گزارش سنا در مورد روش‌های شکنجه سیا

بصیر، سنای آمریکا روز سه‌شنبه گزارشی ۴۹۹ صفحه‌ای در رابطه با روش‌های شکنجه سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) منتشر کرده و سیا را به فریب کنگره متهم کرد.

سنای آمریکا روز سه‌شنبه بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، خلاصه‌ای از گزارش ۶۷۰۰ صفحه‌ای خود در رابطه با روش‌های شکنجه مظنونین حملات تروریستی از سوی سازمان مرکزی اطلاعات (سیا) را منتشر کرد.

در این گزارش ۴۹۹ صفحه‌ای، قانونگذاران آمریکایی تصریح کرده‌اند که سیا کنگره را در رابطه با روش‌های اعتراف‌گیری پس از حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱، «فریب داده است.»

در این گزارش همچنین عنوان شده است که نیروهای سازمان سیا، با روش‌هایی «بسیار خشونت‌بارتر» از آنچه که به کنگره گفته شده و در قانون اجازه آن وجود داشته، با مظنونین برخورد کرده‌اند، تا جایی که در مواردی متهمین تا مرز از دست دادن جان خود، پیش رفته‌اند.

کنگره تصریح کرده است که سیا در طول سال‌های گذشته، مردم آمریکا را در رابطه با نحوه برخورد با مظنونین اغفال کرده و این روش‌ها با اظهارات مطرح شده در رسانه‌های عمومی همخوان نبوده و نتوانسته امنیت بیشتری برای آمریکایی‌ها فراهم آورد.

در این گزارش که از سوی دموکرات‌ها و اندکی پس از شکست این حزب در انتخابات میان‌دوره‌ای منتشر شده، عنوان شده که شیوه‌های بازپرسی از مظنونین «بی‌فایده» بوده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا