سرماخوردگی و اثرات درمانی عسل

بصیر، امروزه برخی از عسل به عنوان مرهمی برای التیام زخم‌ها نیز استفاده می‌کنند. همچنین سلول‌های مرده پوست را تحت تاثی قرار داده و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.


کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه سمنان با اذعان به اینکه مصرف عسل برای سرماخوردگی مفید است، گفت: در هنگام سرماخوردگی عسل برای تسکین سرفه مناسب است.

مصطفی حسینی، با بیان اینکه در طب قدیم و همچنین امروز برخی افراد از اثرات درمانی عسل برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌کنند، افزود: در سرماخوردگی می‌توان عسل را به صورت شربت درآورده و از آن برای آرام کردن و تسکین سرفه استفاده کرد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه سرماخوردگی یک بیماری ویروسی بوده و برای برطرف شدن آن باید دوره بیماری به طور کامل طی شود، تصریح کرد: استفاده از سوپ‌ها و مایعات گرمی که حاوی مواد و پروتئین‌های غنی هستند، می‌تواند در بهبود سریع این بیماری مؤثر باشد.

کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه سمنان با اشاره به برخی دیگر از اثرات درمانی عسل تصریح کرد: امروزه برخی از عسل به عنوان مرهمی برای التیام زخم‌ها نیز استفاده می‌کنند. همچنین سلول‌های مرده پوست را تحت تاثی قرار داده و باعث نرمی و لطافت پوست می‌شود.

وی با اشاره به اثرات درمانی متعدد عسل ادامه داد: از عسل برای درمان ناراحتی‌های گوارشی و معده نیز می‌توان استفاده کرد.

حسینی، عسل را یک منبع قندی حاوی قند فروکتوز دانست و گفت: استفاده متعادل از این ماده برای افراد دیابتی نیز مفید بوده و نسبت به مربا و قند بهتر است. ضمن اینکه با استفاده از عسل به صورت موضعی می‌توان زخم‌های دیابتی را درمان کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا