نیازی به تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت نداریم/تا کنون هیچ سندی مبنی بر خشونت علیه زنان در کشور را ندیده ایم

بصیر، لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس در خصوص تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت به جای تدوین لایحه تأمین امنیت زنان که از سوی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح شده است، اظهار داشت: تشکیل مرجع ملی صیانت زنان در برابر خشونت ضرورتی ندارد.

وی با بیان اینکه ما منتظر مفهوم سند جامع برای زنان که ماده ۲۲۷ از برنامه پنجم است، هستیم، افزود: این سند از سوی دولت به مجلس ارائه شده است بنابراین نیازی به تشکیل مرجع ملی صیانت از زنان در برابر خشونت نداریم.

این نماینده مجلس در ادامه این مطلب افزود: ما بیشتر نیازمند “تاسیس مرکز جامع هوشمند برای زنان و خانواده” هستیم و باید بیشتر بر این موضوع وقت و فکر بگذاریم تا به اظهارات دیگر که موجب جنجال و سوءاستفاده شبکه  های بیگانه می شود.

افتخاری در خصوص مفقودشدن ۳۲ جلد پژوهش در خصوص خشونت علیه زنان توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بیان کرد: سند ۳۲ جلدی که حرف از گم شدن آن می زنند دراختیار مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نبوده است و باید بخش های دیگر دولت راست آزمایی و پیگیری شود؛ ما هنوز این سند را ندیده ایم.

 وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: این نوع اظهارات امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، خوراک های رسانه های بیگانه را فراهم می سازد و از آنجایی که دشمن از مسئله هسته ای شکست خورده است از این طریق  بهانه های خود را مطرح می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما از طرف کشورهایی در خصوص نقض حقوق زنان محکوم می شویم که خودشان در بحث زنان با توجه به شواهد موجود خشونت های زیاد و عینی علیه زنان دارند؛ توصیه می کنیم مسئولان اقدامات انجام شده خشونت علیه زنان را در بیاورند و تنها حرف از خشونت علیه زنان نزنند و به طور عینی نشان دهند؛ تا کنون هیچ سندی مبنی بر خشونت علیه زنان در کشور را ندیده ایم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا