دندانپزشک شدن تنها با ۱۷۰ میلیون تومان!

بصیر، این روزها تب دانشگاه و داشتن تحصیلات عالیه و اخذ مدارج علمی آنچنان به جان برخی افتاده است که حتی حاضرند برای دریافت یک مدرک در برخی از دانشگاه‌های کشور میلیون‌ها تومان هزینه کنند 

با بررسی وضعیت شهریه پردیس‌های دانشگاهی متوجه می‌شویم که متوسط شهریه رشته‌های کارشناسی ‌ارشد از ۱۵‌میلیون تا ۲۰‌میلیون تومان می‌باشد که در این میان شهریه رشته‌های کارشناسی‌ ارشد علوم ‌انسانی بین ۱۵ تا ۱۷‌میلیون‌ تومان و شهریه مابقی رشته‌های کارشناسی ‌ارشد بین ۱۷ تا ۲۰‌میلیون‌ تومان است.
البته این شهریه‌ها نیز زمانی همین مقدار باقی می ماند که دانشجو تمامی واحدهای اخذ شده را گذرانده و اتمام دوره بدون حذف و یا افتادن در درس یا برخی از دروس باشد.
در دوره دکتری شاهد مبالغ بالاتری می‌باشیم. شهریه در این دوره از ۳۰‌ میلیون‌ تومان شروع شده و گاها تا ۷۰ میلیون‌ تومان نیز می‌رسد. اما این شهریه‌ها تنها به دوره‌های دکتری ناپیوسته مربوط می‌شود.
دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته‌های دکتری پیوسته این دانشگاه‌ها می‌باشند، شهریه‌هایی بین ۱۶۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت می‌کنند که در این بین رشته دندانپزشکی با شهریه ۱۷۰ میلیون تومان برای دانشجویان ایرانی و ۱۸۰ میلیون تومان برای دانشجویان غیرایرانی جزو گران‌ترین رشته‌های دانشگاهی به شمار می‌رود.
همچنین جزییات شهریه دکتری واحد بین‌الملل دانشگاه‌ها و آخرین شهریه موسسات غیرانتفاعی نشان می‌دهد که بر اساس آن واحد بین‌الملل دانشگاه علوم ‌پزشکی شهید بهشتی گران‌ترین و پردیس شماره دو دانشگاه سیستان‌ و بلوچستان ارزان‌ترین شهریه را دریافت می‌کنند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا