دانشگاه آزاد نور علی نور است!

بصیر، آیت‌الله ابراهیم امینی عصر امروز در دیدار با محمود گلزاری معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: مهمترین مشکل امروز جامعه کم‌بچه‌دار شدن زوج‌ها است، همچنین مسئله اعتیاد جوانان و مسئله مهمی مانند اخلاق و مشکلات عقیدتی که متاسفانه روز به روز بیشتر می‌شود باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: باید بررسی کنیم که چرا به این وضع دچار شده‌ایم و چرا جوان‌های ما از ازدواج فرار می‌کنند، حتی آنها که شغل دارند به سمت ازدواج نمی‌روند و آنهایی که بچه‌دار می‌شوند چرا برای داشتن فرزند بیشتر اشتیاق از خود نشان نمی‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سئوال که چرا جوان‌ها اینقدر به سمت اعتیاد رفته‌اند تصریح کرد: مهم علت‌یابی بروز این اتفاقات در جامعه و به خصوص در بین جوانان است، هر چند وسایل ارتباط جمعی نظیر صدا و سیما، اینترنت و فضای مجازی در این زمینه موثرند و باید برای مقابله با مشکلات موجود در این زمینه نیز به صورت جدی کار کنیم.

وی با بیان اینکه در ماده دهم قانون اساسی نسبت به مسئله ازدواج تاکید زیادی شده است اضافه کرد: به جوان دختر و پسر جامعه گفتیم برود دانشگاه و در دانشگاه‌ها رشته‌هایی ایجاد کردیم که بعضی از آنها کاربرد آنچنانی در جامعه ندارند.

آیت‌الله امینی خاطرنشان کرد: در این میان دانشگاه آزاد نیز نور علی نور است اما ما هیچ وقت فکر نکردیم که این تحصیل‌کرده‌ها کجا باید مشغول کار شوند در حالی که همه آنها نیز مدرک می‌گیرند.

وی ابراز کرد: به این موضوع هم فکر نکردیم که آیا رقابت دختران و پسران بر سر مدرک گرفتن و دنبال اشتغال بودن به نفع نظام است؟ به همین خاطر است که اشتغال به مشکلی بزرگ برای جوانان تبدیل شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: البته فارغ‌التحصیل‌های ما چندان هم کاردان نیستند چون بعضی از دانشگاه‌ها خوب کار تربیت و آموزش را انجام نمی‌دهند و حتی ما فکر نکردیم که دختر خانم‌هایی که برخی رشته‌های نامناسب با خانم‌ها را می‌خوانند آیا شغل همان مدرک را هم نمی‌خواهند؟

وی یادآور شد: آنهایی که می‌خواهند در نهادهای مختلف استخدام نیرو داشته باشند دختران را انتخاب می‌کنند چون دخترها کمتر انتظار دارند و حقوق کمتر هم می‌گیرند در حالی که با مشغول کار شدن هر خانم یک پسر یا مرد جوان از شغل محروم می‌شود و فرهنگ ما هم می‌گوید که نفقه دادن وظیفه مردم است نه زن.

آیت‌الله امینی بیان کرد: نتیجه این می‌شود که پسر جوان به سراغ ازدواج می‌رود، ضمن اینکه دختر خانم‌های تحصیل کرده و دارای مدرک انتظار دارند که مردی که به سراغ آنها آمده یا مدرک معادل او را داشته باشد یا از مدرک بالاتری برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه توجه نکردن به اتفاقاتی که در دانشگاه رخ می‌دهد در مسئله ازدواج تاثیر این چنینی می‌گذارد تصریح کرد: به همین دلیل سن ازدواج دختران در جامعه ما بالا رفته و این یک بلا و مشکل بزرگ است در حالی که ما هیچ وقت فکر نکردیم که آیا این شیوه تشویق جوان‌ها برای رفتن به دانشگاه‌ درست بوده یا نه؟ اگر الان می‌شود این شیوه را درست کنید و الا ادامه ندهید.

وی با اشاره به این موضوع که از عقد تا دو سال بعد از ازدواج خطرناک‌ترین دوران ازدواج است، خطاب به معاون ساماندهی وزارت ورزش و جوانان گفت: بنا بر این از کارشناسان دانشگاهی دعوت کنید تا به تحقیق در این زمینه و رفع مشکلات بپردازند چون وضع فعلی جوانان جامعه اصلا خوب نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دیگر مشکل امروز در مسئله ازدواج جوانان تجمل‌گرایی و تشریفاتی شدن خانواده‌ها است تصریح کرد: در دانشگاه‌ها دختران و پسران را برای همسرداری آموزش نمی‌دهیم در حالی که آموزش‌های عمومی در این زمینه لازم است، ضمن اینکه ازدواج آسان را تنها نباید با زبان ترویج و تشویق کرد.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا