دستگیری قاچاقچیان الوار جنگلی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل عصر امروز به دنبال کشف این محموله قاچاق در اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با مراقبت‌هایی که در روزهای گذشته داشتیم، موفق شدیم مقداری از چوب‌ و ذغال قاچاق جنگلی را که به مقصد استان اردبیل بارگیری شده بود و قصد تردد در محورهای دیگر را داشتند کشف کنیم، عوامل آن نیز دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

علی مریخی تصریح کرد: این محموله شامل ۱۴۶ اصله تنه درخت جنگلی و همچنین ۵۰۰ کیلوگرم ذغال بوده که سودجویان سعی کردند آن را مورد سوءاستفاده قرار دهند.

وی مبارزه قاطع و بی‌امان فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری را با سودجویان در این زمینه یادآور شد و گفت: ما به جد با عوامل قاچاق در این زمینه برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیشترین قاچاق چوب‌ جنگلی را مربوط به محورهای شمالی و همچنین مسیر خلخال اعلام کرد و افزود: از این گروه قاچاقچی ادوات مختلف کشف و ضبط شده و سه نفر قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

مریخی آمادگی یگان حفاظت منابع طبیعی را در برخورد با سودجویان منابع طبیعی و تخریب‌کنندگان جنگل و مرتع و قاچاقچیان چوب‌ و ذغال یادآور شد و بیان کرد: هر چند در نیمه نخست امسال این نوع قاچاق به نسبت سال قبل کمتر شده اما همچنان آمادگی داریم تا با شماره تلفن ۱۵۰۴ به درخواست‌های مردمی جواب داده و با هرگونه تخریب و تهدید منابع طبیعی و جنگلی برخورد کنیم.

وی اضافه کرد: این یگان به صورت شبانه‌روزی در مسیرهای قاچاق کمین زده و تلاشش بر این است تا بتواند یک حرکت تحولی را در مبارزه قاطع با برخی سودجویان شاهد و ناظر باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا