رتبه دوم جرائم در کشور چیست؟

بصیر، احمد غلامی مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم و رئیس حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح كشور، پیش از ظهر دوشنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح خراسان شمالی با بیان این مطلب اظهار داشت: باید در جامعه صمیمیت، ادب، گذشت، منطق، ایثار و گفتگو  بر اقدامات نامناسبی همچون ضرب و جرح حاكم باشد.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در جامعه گفت: پیشگیری از وقوع جرم در زندگی اجتماعی و فردی مردم تاثیر گذار است بنابراین باید پیشگیری در اولویت کار قرار گیرد.

غلامی تصریح کرد: هزینه پیشگیری در تمامی موضوعات جرم، اعم از درگیری، ضرب و جرح، اعتیاد و … به مراتب به صرفه تر از هزینه درمان است.

این مقام مسئول اظهار داشت: قانون اساسی، مجلس خبرگان رهبری، و مسئولان نظام جمهوری اسلامی همواره  تاكید كرده اند كه یكی از وظایف قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم است که در راستای همین تاکیدات در سازمان های قضایی نیروهای مسلح نیز به این امر توجه ویژه ای می شود.

غلامی در خصوص مجمع پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح با ارائه توضیحاتی، افزود: پیشگیری از وقوع جرم یكی از نكات مهم و تاكید شده در این مجمع است و از لحاظ اهمیت و ضرورت، به این موضوع در قوانین عادی نیز تاكید شده است.

وی گفت: طبق ماده ۲۱۱ قانون و در برنامه پنج ساله توسعه كشور، دستگاه های اجرایی مكلف به همكاری با قوه قضائیه در پیشگیری از وقوع جرم شده اند.

به گفته این مسئول صرف نظر از مسائل اقتصادی، پیشگیری سودمندی بیشتری برای مردم و جامعه دارد.

غلامی با بیان اینكه یكی از راهكارهای پیشگیری از وقوع جرم اعمال كیفر است عنوان كرد: كیفر زیانبار است و در مرحله ای كه راهی باقی نمانده باشد باید از آن استفاده كرد.

مدیرکل عفو و پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به اینكه پیشگیری از ضرب و جرح در پیشگیری از وقوع قتل نیز اثرگذار است تصریح كرد: در سال ۹۰ از هر ۱۰ فقره قتل چهار فقره ناشی از سلاح سرد بوده كه نشان دهنده این است كه فرد قصد انجام قتل را نداشته، بنابراین پیشگیری از ضرب و جرح در پیشگیری از وقوع قتل نقش موثری دارد.

رئیس حفاظت اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح كشور در خاتمه افزود: بحث پیشگیری از ضرب و جرح موضوع مهمی است كه باید مجامع استانی بیشتر به آن بپردازند.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا