آیت‌الله مکارم ‌شیرازی: اسلام مخالف «حمله تروریستی» به دوست و دشمن است

بصیر، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امام حسن عسکری(ع) درباره شیعیان اظهار کرد: شیعیان گروه اهل نجات هستند، که در این راستا باید یارو و یاور ائمه اطهار(ع) در انجام برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان باشند.


مرجع تقلید شیعیان با اشاره به فلسفه قیام امام مهدی(عج) افزود: قیام حضرت مهدی(عج) به چشمه آب حیات تعبیر شده که ماءمعین در حقیقت حضرت مهدی(عج) است، تشبیه مهمی است زیرا حیات همه موجودات و ما از آب بوده و همان‌طور انسان نسبت نیازمند به آب است به ظهور حضرت امام مهدی(عج) نیز نیازمند است و آب حیات حقیقی آن حضرت است حیات بشری جامعه را تأمین می‌کند.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌های افراد تصریح کرد: بدگویی‌ها و کارهایی از سوی برخی‌ از افراد انجام می‌شود و به‌واسطه آن به مقدسات دیگران حمله می‌کنند. تصور می‌کنند حمایت است درصورتی‌که سبب تفرقه مسلمانان در برابر دشمنان می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی عنوان کرد: این درست نیست که اتحادیه اروپا تشکیل شود، ولی مسلمانان به جان هم بیفتند و امیدواریم با عمل خود جزو فرقه ناجیه باشیم، بنابراین شما به‌عنوان نخبگان و مؤمنان باید به خانواده‌ها و جوانان رسیدگی کنید، باید در خانواده، محله و کوچه ممتاز باشید مراقب خطراتی که جوانان را تهدید می‌کند باشید.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به خطر حمله داعش به اروپا گفت: در حمله به دفتر روزنامه ۱۰ نفر کشته، ۱۷ نفر مجروح شدند و دو فقره گروگان‌گیری شد که این اتفاق در جاهای دیگر نیز رخ می‌دهد، ما این کار را محکوم می‌کنیم زیرا ترور درباره دوست و دشمن ممنوع است و این نگاه اسلام است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی بیان کرد: سه عکس‌العمل درباره این حادثه نشان دادند، راهپیمایی میلیونی کردند، روسای کشور در پاریس جمع شدند و این کار را محکوم کردند زیرا اروپا از این حرکت دچار وحشت شده است.

وی تاکید کرد: کار را از داعش عمومیت دادند و مسلمانان حمله کردند این در حالی است که تکفیری‌ها از اسلام بیگانه هستند و علمای اسلام در قم، الازهر و سوریه کنگره برگزار کرده‌اند و بارها شفاف‌سازی کرده‌اند که این مسئله با اسلام رابطه‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: روزنامه‌ای که به آن حمله شده قول داده کاریکاتورهایی که از پیامبر اکرم(ص) طراحی و به ۱۶ زبان منتشر می‌کند، این کار عاقلانه‌ای نیست که کاریکاتور اهانت‌آمیز بکشید و به همه مسلمانان اعلام جنگ کنید درحالی‌که از داعش ضربه خورده‌اید، باید تلاش کرد تا ریشه‌ها را پیدا و خشکاند، ارتش و جمعیت مردمی عراق داعش را ریشه‌کن می‌کنند، به شرطی که مانع کمک‌ها را به داعش شد اگر از آن‌ها حمایت نشود، آن‌ها یک ماه هم دوام نمی‌آورند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: باید با مسائل عاقلانه برخورد کرد نه اینکه به سراغ کارهای تند بروند و دشمن زیاد کنند، راهپیمایی مسکن موقت است اما آتش زیر خاکستر باقی ماند بنابراین برای خشکاندن ریشه‌ها باید تلاش کرد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا