پایان وعده های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران چه زمانی فرا می رسد

۵۰۲ روز غیبت جراح مغز و اعصاب در فریدونکنار و وعده هایی که همچنان ادامه دارد

بصیر، در حالیکه نزدیک به ۲ سال از افتتاح مرکز ‌سی‌تی‌اسکن حضرت فاطمه الزهرا(س) فریدونکنار می گذرد، همچنان نبود جراح مغز و اعصاب بزرگترین مشکل این بیمارستان است.

این در حالی است که این مرکز سی‌تی‌اسکن از سوی یک خیر احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت.

با وجود اینکه نبود جراح مغز و اعصاب در بیمارستان فریدونکنار برای این شهرستان مشکلات زیادی را به وجود آورده است اما مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران به وعده های خود عمل نمی کنند و حتی با پیگیری هایی که امام‌جمعه شهرستان در این زمینه صورت داده است، همچنان سی‌تی‌اسکن بیمارستان امام‌خمینی(ره) فاقد یک متخصص است.

در این رابطه با دکتر سیدعلی اکبر حسینی‌نسب رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار به گفت‌و‌گو نشستیم که تقدیم به خوانندگان محترم می شود:

وعده هایی که عملی نشد

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار با ابراز تاسف از وعده‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران، گفت: از شهریور سال گذشته تا به امروز بیمارستان فریدونکنار فاقد جراح مغز و اعصاب است و به وعده‌های تامین این متخصص تا امروز عمل نشد.

دکتر سیدعلی اکبر حسینی‌نسب در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت: قبل از آغاز به کار «سی‌تی‌اسکن» حضرت فاطمه الزهرا(س) فریدونکنار تنها یک متخصص جراح مغز و اعصاب در بیمارستان این شهرستان داشتیم که فقط هفته ای ۲ یا سه روز در درمانگاه حاضر می شد و با پایان یافتن طرح وی، از فریدونکنار به جایی دیگر انتقال یافت.

پزشکی که تنها دو روز در بیمارستان است

وی تصریح کرد: زمانی روسای دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران به فریدونکنار می آمدند و می گفتند که با توجه به شرایط منطقه قصد داریم بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار را به سانتر تروما برای زیر پوشش قرار دادن شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار سرخرود و محمودآباد تبدیل کنیم.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی(ره) فریدونکنار ادامه داد: مهم‌ترین دلیل آنها برای تبدیل بیمارستان فریدونکنار به سانتر تروما جمعیت ساکن شهرستان‌های بابلسر، فریدونکنار، محمودآباد و سرخرود و ساحلی و توریستی بودن این شهرستان‌ها بود.

حسینی‌نسب گفت: به کمک فردی خیر توانستیم پس از پشت‌سر گذاشتن بسیاری از مشکلات، «سی‌تی‌اسکن» را در فریدونکنار راه اندازی کنیم اما متاسفانه آنها به وعده خود در زمینه تامین جراح مغز و اعصاب عمل نکردند.

وی افزود: متاسفانه نه تنها اینکه به قول خود برای تامین پزشک مغز و اعصاب این سی‌تی‌اسکن عمل نکردند بلکه پس از پایان طرح، این پزشک که تنها چند روز در فریدونکنار حضور داشت نیز از این شهرستان رفت.

۵۰۲ روز غیبت یک جراح متخصص مغز و اعصاب

رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار با ابراز تاسف از اینکه نزدیک به ۱۶ ماه است این «سی‌تی‌اسکن» بدون حضور جراح مغز و اعصاب اداره می شود، خاطرنشان کرد: در ادامه پیگیری‌هایی که از سوی مسئولان شهرستان برای تامین جراح مغز و اعصاب فریدونکنار صورت گرفت، زمانی که در مردادماه سال جاری استاندار مازندران در این شهرستان حضور داشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی قول مساعدی در این زمینه داد، اما الان که با شما گفت‌و‌گو می کنم نه تنها جراح مغز و اعصاب ندادند بلکه متخصص رادیولوژی را نیز از این بیمارستان به جایی دیگر منتقل کردند و تنها دو روز در هفته و صبح‌ها از حضور متخصص رادیولوژی بهره می بریم.

حسینی‌نسب گفت: متاسفانه مراجعه بیمار برای بخش رادیولوژی از سوی مردم زیاد است و ما فاقد متخصص در این بیمارستان هستیم که مشکلات زیادی را برای ما به وجود آورده است.

وی اظهار داشت: تنها کاری که در این زمینه صورت می گیرد آن است که تکنسین کارهای اولیه را انجام می دهد و متخصص پس از حضور کوتاه خود در بیمارستان فریدونکنار، نظر کارشناسی‌اش‌ را اعلام می کند، متاسفانه ما در این دو روز هم فقط تا ظهر از وجود این متخصص بهره می بریم و عصر و شب پزشک رادیولوژی نداریم.

نارضایتی مردم افزایش یافته است

حسینی‌نسب با ابراز تاسف از وعده‌های رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران، اذعان داشت: جای تاسف دارد که بیماران این بیمارستان را در روزهایی که متخصص حضور ندارد به شهرهای دیگری چون آمل و محمودآباد برای انجام سونوگرافی می فرستیم.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی‌(ره) فریدونکنار در پایان گفت: متاسفانه با این شرایط، نارضایتی‌های مردم نسبت به این عملکردها افزایش یافته است و برای آنها نیز دردسرهای زیادی به وجود آمد.

به هر حال به نظر می رسد در حالی که مردم و خیرین برای این بیمارستان هزینه های زیادی انجام دادند آیا حق آنها در این مرکز درمانی حضور دو پزشک متخصص نیست، چرا مسئولان استانی از بیمارستان فریدونکنار که به سرمایه ملی تبدیل شده است حمایت نمی کنند؟ آیا برای دولت‌مردان ما سلامت مردم اهمیت ندارد که از تامین پزشک برای این بیمارستان خودداری می کنند؟

بی صبرانه شهروندان فریدونکناری خواهان دستیابی به حق تضییع شده خود هستند و مسئولان استان باید پاسخ این نامهربانی‌های صورت گرفته علیه مردم این شهرستان را بدهند.

عکس های یادگاری که گرفته شد و وعده هایی که در عمل بی نتیجه ماند/ 

DSCN0252 DSCN0265 DSCN0272 DSCN0325

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا