اختصاصی/ معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران در فریدونکنار خبر داد

برگزاری دوره های ضمن خدمت آموزش دهندگان سوادآموزی مازندران

IMG_1928

به گزارش بصیر، داوود تقی نیا در نشست مشترک با مدیر و شورای معاونین آموزش و پرورش فریدونکنار، ضمن بیان این نکته که در دولت تدبیر و امید احترام به معلم و تکریم ارباب رجوع  باید سرلوحه کار رؤسا و کارکنان اداری آموزش وپرورش باشد، بر اهمیت بحث سوادآموزی در جامعه تأکید کرد و گفت: مهمترین جامعه ی هدف سوادآموزی را افراد بین ۱۰تا ۲۰ سال تشکیل می دهند که عموماً از قشر آسیب پذیر جامعه و از خانواده های بی سرپرست یا بدسرپرست هستند.

معاون سوادآموزی آموزش وپرورش مازندران خاطرنشان کرد: اگر این قشراز آموزش دور بمانند، به راحتی مورد سوءاستفاده های مختلف قرار خواهند گرفت، به همین دلیل وظیفه آموزش وپرورش، خصوصاً معاونت سوادآموزی، توجه ویژه به این قشر از بی سوادان است.

تقی نیا در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره تربیت مدرس برای معلمین منتخب شهرستان ها جهت برگزاری کلاسهای آموزشی برای کلیه آموزش دهندگان سوادآموزی در سطح استان مازندران تا قبل از شروع کلاسهای سوادآموزی خبرداد.

وی همچنین از تلاش برای تجمیع دانش آموزان روستاهای کم جمعیت، جهت تأمین نیروی انسانی و فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان ۷ تا ۱۰ سال خبر داد و گفت: با تمام توان و قدرت ، برای انسداد مبادی بی سوادی تلاش می کنیم تا ان شاءالله هیچ دانش آموزی در این سنین از نعمت تحصیل بی بهره نماند.

به گفته ی این مقام مسئول، امسال در استان مازندران، بیش از ۱۷۰۰۰ بی سواد با همکاری بیش از ۳۰۰۰ آموزش دهنده ی سواد آموزی ومعلمین علاقه مند تحت پوشش سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

 

تهیه کننده: محمدی خبرنگار حوزه آموزش و پرورش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا