عکس/شهادت ۶ سرباز لبنانی در مرز سوريه

بصیر،  ارتش و یک منبع امنیتی لبنان اعلام کردند افراد مسلح روز سه شنبه در حمله به یک گشتی ارتش نزدیک مرز لبنان با سوریه ۶ سرباز لبنانی را به شهادت رساندند.

یک امنیتی لبنان گفت افراد مسلح از سوریه وارد شهر مرزی راس بعلبک شدند و در یک عملیات کمین، به این گشتی ارتش لبنان حمله کردند.

وی افزود پس از این حمله، نیروهای ارتش لبنان و افراد مسلح درگیر شدند و براثر آن ۶ سرباز لبنانی شهید

ارتش لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد یک گروه تروریستی به یک گشتی ارتش حمله کرد و ۶ سرباز لبنانی را به شهادت رساند.

در این کمین ناجوانمردانه گروهبان علی يزبک، سرباز مشهد شرف الدين، سرباز محمد سليمان، محمد سليم، ربيع هدى و علی محمد به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

هنوز مشخص نیست چه گروهی این حمله را انجام داده است. این حمله در روزی انجام شد که منابع امنیتی لبنان اعلام کردند یکی از همسران و پسر ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تکفیری را بازداشت کرده‌اند.

واحدهایی از نیروهای ویژه ارتش لبنان همزمان با آتش باری سنگین بر خطوط عقب نشینی عناصر مسلح تروریست، نیروهای کشته و یا زخمی شده نظامی را از میدان نبرد خارج کردند.

«تمام سلام» نخست وزیر لبنان که برای دیدار با مقامات اتحادیه اروپا و بلژیک در بروکسل بسر می‌برد، در تماسی تلفنی با «سمیر مقبل» وزیر دفاع و ژنرال «جان قهوجی» فرمانده ارتش لبنان در جریان تحولات امنیتی نظامی عصر سه شنبه در بلندی‌های شهرک رای بعلبک قرار گرفت.

منابع خبری، این حمله تروریست های تکفیری را با خبر بازداشت «خدیجه الدلیمی» یکی از زنان ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در لبنان مرتبط دانسته‌اند.

داعش مناطق زیادی از سوریه و عراق را که همسایه شرقی لبنان هستند به تصرف خود درآورده است.

نیروهای امنیتی لبنان حامیان داعش را در این کشور سرکوب کرده‌اند و دستگاه‌های اطلاعاتی لبنان به شدت مراقب مرزهای این کشور با سوریه هستند.

همچنین نیروهای امنیتی لبنان طی چند ماه گذشته دهها نفر از تکفیری‌ها را که مظنون به انجام دادن حملاتی برای گسترش نفوذ داعش در لبنان بودند بازداشت کرده‌اند.

 
 
 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا