تبریک مسن ترین فرهنگی ایران به مناسبت آغاز سال تحصیلی

بصیر،  حسن کیهانی سال ۱۲۷۹ در کرمانشاه متولد شده است. او دارای ۲ دختر و سه پسر است که ۲ پسرش در آلمان رستوران دارند و پسر دیگرش مصطفی در کانادا زندگی می کند و نقاش درجه یک است که در آمریکا گالری دارد و هر سه پسرش دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. فرزند ارشدش ۶۳ ساله و فرزند اخرش ۵۰ ساله است.

کیهانی درباره خاطره اول روز مدرسه رفتنش گفت: زمان ما مدرسه نبود و من در زمان احمد شاه قاجار کودک بودم. پدرم میگفت سن تو به مکتب نمی رسد. دوران رضاخان همراه با همسن و سالهایم به مکتب در شهرستان سنقر ، استان کرمانشاه شدم. ملا به ما درس می داد و به ما الف – ب بالا و … را به ما یاد میداد. حساب کمتر آموزش داده می شد اما به ما قران یاد می دادند و زمانیکه درسی را بلد نبودیم بچه ها را فلک می کردند.

حسن کیهانی که در آستانه سال تحصیلی ۹۳ در سن ۱۱۴ سالگی به سر می برد ضمن تبریک در جهت بازگشایی مدارس به معلمان و دانش آموزان می گوید: افتخار می کنم ۳۰ سال این شغل با شرافت را داشتم و بسیار با ارزش است. آموزش و پرورش است که ملت را با سواد می کند و بهترین اداراه در ایران است چرا که سرچشمه زندگی در آن است. معلمان این دوره قدر معلمی را بدانند چرا که معلم بودن یک قدم از پدر بودن جلو تر است زیرا عقل و فهم و شعور را به دانش آموز می دهد و معلم شریف ترین انسان روی زمین است.

 

 

تیتر یک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا