شکارچیان متخلف در قزوین به دام قانون افتادند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، ‘صدرالدین علیپور’ افزود: ماموران اجرایی یگان حفاظت سرمحیط بانی الموت شرقی در حوزه شهرستان قزوین در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین و مقررات شکار و صید موفق به دستگیری یک گروه شکارچی در حوزه استحفاظی خود شدند.

وی تصریح کرد: از متخلفان یک قبضه سلاح شکاری گلوله زنی برنو با برگه مجوز موقت، به همراه یک لاشه بز کوهی و مقادیری فشنگ کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: بز کوهی شکار شده دارای بزغاله شیر خوار بوده که پیگیری جهت یافتن بزغاله ها توسط مامورین یگان حفاظت ادامه دارد و در حال حاضر پرونده متخلفین جهت بررسی و صدور حکم تحویل مراجع قضایی شده است.

علیپور ضمن هشدار به کسانی که بدون اخذ مجوز به حوزه های استحفاظی محیط زیست استان وارد می شوند، اعلام کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان به طور شبانه روزی در حال گشت زنی و کنترل مناطق تحت مدیریت هستند و با متخلفان در حوزه شکار و صید برابر با قانون و با شدت و قاطعیت برخورد خواهند کرد.

علیپور در ادامه یادآور شد: همچنین مامورین یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف و ضبط یک قبضه سلاح شکاری غیر مجاز شدند.

وی اضافه کرد: در پی گشت و کنترل و حراست از عرصه های طبیعی، مامورین یگان حفاظت سرمحیط بانی طارم سفلی موفق به دستگیری یک نفر متخلف تبعه کشور افغانستان در ارتفاعات بهگانه رود طارم سفلی شدند که پس از بازرسی، یک قبضه اسلحه شکاری تک لول غیر مجاز از متخلف کشف و ضبط شد.

به گفته علیپور، پرونده فرد متخلف جهت رسیدگی به مراجع قضایی فرستاده شده و در حال بررسی می باشد.

استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل با وسعت ۲۵ هزار و ۱۹۸ کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت ۱۱۸ و ۴۹ هزار کیلومتر مربع می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا