علت عدم افزایش بیشتر حقوق کارمندان

بصیر، ایرج ندیمی در خصوص افزایش قیمت و کیفیت نان و تاثیرات و پیامدهای منفی و مثبت اعلام آن به خبرنگار شریان نیوز گفت: ما امروز عصر جلسه ای با مسئولین صنعت، معدن، کشاورزی و معاونت برنامه ریزی در کمیسیون اقتصادی داریم و میخواهیم فاعل این گرانی ها و آثار آن را با دوستانمان در دولت هم اندیشی کنیم. در جلسه صبح امروز هم معاون برنامه ریزی دولت در تقدیم بودجه حضور داشتند، رئیس محترم مجلس به نمایندگی از نمایندگان اعلام کردند چند اتفاق در رابطه با نان رخ داده است.

وی در مورد قیمت نان تصریح کرد: اولا با تمدید مذاکرات یکباره به قیمت نان افزوده شد و آن هم به شکلی که دولت اعلام کرد که گرانی نخواهیم داشت مگر به درخواست نانوایان. قرار بود یکی از اقدامات در راستای هدفمندی یارانه ها این باشد که قیمت ها را شفاف سازی کنند تا سوء استفاده ها، قاچاق و به مانند آن شکل نگیرد. اما این به این معنا نیست که ما در بحث هایی مانند زمان اعلام، شیوه اعلام یا افزایش قیمت و یا کنترل قیمت، کیفیت، کاهش وزن نان و امثال آن مداخله نکنیم و این مسائل را از دیدگاه منتقدانه مورد بررسی قرار خواهیم داد چرا که اشکالات عمده ای در این بحث و بیان و اجرای آن مشاهده میشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان بحث کمبود آب در کشور ما اظهار داشت: این موضوع دو جنبه اساسی دارد، یک طرف آن مردم است که نباید فکر کنند منابع ما آنقدر زیاد است که هرچه میخواهند آب مصرف کنند که مسلما اگر اینطور باشد زیان بسیار زیادی خواهیم دید و از سوی دیگر دولت است که باید با مدیریت صحیح جلوی هدر رفت آب را بگیرد.

وی در این باره افزود: ما در برخی شهرها تا ۴۰ درصد هدر رفت آب داریم. ثانیا مصرف آب از لحاظ نوع مصارف باید یکسان شود و سوال این است که آیا باید آب شرب را در همه مصارف دخیل کرد؟ ثالثا بحث شیرین سازی آب مطرح است که چرا اقدامات لازم انجام نمیشود درحالی که بخش عمده ای از کشور ما در آب محاصره شده است که میتوان به خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر اشاره کرد. اما توصیه بنده این است که همه آحاد ملت و مسئولین همکاری کنند تا بتوانیم این موضوع را مدیریت کنیم.

ایرج ندیمی در پایان درخصوص افزایش اندک در بحث حقوق کارمندان با توجه به تورم سالیانه کشور گفت : ببینید در جلسه غیرعلنی که امروز صبح داشتیم معاونت برنامه ریزی دولت چند نکته را مطرح کردند که یکی از این اطلاعات و نکات توطئه عربی، غربی است که در حوزه نفت شکل گرفته است و حتی ۷۲دلار به ازای هربشکه نفت نیز یک قیمت برآوردی است و منابع درآمدی نفت آنقدر بالا نخواهد بود و ما در این بخش کاهش درآمد خواهیم داشت و از سوی دولت بیان شد که کاهش درآمد و از طرف دیگر کاهش تورم خواهیم داشت، بنابراین به ناچار چنین گزینه ای را انتخاب کردیم و معنای این حرف نیز این است که دولت به دنبال افزایش هرساله ی درآمدها نیست و پیگیر کاهش هزینه های مردم است و ما سعی میکنیم در کمیسیون تلفیق این بحث را پایش و بررسی بیشتری کنیم.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا