداری ـ مالی وزارت علوم و سرپرست سابق دانشگاه تهران و همچنین «صدوق» که قبلاً نماینده ایران در یونسکو بوده است،  را از جمله گزینه‌های مطرح برای تصدی سکان وزارت علوم عنوان کرده است.

در این میان اسم مصطفی کواکبیان نیز از سوی برخی از نزدیکان وی برای تصدیگری وزارت علوم مطرح شد که البته مساله ای دور از ذهن است. دکتر فرهادی نیز از اسامی است که بالاخره در فضای رسانه ای منتشر شد.

با همه این شرایط به نظر می رسد همچنان گزینه های دیگری نیز از سوی دولت وجود داشته باشند.

صادق، مشاور روحانی چندی پیش در این باره گفت: در حال حاضر نمی‌توان گزینه‌هایی را که در زمینه تصدی وزارت علوم مطرح هستند را رسانه‌ای کرد اما تلاش می‌کنیم طی وقت قانونی خود وزیر علوم را مشخص و معرفی کنیم.

این که امکان رسانه ای کردن نام وزیر پیشنهادی علوم فعلا وجود ندارد، وجود گزینه های دیگری غیر از اسامی مطرح شده را محتمل می کند. در واقع غیر از ۹گزینه مطرح شده در این گزارش، گزینه دهمی هم وجود دارد که فعلا کسی جز نزدیکان روحانی از ان با خبر نیست.

 

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا