درخواست دبیرکل سازمان ملل از رهبران جهان

خبرگزاری فارس: «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را آغاز کرد.

وی خواستار مقابله با تندروی و تلاش تندروها برای تخریب جهان شد و گفت که بعد از بحران بزرگی که غزه شاهد آن بوده به نظر می‌رسد نبرد فلسطین با اسرائیل به سخت ترین مرحله خود رسیده است.باید برای این مشکلات راه کار نهائی پیدا شود.

وی به مسئله تروریسم در جهان اشاره کرد و گفت در سودان، جنگ برای قدرت به کشته شدن صدها نفر منتهی شده است. در سومالی و نیجریه نیز گروه‌های تروریستی مردم به ویژه زنان را مورد هجوم قرار می‌‌دهند.

بان کی مون به اقدامات گروه «داعش» اشاره کرد و نوشت که اقدامات وحشیانه‌ای توسط گروههای که هیچ ارتباطی با اسلام ندارند در عراق و سوریه صورت می‌گیرد و همچنین باید تدابیری برای مقابله با این گروهها صورت گیرد.

وی سپس به ضعف دولتمردان برای مقابله با این معضل اشاره کرد و گفت: «ضعف دولت‌ها و سران برخی کشورها به اندازه امروز روشن نبوده است و به همین دلیل جنایت‌های متعددی در نتیجه این مسئله در خاورمیانه به وجود آمده است.»

بان کی مون تأکید کرد که حقوق بشر یکی از مهم ترین مسائلی است که باید به آن پرداخته شود و از دولت‌های عضو سازمان ملل درخواست کرد که به این مسئله توجه کنند و آن را اجرا کنند.

وی اینگونه ادامه داد: عدم اتحاد در زمینه بحران سوریه منجر به آسیب های فراوانی به مردم این کشور شد و صلاحیت سازمان ملل را نیز زیر سوال برد.

بان کی مون در ادامه خواستار حل بحران‌های منطقه شد و از رهبران جهان خواست در نحوه اداره کشورهایشان بازنگری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا