ارزش تعامل حاکمیتی سپاه با دولت‌ها

بصیر، فرمانده کل سپاه در نشست خبری دیروز که به مناسبت سالگرد صدور فرمان امام خمینی(ره) برای تأسیس نیروهای سه‌گانه زمینی، دریایی و هوایی سپاه در ۲۶ شهریور ماه ۱۳۶۴، انجام گرفت در پاسخ به پرسشی درباره تعامل سپاه با دولت گفت: «همان‌طور که قبلاً  هم اعلام کردیم، حمایت از دولت‌ها جز سیاست‌های سپاه است به‌ویژه در اقدامات سازندگی و فعالیت‌های مربوط به معیشت و رفاه و محرومیت‌زدایی از مردم، در حوزه سازندگی هم از زمان روی کارآمدن دولت یازدهم اعلام آمادگی کردیم هر چند در اوایل ابهاماتی وجود داشت، اما در ادامه مسئولان دولت نیز به این نتیجه رسیدند که توان سپاه در حوزه سازندگی را نمی‌توان نادیده گرفت که در حال حاضر همکاری و تعامل مطلوبی بین سپاه و دولت شکل گرفته است.»

پیشینه و روند گذشته سپاه به‌گونه‌ای بوده که امروزه سپاه در عرصه‌های مختلف از توانمندی‌های کم‌نظیری برخوردار است که بخش معتنابهی از آن می‌تواند در راستای برنامه‌های دولت به کار گرفته شود و با موفقیت آن‌ها را پیش برد. قطعاً همکاری‌های سپاه با دولت در حوزه‌هایی که سردار جعفری به آن اشاره کرد، مزیت‌های فراوانی برای دولت و نظام دارد که امکان دست‌یافتن به آن از طرق دیگر ناممکن به نظر می‌رسد.

یکی از این مزیت‌ها تعامل حاکمیتی سپاه با دولت است که بر اساس آن اجرای طرح‌هایی را می‌پذیرد که سایر پیمانکاران یا از لحاظ فنی و مالی توان پذیرش آن را ندارند و یا از لحاظ امنیتی، در هر صورت چنین تعاملی با همه اهمیت و عظمت در برابر موضوع اصلی کوچک به نظر می‌رسد.

موضوع اصلی تصویر معناداری است که تعامل همه‌جانبه سپاه با دولت ایجاد می‌کند. این تعامل برای دولت سرمایه کم‌نظیری است که در عرصه‌های داخلی و خارجی به کار آن می‌آید و بر کلیت توانمندی‌های مادی و معنوی نظام می‌افزاید: این مهم از مواردی است که هرگاه در اوج شکل‌گرفته، دشمنان نظام را نگران و مضطرب کرده است.

سیاست همیشگی سپاه در قبال دولت‌های مختلف تقویت چنین تعامل پسندیده و راهبردی بوده و برای ایجاد و حفظ آن هوشمندانه و با درایت کامل رفتار کرده و از خود خویشتن‌داری الفت‌آفرین نشان داده است که به حول و قوه الهی سپاه این سیاست را ادامه خواهد داد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا