نان جو در بین نان‌های صنعتی از سلامتی بیشتری برخوردار است

بصیر، مجید حاجی فرجی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: نان‌های رژیمی در نان سنتی، حجیم و نیمه حجیم دیده می‌شود این نوع نان در بین نانهای حجیم و نیمه حجیم تنوع زیادی دارد. 


وی افزود: افراد به دلیل بیماری‌های گوارشی و غیر واگیری چون اضافه وزن، دیابت، فشار خون بالا همچنین کبد چرب نیاز به مصرف نان مناسب دارند، هر چند امکان کنترل کیفی، تحقیق و توسعه درباره نانهای حجیم و نیمه حجیم بسیار زیاد است، دائقه مردم به سمت نان‌های سنتی گرایش دارد. 

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی ادامه داد: دیابتی‌ها از نان‌های ویژه‌ای که دارای سبوس بالاتری هستند، استفاده نمایند، نان‌هایی با عنوان جو، چاودار در میان نان‌های صنعتی دیده می‌شود، این نوع نان به دلیل آنکه از کنترل کیفی برخوردار است از نظر سلامتی مطمئن‌تر محسوب می‌شود. 

حاجی فرجی بیان کرد: در نان‌های نیمه صنعتی کیفیت نان کنترل می‌شود، ارزشیابی این نوع نان بر عهده سازمان غذا و دارو نیست و فرآیند تهیه نان را در سیاست نامه به گونه‌ای بیان کردیم که به عنوان منطقه‌ای کیفیت نان کشور را تحت پوشش قرار دهیم، هنوز شعله مستقیم در نان سنتی از مشکلات ما به شمار می‌رود. 

وی خاطر نشان کرد: نان‌های صنعتی و نیمه صنعتی علاوه بر فیبر بالای موجود در آن از خاصیت سیر کنندگی خوبی برخوردار است در این نوع نان قند بالا و قیمتی متفاوت دیده نمی‌شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا