کارشناس سیاسی در گفتگو با بصیر

برنده مذاکرات مردم هستند/ هیچ جریانی به خواسته های خود در غرب نمی رسد

به گزارش بصیر، حجت الاسلام غلامرضا آقاجانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ما، اظهار داشت: مذاکرات فقط برای رد و بدل تجارب است و هیچ‌گاه غرب کوتاه نمی آید و در پایان این نشست ها نتیجه ای ندارد.

وی تصریح کرد: در واقع نتیجه‌ای که مذاکره خواهد داشت این است که شکلاتی را به یک کودک دهیم و غرب در برابر ایران به این اندازه هم اکتفا نمی کنند.

آقاجانی خاطرنشان کرد: مردان دیپلماسی ایران، همین شکلات را هم با تبلیغات آن‌چنانی به موفقیت تعبیر و عنوان می کنند، اما حقیقت امر این نیست.

این کارشناس سیاسی اظهار داشت: آنها می خواهند ما پیشرفت نکنیم، همان‌طوری که در طول انقلاب، ما در برابر دشمن با مقاومت و تهاجم در زمینه های موشکی، ماهواره‌ای و پزشکی پیشرفت کردیم در محاصره بودیم و قطعا با نعمت محاصره در اقتصاد نیز می توانیم رو به جلو حرکت کنیم در غیر این صورت اقتصادمان همانند یک قرن قبل بر پایه نفت است.

وی اذعان داشت: به نظر من پست وزارت‌خارجه بی‌معنی است، در گذشته پیگیری انرژی هسته‌ای مان دومین کار وزیر بود اما وزیر کنونی فقط به نام وزیر است و به طور رسمی تنها نقش یک مدیر پیگیر را دنبال می کند.

آقاجانی تاکید کرد: هیچ جریانی به خواسته های خود در دنیای غرب نمی رسد و چیزی جز تمجید و تعریف از غرب را نمی بیند.

نفر دوم طرح هجرت کشور در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: اگر اصلاح‌طلبان مدعی پیشرفت هستند باید بدانند که مذاکره و توافق برای کشورمان پیشرفت نمی آورد بلکه باید همان کاری را بکنند که از همان ابتدای انقلاب مردم با همه سختی ها ادامه دادند.

وی افزود: اصلاح‌طلبان می گفتند اگر با آمریکا مذاکره کنیم به نتیجه مطلوب می رسیم و این افراد تبلیغات‌شان گوش فلک را هم کر می کرد دیگر به این قضیه باور ندارند.

آقاجانی اذعان داشت: بدون شک برنده مذاکرات مردم ایران خواهند بود اما اگر توافق صورت بگیرد، دنیای غرب پیروز است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر بازخورد نتیجه انتخابات سنا و کنگره آمریکا در برابر مذاکرات هسته ای ایران، گفت: هدف همه دولتمردان آمریکایی یکی است، آنها همان سیاست صهیونیست را دنبال می کنند و ایران خط قرمز آنها است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا