چه کسی متولی جمع‌آوری سدمعبرها است

شهرداری فریدونکنار به وظیفه ذاتی خود عمل نمی کند

بصیر، سدمعبر مشکلی است که می تواند معضل‌های بسیاری را به وجود آورد، مشکلاتی چون برهم زدن زیبایی شهر، افزایش تصادف و کندشدن عبور و مرور ارمغان این معضل اجتماعی است.

سد معبر زیبایی شهر را از بین می برد، در تردد مشکل ایجاد می کند و ضرر و زیان جانی به بار می آورد.

معمولا سدمعبر به دوگونه است، گاهی اوقات، خود مغازه‌دار و کسبه صنفی این معضل را به وجود می آورند، به این صورت که با بساط کردن وسایل خود در خیابان و پیاده‌رو و همچنین قرار دادن تابلوهای هشتی و بازدارنده، عبور و مرور را در پیاده‌رو با مشکل مواجه می کنند و این برای بسیاری از افراد به ویژه کودکان مشکل‌آفرین است، خطر تصادف برای بچه های مدرسه‌ای، پارک دوبله و گاهی اوقات «سوبله» ماشین ها و ایجاد ترافیک در شهر کمترین این خطرها است.

اما این ضرر گاهی اوقات متوجه کسبه نیز می شود، دست‌فروشان در داخل شهر اقدام به فروش کالا می کنند که در بسیاری از موارد موجب نارضایتی مغازه‌داران می شوند، چرا که یک فرد صنفی در شغل خود، عوارض و مالیات پرداخت می کند در حالیکه این فرد دست‌فروش بدون پرداخت هیچگونه مالیاتی به فروش کالای مورد نظر خود می پردازد.

متاسفانه این اقدام که با تولید زباله و بسیاری از مشکلات زیست محیطی همراه می شود در فریدونکنار نیز به وضوح قابل مشاهده است.

در حالیکه در جلسه‌ای با حضور فرماندار سابق این شهرستان برخورد با متخلفان سد معبر را مصوب کردند متاسفانه شهرداری اقدام قاطعی با این افراد نمی کند و گاهی اوقات با کسب عوارض از آنها سدمعبر را ترویج می دهد، این ادعا در حالی مطرح می شود که شاید مسئولان شهرداری از این امر آگاه نباشند اما متاسفانه کارکنان این اداره، این کار را انجام می دهند.

البته نادیده گرفتن تلاش های شهرداری فریدونکنار در برخورد با این متخلفان به دور از انصاف است، شهرداری در این زمینه و در گذشته وارد عمل شد اما این برخورد مقطعی بود و ثمره آن را امروز در سیمای شهر می بینیم.

 

 قطعا برخورد با این معضل اجتماعی از سوی اداره‌های زیربط نیازمند تلاشی برنامه‌ریزی شده و بلند مدت است و گرنه برخورد مقطعی و کوتاه مدت نتیجه ای ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا