انتخاب مضحک بهترین‌های جهان فوتبال

بصیر، وقتی یک سال میلادی به پایان می رسد و سال جدید آغاز می شود یکی از موضوعات تکراری که هر سال در همین حوالی زیاد به چشم می خورد انتخاب بهترین ها است. هر روزنامه یا وب سایت معتبر یا آنطور که خود گمان می‌کند، دست به نظرسنجی و انتخاب ستارگان ورزشی در سال میلادی رو به اتمام می کند و در فهرستی بلندبالا طوری که به هیچ ستاره‌ای بر نخورد، نام بهترین ها را از دید تحریریه خود منتشر می کند.


در این میان فهرست منتشر شده از سوی منابع خبری معتبری چون، گاردین یا فرانس فوتبال، آس یا مارکا و آبولای پرتغال اهمیت بیشتری دارد و از تفکر و هم اندیشی قبل از انتخاب اسامی خبر می دهد اما در وب سایت‌های مختلف و تقریبا درجه دوم اروپا ماجرا طور دیگری است. در واقع آنچه که در دنیای مجازی بین المللی به «گدایی کلیک» شهرت دارد در این روزها به غایت رشد می کند و هر وبسایتی می کوشد به بهانه نظرسنجی از مردم بیشتری کلیک رو ار مخاطبان خود دریافت کند. درست یا غلط به هر حال آنچه که اهمیت دارد این که این نظرسنجی ها هیچ سودی نه به حال شرکت‌کنندگان در نظرسنجی و نه به حال خود ستارگان دارد و تنها آمار بازدید از وب سایتها را بالاتر می برد.

در این میان به برخی از این وب سایتها اشاره می شود:
وب سایت اسپورت کاتالونیا، که به صورت دو آتشه و کاملا خط داده شده از حامیان قدیمی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا است، این وب سایت خبری که وابسته به روزنامه اسپورت بارسلونا نیز هست، در دو هفته گذشته بهترین‌های سال ۲۰۱۴ در ورزش جهان را انتخاب کرده است و جالب این که در بخش دوومیدانی دونده کاتالونیایی بهتر از اوسین بولت بوده و رای بیشتری آورده، لیونل مسی مشخصا بهترین فوتبالیست دنیا بوده و بهترین دروازه بان دنیا هم ویکتور والدس!

نکته جالب این که بهترین شبکه ورزشی جهان از دید مردم شهر بارسلونا TV3 این شهر است و انگار نه انگار که خود مردم بارسلونا بازیهای لالیگا را با کارت بسیار ارزان قیمت شبکه الجزیره و اسکای اسپورت تماشا می کنند.
بهترین مربی دنیا در سال ۲۰۱۴ نیز هیچ کدام از مربیان موفق در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل یا تیمهای باشگاهی بزرگ دنیا نیستند و شخص لوئیس انریکه بهترین مربی جهان لقب می گیرد و در همه تصاویر هم عینک تازه او که مربوط به حامی مالی جدید روزنامه اسپورت کاتالونیا است، دیده می شود.

انتخاب مضحک بهترین‌های جهان فوتبال

بارسلونا از سوی فیفا و دادگاه عالی حکمیت در ورزش، حمک رسمی محرومیت خود را دریافت کرده و مشخص است که مردم شهر بارسلونا در ستون منفورترین شخص ورزشی در سال ۲۰۱۴ میلادی چه کسی را انتخاب می کنند: سپ بلاتر.

وب سایت مارکای اسپانیا که به اندازه اسپورت و بارسلونا، رابطه مادریدی بسیار قوی بین خود و تیم فوتبال رئال مادرید برقرار کرده و روزنامه ای که حامی مالی استادیوم برنابئو باشد مشخص است که در فهرست بهترین های سال ۲۰۱۴ آن چه اسامی رویت می شود: رونالدو، آنچلوتی، گرت بیل و بهترین مدیر ورزشی جهان در سال ۲۰۱۴: فلورنتینو پرس!

وب سایت وابسته به روزنامه نیویورک تایمز، در بخش ورزشی خود بهترین‌های ورزش در سال ۲۰۱۴ را انتخاب کرده است و البته که مدعی است این فهرست را مردم آمریکا به مرحله نهایی رسانده و انتخاب کرده اند: بهترین مربی جهان در فوتبال، یورگن کلینزمن آلمانی است و لابد هیچ مربی در دنیا بهتر از او در جهان فوتبال حرفه ای پیدا نشده است، بهترین بازیکن فوتبال دنیا اما از دید این وب سایت معتبر آمریکایی کیست؟ لاندن دونوان، ۳۲ ساله مدتی است بازنشسته شده و دیگر در دنیای فوتبال حضور ندارد!

به وب سایت لو اکسپرس کانادا سری می‌زنیم، بهترین تیم ورزشی در جهان در سال ۲۰۱۴ باید چه تیمی باشد؟ تیم ملی فوتبال آلمان؟ تیم ملی دوومیدانی جامائیکا؟ تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید؟ خیر، تیم ملی جوانان کانادا در هاکی روی یخ!

وب سایت خبری گاردین در این باره می‌نویسد: نظرسنجی‌های پایان سال ۲۰۱۴ در همه عرصه‌ها دیگر کسل کننده شده و مشخص است که این اسامی با رای مردم منتشر نمی شود و نامهایی درج می شود که حامی مالی وب سایتها و رسانه ها به آنها علاقه بیشتری دارند، محال است که رونالدو در کنار آدیداس بماند و روزنامه های مارکا یا آس اسپانیا، لیونل مسی را به عنوان بهترین بازیکن دنیا معرفی کنند حتی اگر ۱۰۰ درصد مردم مادرید هم مسی را انتخاب کرده باشند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا