نگاهی گذرا به نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵

بصیر، نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی که به نام نمایشگاه خودرو دیترویت نیز شناخته می شود از دوازدهم ژانویه ۲۰۱۵ فعالیت خود را آغاز کرده و از هفدهم ژانویه درهای آن برای بازدید عموم باز می شوند. این نمایشگاه تا بیست و پنجم ژانویه دایر خواهد بود. نمایشگاه خودرو دیترویت یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت خودروسازی جهان محسوب می شود.

 طی نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ تقریبا ۴۵ مدل جدید معرفی شدند که به گفته کارشناسان نشان دهنده عمق و وسعت صنعت خودروسازی و احیای مجدد آن پس از بحران های اقتصادی چند سال اخیر بوده است.

طی نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ دو جریان توجه کارشناسان را به سوی خود جلب کرده است. از یک سو شاهد معرفی خودروهایی با استانداردهای جدید مصرف سوخت و دوستدار محیط زیست بودن برای تحقق هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و عرضه خودروهایی با انتشار کربن صفر بوده و از سوی دیگر به لطف روند بهبود شرایط اقتصاد جهانی برخی از شرکت های خودروسازی مدل هایی با پیشرانه هایی قدرتمند را روانه میدان کرده اند. البته این خودروهای توانمند نیز از استانداردهای زیست محیطی بالا سود می برند.

در ادامه نگاهی کوتاه به برخی از برترین خودروهایی معرفی شده در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ خواهیم داشت.

فورد GT ۲۰۱۷

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

فورد بار دیگر مدل نمادین GT را احیا کرده است. ابرخودرو پرچمدار جدید این شرکت از ظاهری با طراحی تهاجمی سود می برد که در ساخت آن حجم انبوهی از فیبر کربن به کار رفته شده است. فورد GT جدید به پیشرانه دو توربوشارژ اکوبوست که توانایی تولید بیش از ۶۰۰ اسب بخار نیرو را دارد مجهز شده است.

شورلت بولت کانسپت

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

شورلت بولت پاسخ جنرال موتورز به تسلا مدل ۳ محسوب می شود. این خودرو تمام الکتریکی دامنه حرکت بیش از ۳۲۱ کیلومتر با یک بار شارژ باتری و برچسب قیمت حدود ۳۰ هزار دلاری برای خودرو را ارائه می کند. بنابر ادعای جنرال موتورز، شورلت بولت با تمرکز بر دو ویژگی مقرون به صرفه و کاربردی بودن می تواند به عنوان یک برگ برنده عمل کند.

آکورا NSX ۲۰۱۶

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

آکورا پس از انتظاری طولانی سرانجام از نسل جدید خودرو NSX رونمایی کرد که شباهت زیادی به مدل مفهومی آن دارد. این خودرو بازتاب دهنده جدیدترین و بهترین فناوری های شرکت هوندا است. گفته می شود پیشرانه این خودرو چهار چرخ متحرک توانایی تولید بیش از ۶۰۰ اسب بخار نیرو را دارد.

نیسان تیتان ۲۰۱۶

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

نیسان با معرفی وانت پیکاپ جدید تیتان خود را برای رقابت سخت در این بخش آماده کرده است. نیسان تیتان با حدود نیم تن وزن از زبان طراحی جدید نیسان و پیشرانه هشت سیلندر خورجینی دیزلی سود می برد. طراحی داخلی این وانت پیکاپ با تمرکز بر راحتی هرچه بیشتر سرنشینان ارتقا یافته است.

اینفینیتی Q60 کانسپت

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

بنابر وعده های اینفینیتی مدل Q60 کانسپت پیش نمایشی دقیق از نسل آینده مدل تولیدی این شرکت محسوب می شود. طراحی اسپرت با خطوطی عضلانی و چراغ های جلو تیز از جمله ویژگی های این خودرو هستند. اینفینیتی Q60 می تواند نخستین مدلی باشد که با پیشرانه جدید ۳ لیتری دو توربوشارژر شش سیلندر این شرکت روانه بازار می شود.

آلفارومئو ۴C اسپایدر

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

همان گونه که انتظار می رفت آلفارومئو ۴C اسپایدر تقریبا مشابه با ۴C اسپایدر کانسپت است که سال گذشته در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی شد. این خودرو به پیشرانه ۱٫۷ لیتری چهار سیلندر مجهز شده که توانایی تولید ۲۳۷ اسب بخار نیرو و ۲۵۸ پوندفوت گشتاور را دارد. نیروی پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته دو کلاچه به چرخ های عقب منتقل می شود.

آئودی Q7 ۲۰۱۶

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

ابعاد نسل جدید آئودی Q7 نسبت به نسل پیشین اندکی کوچکتر شده است. این خودرو در اروپا با دو پیشرانه شش سیلندر خورجینی روانه بازار خواهد شد. پیشرانه ۳ لیتری TDI توربو دیزل توانایی تولید ۲۷۲ اسب بخار نیرو و ۴۴۲ پوند فوت گشتاور را دارد. پیشرانه ۳ لیتری بنزینی TFSI نیز توانایی تولید ۳۳۳ اسب بخار نیرو و ۳۲۴ پوندفوت گشتاور را دارد.

ب‌ام‌و سری ۶

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

ب‌ام‌و انواع مختلف کوپه، کانورتیبل و گرن کوپه سری ۶ را در نمایشگاه دیترویت عرضه کرد که بروزرسانی های جزئی را شاهد بوده اند. این شرکت تغییرات مکانیکی در سری ۶ ایجاد نکرده و بر همین اساس خریداران می توانند بین مدل ۶۴۰i مجهز به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ با توانایی تولید ۳۱۵ اسب بخار نیرو و مدل ۶۵۰i مجهز به پیشرانه ۴٫۴ لیتری دو توربوشارژ هشت سیلندر خورجینی با توانایی تولید ۴۴۵ اسب بخار نیرو یکی را گزینش کنند.

بیوک اونیر

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

بیوک در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ از خودرو مفهومی جدیدی به نام اونیر رونمایی کرد که می تواند پیش نمایشی از طراحی نسل آینده مدل لاکراس باشد. این خودرو قابلیت حمل چهار سرنشین را دارد. داخل اونیر از یک طراحی شناور سود می برد که به گفته بیوک با الهام از طبیعت و دریا شکل گرفته است. تقریبا تمامی عملکردهای این خودرو توسط یک نمایشگر لمسی ۱۲ اینچی که در مرکز کنسول قرار گرفته کنترل می شوند. جزئیات فنی چندانی درباره این خودرو منتشر نشده اما به گفته بیوک از یک پیشرانه شش سیلندر با تزریق مستقیم سوخت به همراه سامانه حرکت/توقف و فناوری غیر فعال کردن سیلندر سود می برد.

کادیلاک CTS-V

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

سدان اسپرت جدید کادیلاک به پیشرانه ۶٫۲ لیتری هشت سیلندر خورجینی سوپرشارژ که توانایی تولید ۶۴۰ اسب بخار نیرو و ۶۳۰ پوندفوت گشتاور را دارد، مجهز شده است. کادیلاک CTS-V قدرتمندترین مدل تولیدی در تاریخ ۱۱۲ ساله این برند محسوب می شود. این خودرو طی ۳٫۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند.

شورلت ولت ۲۰۱۶

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

شورلت ولت ۲۰۱۶ یک خودرو پلاگین هیبرید است که به پیشرانه ۱٫۵ لیتری بنزینی چهار سیلندر با توانایی تولید ۱۰۱ اسب بخار نیرو و یک پیشرانه الکتریکی جمع و جور که نیروی خود را از بسته باتری ۱۸٫۴ کیلووات ساعتی دریافت می کند، مجهز شده است. بسته باتری این خودرو در صورت اتصال به خروجی ۲۴۰ ولت طی ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه شارژ می شود.

لکسس GS F

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

لکسس GS F به پیشرانه ۵ لیتری هشت سیلندر خورجینی مجهز شده و به صورت استاندارد با جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک روانه بازار خواهد شد. در طراحی ظاهری لکسس GS F ویژگی های سری F مانند جلو پنجره سیاه رنگ، رینگ های خاکستری و چهار خروجی اگزوز خودنمایی می کنند.

لینکلن MKX ۲۰۱۶

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

جدیدترین کراس اوور لینکلن به صورت استاندارد با پیشرانه ۳٫۷ لیتری شش سیلندر خورجینی که توانایی تولید ۳۰۰ اسب بخار نیرو و ۲۸۰ پوندفوت گشتاور را دارد، روانه بازار می شود. یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک نیروی پیشرانه را به چرخ های جلو منتقل می کند و با پرداخت هزینه بیشتر امکان سفارش سامانه چهار چرخ متحرک هوشمند لینکلن نیز وجود دارد.

مرسدس بنز C450 AMG 4MATIC

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

مرسدس بنز با معرفی مدل C450 AMG 4MATIC در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ عضو دیگری به خط تولید AMG افزوده است. این خودرو به پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی دو توربوشارژ مجهز شده که توانایی تولید ۳۶۲ اسب بخار نیرو و ۳۸۴ پوندفوت گشتاور را دارد. مرسدس بنز C450 AMG 4MATIC همان گونه که از نام آن مشخص است به سامانه چهارچرخ متحرک مجهز شده و با توجه به جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک طی ۴٫۹ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند.

پورشه ۹۱۱ تارگا ۴ GTS

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

پورشه با معرفی مدل جدید GTS پنجاهمین سالگرد معرفی ۹۱۱ تارگا را جشن گرفت. پورشه ۹۱۱ تارگا ۴ GTS به پیشرانه شش سیلندر تخت که توانایی تولید ۴۳۰ اسب بخار نیرو را دارد، رینگ های ۲۰ اینچی با تک قفل مرکزی و سامانه اگزوز اسپرت مجهز شده است. در کنار جعبه دنده دو کلاچه PDK، تارگا GTS طی ۴٫۱ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت بیشینه سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت را کسب می کند.

پورشه کاین توربو S ۲۰۱۵

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

کاین توربو S ۲۰۱۵ سریع‌ترین و گران‌ترین خودرو شاسی بلند تولیدی پورشه تاکنون است. این خودرو به پیشرانه دو توربوشارژ ۴٫۸ لیتری هشت سیلندر خورجینی مجهز شده که توانایی تولید ۵۷۰ اسب بخار نیرو و گشتاور چشمگیر ۵۹۰ پوندفوت را دارد. کاین توربو S طی ۳٫۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رساند و در نهایت بیشینه سرعت ۲۸۳ کیلومتر در ساعت را کسب می کند. این خودرو با قیمت پایه ۱۶۶,۶۹۶ یورو روانه بازار خواهد شد.

رم ۱۵۰۰ ربل ۲۰۱۶

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

وانت پیکاپ رم ۱۵۰۰ ربل از طراحی ظاهری جذابی سود می برد. این وانت به رینگ های ۱۷ اینچی آلیاژی مجهز شده که با تایرهای ۳۳ اینچی همه جا رو ساخت تویو احاطه شده اند و به همراه سیستم تعلیق بادی امکان حرکت ربل در ناهموارترین زمین ها را نیز فراهم می کنند. رم ۱۵۰۰ ربل به صورت استاندارد با پیشرانه ۳٫۶ لیتری شش سیلندر خورجینی که توانایی تولید ۳۰۵ اسب بخار نیرو و ۲۶۹ پوندفوت گشتاور را دارد، روانه بازار می شود. جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک نیز به صورت استاندارد ارائه می شود.

تویوتا تاکوما ۲۰۱۶

 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

همان گونه که انتظار می رفت طراحی ظاهری تویوتا تاکوما ۲۰۱۶ با الهام از مدل توندرا شکل گرفته است. برای این وانت پیکاپ دو پیشرانه ۲٫۷ لیتری چهار سیلندر و یا ۳٫۵ لیتری شش سیلندر خورجینی قابل سفارش است که هر دو با جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک همراهی می شوند.

فولکس واگن کراس کوپه GTE کانسپت

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

کراس کوپه GTE خودرو مفهومی جدید فولکس واگن در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۵ بوده است. این خودرو پیش نمایشی از زبان طراحی جدید کراس اوورهای آینده فولکس واگن محسوب می شود. چهار چراغ LED جلو که با جلو پنجره دو پره یکپارچه شده، درپوش پیشرانه بلند، طراحی اسپرت ستون C و چراغ های ذوزنقه ای عقب از ویژگی های طراحی ظاهری این خودرو هستند. فولکس واگن کراس کوپه GTE کانسپت یک خودرو پلاگین هیبرید است و به پیشرانه ۳٫۶ لیتری VR6 که توانایی تولید ۲۷۶ اسب بخار نیرو و ۲۵۸ پوندفوت گشتاور را دارد مجهز شده که با دو پیشرانه الکتریکی که توانایی تولید ۵۴ اسب بخار و ۱۱۴ اسب بخار نیرو را دارند، همراهی می شود.

ولوو S60 کراس کانتری 

نگاهی کوتاه به نمایشگاه خودرو دیترویت 2015

ولوو S60 کراس کانتری با پیشرانه ۲٫۵ لیتری خطی پنج سیلندر که توانایی تولید ۲۵۰ اسب بخار نیرو و ۲۵۸ پوند فوت گشتاور را دارد، عرضه می شود. نیروی پیشرانه توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو منتقل می شود. ارتفاع این خودرو سدان نسبت به مدل استاندارد S60 حدود بیشتر بوده و با الهام از استیشن واگن کراس کانتری طراحی شده است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا