استاندار چهارمحال وبختیاری: دولت به احزاب، نگاه تعاملی دارد

به گزارش ایرنا، ‘قاسم سلیمانی دشتکی’ شامگاه چهارشنبه در نشست همفکری و هم افزایی با نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی اصولگرای چهارمحال و بختیاری گفت: باید با نگاه بلند به مسائل، برای وحدت، خرد جمعی و همکاری گام برداریم.

وی برقراری وحدت و همدلی بین نیروهای سیاسی درون نظام جمهوری اسلامی را نگاه رئیس جمهوری خواند و گفت: باید با کنار گذاشتن اختلافات جزئی در راستای حل مشکلات استان چهارمحال وبختیاری گام برداریم.

سلیمانی دشتکی از اختلافات گروه های سیاسی با یکدیگر، اختلافات قومی و قبیله ای، تکمیل نشدن راه های ارتباطی و وجود معضلاتی در اشتغال و سرمایه گذاری به عنوان مشکلات این استان در سال های گذشته یاد کرد و افزود: مسوولان عالی رتبه استان در تلاشند تا با پرهیز از هرگونه مسایل حاشیه ای، در راستای حل این معضلات اقدام کنند.

استاندار چهارمحال وبختیاری با تاکید بر لزوم تقویت احزاب در کشور و بیان دیدگاه ها و شناسنامه دار شدن همه گروه های سیاسی، افزود: باید فرهنگ تحزب در کشور نهادینه شود تا مردم در رقابت های انتخاباتی به جای افراد به برنامه ها رای دهند.

سلیمانی دشتکی رویکرد دولت را تقویت احزاب در جامعه، حمایت از نقد سازنده سیاسیون و گروه ها و استفاده از نظرات مشاوره ای و کارشناسی تخصصی احزاب خواند و گفت:احزاب و گروه های سیاسی نیز باید برنامه محور بوده و دولت را در تحقق برنامه ها کمک کنند.

رئیس شورای تامین چهارمحال وبختیاری همچنین با بیان دستاوردهای عملکرد دولت در این استان، افزود: بهبود فضای کسب و کار، فراهم شدن فضای سرمایه گذاری، اختصاص اعتبارات ویژه برای تکمیل طرح های عمرانی و رونق تکمیل طرح های راهسازی از این دستاوردها طی یکسال گذشته است.

وی پیگیری اجرای طرح های انتقال آب درون استانی، پیگیری تامین حقابه استان در طرح های انتقال آب بین بخشی، افزایش اعتبارات تکمیل راه آهن، سرعت بخشی تکمیل جاده کارون ۴ و اختصاص اعتبارات ویژه به بخش فرهنگ و مناطق کمتر توسعه یافته را از دیگر اقدامات انجام شده طی یکسال گذشته در چهارمحال وبختیاری خواند.

سلیمانی دشتکی در پایان سخنان خود از همه گروه های سیاسی و دلسوزان نظام خواست، دولت را در تحقق اهداف نظام کمک کنند و در ارائه نظارت کارشناسی به مسوولان، دریغ نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال وبختیاری نیز در این نشست، با بیان نقش احزاب در توسعه سیاسی و افزایش آگاهی مردم، گفت:اگر احزاب به معنای واقعی در کشور فعالیت کنند، فضای کشور به سمت توسعه پایدار حرکت می کند.

‘خدابخش مرادی’ تدوین سیاست های عمومی، انتقاد ازحکومت، افزایش رقابت‏ سالم‏ سیاسی‏ و حضور مردم در صحنه، آموزش سیاسی جهت افزایش ‏آگاهی‏ سیاسی مردم و تقویت ‏جامعه‏ مدنی ‏با حمایت از سازمان های مردم نهاد به عنوان کارکردهای مثبت احزاب در کشور یاد کرد.

وی نزدیک‏ کردن ‏افکار به ‏همدیگر، تضمین دموکراسی، افزایش هماهنگی و انسجام ملی، مشروعیت و تقویت قانون و روحیه نظم و انضباط در جامعه از دیگر کارکردهای مثبت فعالیت احزاب عنوان کرد.

در این نشست، نمایندگان جامعه اسلامی اصناف و بازار، جامعه اسلامی مهندسین، جامعه اسلامی کارگران، جامعه اسلامی فرهنگیان، جامعه زینب(س) و حزب موتلفه اسلامی در چهارمحال وبختیاری حضور داشتند.

حمایت حکیمانه از دولت، رصد هوشمندانه وقایع، همکاری صمیمانه با دولت و نقد منصفانه عملکردها، نقطه مشترک همه احزاب اصولگرا به دولت یازدهم عنوان شد.

لزوم استفاده از همه نیروهای کارشناس و دلسوز در امور، لزوم افزایش امید و آگاهی در جامعه، توجه بیشتر دولت به مناطق کمتر توسعه یافته، دوری از اختلافات قومی و محلی، همگرایی بیشتر اقوام، استفاده از تجارب همه نیروها و افزایش نظارت دولت بر روند عرضه کالا در بازار از مهم ترین خواسته های سیاسیون اصولگرای چهارمحال وبختیاری در این نشست بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا