نشست‌های فشرده دوجانبه عراقچی و روانچی با هیأت‌های روسیه و سه کشور اروپایی/ نشست کارشناسی ادامه می‌یابد

بصیر، به وین امروز چهارشنبه قرار است سید‌عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌ها در خصوص راه‌حل جامع هسته‌ای با نمایندگان روسیه، آلمان، فرانسه و انگلستان به صورت دوجانبه به گفت‌وگو و رایزنی بپردازند.


بر همین اساس قرار است معاونان وزیر خارجه در ساعت ۸ صبح به وقت محلی (۱۰.۳۰ به وقت تهران) با هیأت مذاکره‌کننده روسیه، ساعت ۹ صبح با تیم مذاکره‌کننده آلمان ساعت ۱۰ صبح با هیأت فرانسوی در گروه ۱+۵ و ساعت ۱۱ نیز با هیأت مذاکره‌کننده انگلستان به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.

نشست کارشناسی‌ای که شب گذشته در وین در جریان بود نیز امروز ادامه خواهد یافت.

ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بامداد دیروز سه‌شنبه ۲۰ آبان‌ماه به منظور شرکت در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای راهی وین شد.

ظهر دیروز ظریف و کاترین اشتون بر سر میز ناهار به رایزنی پرداختند و پس از آن هیأت‌های مذاکره‌کننده ایران در سطح معاونان رایزنی‌های دوجانبه‌ای را با هیأت آمریکایی، چینی و همچنین نشست سه‌جانبه‌ای را با آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار کرد.

خبرها حاکی از این است که برخی از وزرای خارجه ۶ کشور از جمله آمریکا و آلمان اوایل هفته آینده برای شرکت در این دوره از مذاکرات به وین خواهند آمد.

شهر وین پیش از این میزبان ۸ دور مذاکرات جامع هسته‌ای بوده و یک دوره از این مذاکرات در نیویورک و نهمین دور نیز در مسقط برگزار شد.

در حال حاضر ظرفیت و میزان غنی‌سازی و تحریم‌ها از جمله موارد اختلافی بین ایران و ۱+۵ است.

در ششمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای که در شهر وین برگزار شد پس از آنکه طرفین به این نتیجه رسیدن که حصول توافق جامع تا پایان مهلت ۶ ماهه توافق ژنو امکان‌پذیر نیست این مذاکرات را برای ۴ ماه دیگر تمدید کردند که سوم آذر پایان ضرب‌العجل ۴ ماهه این مذاکرات است.

برخی از رسانه‌ها و مقامات از جمله روس‌ها از تمدید این دوره از مذاکرات سخن می‌گویند و عده‌ای نیز از حصول توافق موقت.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا