اختصاصی/ گفتگو اختصاصی بصیر با قهرمان بادی کلاسیک جهان

با نام مولا علی(ع) پرچم ایران را به اهتزار درآوردم

بصیر/ پایگاه اطلاع رسانی بصیر گفتگویی کوتاه و خواندنی با محسن قرآن نویس قهرمان بادی کلاسیک جهان انجام داده است که خواندن آن خالی از لطف نیست.

 ۲۰۱۴۰۹۱۲_۱۴۴۸۰۷

*لطفا خودتان را معرفی کنید و از افتخاراتتان بگوئید:

محسن قرآن نویس متولد سال ۱۳۵۶ از استان قزوین هستم، ۱۰ سال عضو ثابت تیم ملی ایران هستم و قهرمانی آسیا در سال ۲۰۰۴، قهرمان کشورهای عربی در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، قهرمان اورال جهان در سال ۲۰۰۹ در رشته بادی کلاسیک، قهرمان مسابقات ام پی سی در لس آنجلس و مسابقات ونیزپیچ ساحلی و اورن کان تی آمریکا در سال ۲۰۱۰ را در کارنامه ورزشی خو دارم.

*از قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۹ اسپانیا بگوئید:

در سال ۲۰۰۹ آمادگی خوبی برای مسابقات جهانی داشتم و ۸۶ کشور در آن مسابقات در شهر مادرید و در کشور اسپانیا شرکت داشتند، در فدراسیون آی اف وی بی که معتبرترین فدراسیون جهانی است و آرنولد برای اولین بار در آن فدراسیون قهرمان شده بود شرکت کردم که نفراتی چون قهرمان دو دوره اورال جهان از روسیه و قهرمان سه دوره اروپا از آلمان رقبای ما بودند و همچنین ایرانیانی که با پرچم کشور نروژ و آذربایجان در این مسابقات شرکت کردند و خوشبختانه با پرچم ایران و به نام ایران برای اولین بار در تاریخ کشورمان صاحب مدال طلای بادی کلاسیک جهانی شدم.

*روزی چند ساعت تمرین می کنید و نحوه تغذیه تان به چه صورتی است:

روزی ۳ ساعت تمرین دارم، دو زمان ۴۵ دقیقه ای با دستگاه کار می کنم و دو وقت نیم ساعت هم تمرین های هوازی انجام می دهم، یک شرکت کشت و صنعت هم  در قزوین و در شهرستان بوئین زهرا دارم که مرغداری و کشاورزی است و در آن تخم مرغ نیز تولید داریم، به همین دلیل، روزی ۳۰ تخم مرغ، ۵۰۰ گرم گوشت مرغ، ۵۰۰ گرم فیله گوساله، ۳۰۰ گرم ماهی قزل و کربوهیدرات می خورم.

۲۰۱۴۰۹۱۲_۱۴۳۳۳۴

*در مورد حضورتان در جام جهانی که قرار است اسفندماه در آمریکا برگزار شود توضیح دهید:

به نام ایران جواز حضور در رقابتهای آرنولد کلاسیک در سال ۲۰۱۵ آمریکا را کسب کردم که بهمن ماه به آمریکا می روم و اسفند ماه در مسابقات شرکت می کنم، البته قبل از آن یک ماه تحت نظر بهترین مربیان دنیا تمرین خواهم کرد و به خواسته اسپانسرم که شرکت اوپتیمم او ان ایران است در آن مسابقات شرکت کردم، خوشحالم در این مسابقات با نام یک مسلمان ایرانی حاضر خواهم شد.

* بسیاری معتقدند که رسیدن به شرایط شما بسیار سخت و نشدنی است؟

ورزش بدنسازی ورزشی است که علاوه بر ساختن جسم باید روح خودتان را نیز بسازید و برای آن ریاضت بکشید تا بتوانید در این رشته توانتان را محک بزنید و عضلات خود را بسازید و آن را حفظ کنید، زمانی که یک ورزشکار ورزش خود را شروع می کند تا به قهرمانی برسد باید یک مسیر طولانی را طی کند، من هم از ابتدا به این شکل نبودم، در رشته های پینگ پنگ و ژیمناستیک و دومیدانی به صورت غیرحرفه ای تمرین می کردم اما از وقتی که به این رشته آمدم سعی کردم کارهای بزرگان را تقلید و حرفه ای تمرین کنم.

بسیاری معتقدند که باید حتما در این رشته این مکمل ها را مصرف کنند، نظر شما چیست؟

خیلی به این نکته حساسم، ورزشکارای ما اصلا فکر نکنند که فقط با مکمل می توانند بدن خودشان را بسازند، ورزشکار باید از تغذیه غذایی مناسبی برخوردار باشد، استراحت به موقع داشته باشد و از استرس دوری کند و اگر لازم باشد از مکمل های زیر نظر وزارت بهداشت و آن هم به دستور پزشک استفاده کند.

سخن پایانی

در طول این سالها لطف خداوند شامل حالم شده که ۴۵ بار در ایران و ۲۰ بار در سطوح بین المللی قهرمان شدم، سعی می کنم همانطوری که با نام مولا علی(ع) در مسابقات جهانی اسپانیا پرچم ایران را بالا بردم این بار در مسابقات آمریکا این کار را انجام دهم و با دست پر به کشورم برگردم.

همچنین اردوی چند روزه در فریدونکنار برگزار کردیم که برای تمرین به باشگاه بدنسازی پارسا که مدیریت آن بر عهده منوچهر نریمانی بود آمده ایم و از ایشان تشکر می کنم، فریدونکناری ها مهمان نوازند و این مهمان نوازی آنها برای ما جالب بود، در شهرهای زیادی اردو زده ایم اما هر وقت که به این شهرستان آمده ایم احساس آرامش بیشتری داشته ایم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا