تشدید محاصره عین‌ العرب توسط داعش

جدیدترین تحولات میدانی رسیده از شمال سوریه و به طور مشخص شهر استراتژیک «عین العرب» در نزدیکی مرزهای ترکیه که کُردهای سوریه آن را «کوبانی» می‌نامند، حکایت از آن دارد که با وجود حملات نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا با این حال عناصر گروه تروریستی تکفیری «داعش» همچنان در حال تشدید حلقه محاصره این شهر هستند.
 
در این ارتباط گزارش شده که عناصر این گروه تکفیری بر یکی از تپه‌های غرب عین‌العرب تسلط یافته‌اند که تنها ۱۰ کیلومتر با این شهر فاصله دارد، تپه‌ای که پیش از این نیروهای کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه طی روزهای گذشته از آن حملاتی را علیه عناصر داعش‌ انجام می‌دادند.
 
از بخش شرقی این شهر نیز خبر می‌رسد که عناصر تکفیری داعش روستایی را تصرف کردند که تنها ۷ کیلومتر با عین العرب فاصله دارد. اگرچه در این بین کمیته‌های مردمی کُردها و نیروهای ارتش سوریه که به کمک آنها آمده‌اند، چندین حمله این گروه تروریستی تکفیری به شهر عین العرب را دفع کردند.
 
از سوی دیگر، صدها کُرد ساکن ترکیه و کُرد سوری مقیم این کشور با ایجاد شکافی در سیم‌های خاردار نصب شده در مرز بین سوریه و ترکیه برای پیوستن به صفوف کمیته‌های دفاع مردمی کُردهای سوریه که اطراف شهر عین العرب درحال مبارزه با گروه تروریستی تکفیری داعش هستند، وارد خاک سوریه شدند.
 
این کُردها پس از ورود به اراضی سوریه مورد استقبال کمیته‌های دفاع مردمی قرار گرفتند،‌ اگرچه اقدام این افراد مورد اعتراض دولت ترکیه قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا