آزمون پرهزینه، اما چه زیبا

fwdvT درست است که خسارات و ضایعات مادی و معنوی فتنه ۸۸ و آزمون خواص با مردودی عده‌ای از آنان، بسیار زیاد و کلان است.


جبران آن امکان‌ناپذیر، اما اگر به دستاوردهای آن از زاویه مثبت نگریسته شود، می‌توان زیبائی‌های منحصربفرد را در جریان فتنه مشاهده کرد که در غیر از ذیل آن قابل حصول نمی‌بود.

نباید از کنار شهادت قریب ۳۰ نفر به دست فتنه‌گران و تبدیل شیرینی یک حماسه تاریخی حضور ۸۵ درصدی به تلخی زیر سئوال بردن انتخابات و به موضع تهاجم کشاندن دشمنان منفعل از سوی فتنه‌گران و مخدوش کردن سیمای نورانی نظام اسلامی با ایجاد چالش امنیتی بی‌تفاوت گذشت و از خسارت اقتصادی بیش از ۳۲۴ هزار میلیارد تومان نگفت که می‌شد با این رقم برای بیش از ۲ میلیون و ۱۶۳ هزار جوان ایرانی اشتغال به وجود آورد و مسائل و صدمات این چنینی که موارد بسیاری را تشکیل می‌دهند و همه آنها از زشتی‌های ناشی از رفوزه‌شدن عده‌ای از خواص خبر می‌دهند، در کنار این هزینه هنگفت، باید دستاوردهای زیبای این واقعه‌ی تلخ را نیز دید و از خداوند بابت آنها تشکر و سپاسگزاری کرد.

جلوه نخست زیبایی فتنه ۸۸، دل نبستن به گذشته‌های درخشان افراد و شخصیت‌ها و رسیدن به این فرموده امام (ره) است که ملاک وضع کنونی افراد و آگاهی لحظه به لحظه این واقعیت است که شیطان هر لحظه در کمین است و ممکن است همین لحظه با صید هر شخصیتی، از فرد سعید یک فرد شقی و از شمر جانباز صفین، یک جانی در کربلا بسازد.

این تجربه کم ارزشی نیست و این یک دستاورد بزرگ فتنه ۸۸ و تائیدی دیگر بر موارد متعدد تاریخی است.

زیبایی برجسته دیگر، حضور مسئولانه و آگاهانه مردم در صحنه دفاع خونسردانه و اطاعت‌پذیری ستودنی و تحسین‌برانگیزشان از ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

تحمل مردم از ۸ ماه گستاخی عده‌ای فریب خورده و اعتماد جامعه به تدبیر رهبری، و سپس حضور با شکوه و پرمعنا در ۹ دی و کامل کردن حماسه ۲۴ خرداد ۸۸ با ۹ دی، صحنه دیدنی و فکرکردنی دیگر از فتنه ۸۸ است.

رنگین کمان زیبایی که از صفر تا ۱۰۰ فتنه را تحت زیبایی‌های چشم‌نواز خود قرار داده، حسن درأیت و مدیریت عالی رهبر معظم انقلاب است که واقعاً دشمنان طراح فتنه را با همه پیچیدگی‌های‌شان، شگفت‌زده کرده است.

مهندسی معکوس ولی امر مسلمین در رشته کردن بافته‌های فتنه، بی‌نظیر و فوق انسانی و تنها در اتصال با رهنمودهای حضرت حجت(عج) قابل توجیه است.

شکست فاحش فتنه‌ای که برای آن قریب ده سال از ۷۸ تا ۸۸ فکر و اندیشه و سرمایه‌گزاری شده بود، هزاران ساعت کار پیگیر چند کشور و امیدهای آنها به اتفاق مهره‌های سوخته‌شان باد هوا شد، از دستاوردهای معنوی و نمایشگر امدادهای غیبی به ملت ایران در مقابله با اهداف براندازانه فتنه بود و این حقیقت را بر دشمنان برای چند دهمین بار به اثبات رساند که ملت ایران تحت پیروزی از دین و زعامت ولی فقیه به چنان اتحاد و انسجامی دست می‌یابند که قادر به رؤیارویی با هر توطئه‌ای از نرم و خشن هستند.

از مظاهر ماندگار و امیدبخش فتنه ۸۸، بوجود آمدن مناسبتی معرفتی در هر سال برای بازبینی آنچه از انحراف خواص طی یک سال رخ می‌دهد، است.

این جریان سیال و پویا، در صورتی که از سوی مردم به گونه خودجوش مورد پیگیری مستمر قرار گیرد، فارغ از دولت‌های متغیر، می‌تواند هر ساله به مجموعه انقلاب اسلامی برکات دو اصل “تولا” و “تبرا” را تقدیم بدارد.

یکی از قله‌های زیبایی فتنه ۸۸، دادن معیار و ملاک با تعیین خط قرمز برای تمییز و تشخیص سره(مخالفان جدی و عملی فتنه) از ناسره(موافقان و یا ساکتان و دو پهلو سخن‌گویان فتنه) است که این معیار، همیشه اصحاب فتنه را از سایه خارج کرده در روشنای نگاه مردم قرار می‌دهد.

نقطه مقابل فتنه‌گران و سران فتنه‌جو، باید طراوت ایمان مردم وفادار و هزاران شخصیت بصیر و با تقوا و الهی را دید که در ازاء مردودی فتنه‌گران، آنها سرافرازانه توانستند با نمایش زیباترین جلوه‌های پایداری و روشنگری، نظام اسلامی متعلق به خاندان وحی را بیمه کنند.

حال که به ماجرای فتنه ۸۸ می‌اندیشیم، پی می‌بریم که در این جنگ تحمیل‌شده، اما اعلام نشده، و در این شبیخونی که دشمنان آماده سال‌ها برای آن برنامه‌ریزی دقیق کرده بودند، چه پیروزی بزرگی با رسوایی دشمنان جهانی‌مان و عوامل و مهره‌های سوخته آنها نصیب ملت شریف‌مان شد.

واقعاً باید خداوند متعال را به خاطر همه الطافش بویژه فتح بزرگ فتنه ۸۸ و افشای چهره‌های بزک‌شده فتنه در هر سال و از جمله در امسال حمد بیکران و سپاس بی‌پایان کنیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا