نباید از ارزش‌های معنوی و سبک زندگی ائمه اطهار(ع) غافل شویم

بصیر، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در همایش نسیم بهشتی که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه در میان مخلوقات انسان دارای دو ویژگی متفاوت و مرتبط با هم است اظهار کرد: انسان‌ دارای جسم و روح اس

وی افزود: انسان‌‌ها انگیزه‌ها و اهداف متفاوتی دارند که در برخی از مواقع به اهداف مادی و یا معنوی گرایش پیدا می‌کند که تفاوت بین زندگی میان انسان‌ها در جهان هستی سبب امتیازات متفاوت انسان‌ها می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه انسان‌ها با اختیار خود فضائل و رذائل اخلاقی را انتخاب می‌کنند گفت: انسان‌ها در مسیر سعادت و خوشبختی یا گمراهی می‌توانند گام بردارند و انسان‌هایی که به بعد مادی توجه می‌کنند زندگی را فقط در عالم هستی می‌بینند و بر اساس این بینش سعی می‌کنند از زندگی لذت ببرند و در این مسیر به فکر امنیت و آسایش افراد دیگر هستند تا بتوانند از زندگی لذت ببرند.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: انسان‌هایی که به فکر مادیات هستند اهتمام به جسم و خوشی‌های جسمی، زندگی مادی و مالی دارند و هدف خود را به پایان رساندن زندگی در جهان هستی می‌دانند که خداوند به تمام افراد کمک می‌کند تا به اهداف و خواسته‌هایشان دست یابند.

وی با اشاره به گروهی که در مسیر معنویات گام برمی‌دارند گفت: تاریخ گواه آن است که در هر ملتی حرکت‌هایی رخ داده، به انقلاب ختم شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: هدف واقعی از انقلاب جمهوری اسلامی برای دنیا ناشناخته است و در آینده جامعه شناسان و تاریخ شناسان اهداف اصلی این انقلاب را برای مردم بازگو خواهند کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به فرق انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران به دنبال معنویات بوده است و هدف اصلی انقلاب کسب اسلام واقعی و ترویج احکام اسلامی در جامعه ایرانی بود که شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های خود بر این امر تاکید داشته‌اند.

وی بیان کرد: زمانی انقلاب می‌تواند به ایده‌آل برسد که به هر سه بعد مادی، معنوی و الهی تکیه داشته باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: مسیر واقعی انقلاب جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر باید شناسایی شود تا جوانان بدانند در کدام مسیر باید گام بردارند و در این مسیر اهداف اصلی را باید بشناسیم تا به دنبال اهداف جزئی که دنیوی هستند نباشیم.

وی با اشاره به پیشرفت اقتصاد بیان کرد: کشور آمریکا پیشرفت اقتصادی را هدف کشور خود قرار داده است در حالی که بسیاری از مردم آمریکا در فقر به سر می‌برند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در برخی از مواقع به ارزش‌های معنوی بی‌توجه هستیم این در حالی است که در عزاداری‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار (ع) شرکت می‌کنیم اما از شیوه زندگی آنها کمترین اطلاعی نداریم و با اهداف زندگی و سیره آنان آشنایی نداریم.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اسلام مانند یک درخت است که اگر ریشه آن سالم باشد درخت تنومند و قوی خواهیم داشت و اگر ریشه آن خشک یا افت زده شود هر چه از آن مراقبت کنیم دیگر درخت سالمی نخواهیم داشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به طرح ولایت گفت: طرح ولایت دارای بخش‌های مختلفی است که هر بخش ادامه دهنده بخش دیگر است و یکی از مهمترین ویژگی‌های طرح ولایت کوتاه بودن زمان آن است که در آن سعی شده تا معارف الهی به جوانان آموزش داده شود.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا