سرایت ادبیات توهین آمیز از رئیس جمهور به مدیران پایینی/ وقتی آقای سخنگو انتقادها را “سخیف” می داند

بصیر، به نقل از مرصاد صحبت های اخیر محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت یازدهم نشان می دهد که ادبیات توهین آمیز نسبت به منتقدان از رئیس جمهور به مدیران پایینی نیز سرایت کرده است.

مدتی بود که به نظر می رسید دولتی ها در مقابل انتقادها فعل تحمل را صرف کرده و توانسته اند که بر خشم خود چیره شوند تا مردم ایران شاهد ادبیات توهین آمیز رئیس جمهور نباشد اما صحبت های اخیر آقای سخنگو دوباره چهره خشمگین دولت را به نمایش گذاشت.

 

در ماه های گذشته بود که قطار توهین های دکتر روحانی به منتقدان به حداکثر سرعت خود رسید به صورتی که منتقدان یکی از پس از دیگری با نسبت های بعضا به دور از منطق های سیاسی، زیر گرفته می شدند.

 

 

بی شناسنامه، بی سواد، ترسو، بزدل سیاسی، به جهنم، افراطی و ده ها مورد دیگر از جمله الفاظی بود که رئیس دولت تدبیر و امید به منتقدان نسبت می داد. بعد ها یکی از نزدیکان رئیس جمهور علت استفاده این کلمات از سوی دکتر روحانی را عصبانیت بیش از حد رئیس قوه مجریه دانست و اعلام کرد که تحمل انتقادها برایش سخت شده است.

 

با این حال پس از گذشت چندین ماه، این ادبیات از سطح رئیس جمهور به مدیران پایین دستی نیز سرایت کرده و به تدریج شاهد این ادبیات ضد منتقدین هستیم.

 

پس از آنکه پیاده روی محمد جواد ظریف با جان کری در فرانسه رسانه ای شد، انتقاد های فراوان به او از سوی منتقدین خروجی رسانه ها را به خود اختصاص داد. اما به نظر می رسد که انتقادها بار دیگر آنچنان مجموعه دولتی ها را خشمگین کرده است که آن ها از انتقادها با واژه توهین آمیز “سخیف” یاد کنند.

 

نوبخت سخنگوی دولت یازدهم در نشست خبری روز گذشته خود خاطرنشان کرد: خیلی سخیف است اگر قدم زدن ظریف با کری را دیپلماسی ضعیف بدانیم. برخی چون می بینند مذاکرات به خوبی پیش می رود و با قاطعیت ادامه دارد، به این نوع رویکردها روی می آورند که البته این اقدامات جایی در بین مردم ندارد.

 

وی همچنین گفته است : همه باید به نوعی از فرزندان این ملت تشکر کنیم که با منطق و قاطعیت در مذاکرات حاضر می شوند و از حقوق مردم دفاع می کنند و از دکتر ظریف باید به صوررت ویژه تشکر کرد .

 

 

وی تصریح کرد: ایشان هم نسبت به حوادث رسانه ای موضع گیری درستی کرده اند و در دیدار با وزیر خارجه فرانسه انتقاد خود را از این وضعیت بیان کردند.

 

مذاکرات هسته ای خط قرمز دولت

 

بررسی واکنش های دولتی ها نسبت به منتقدین از آغاز دولت یازدهم نشان می دهد که هر جا انتقادها به سمت مذاکرات هسته ای رفته است، دولتی ها آنچنان خشمگین شده اند که منتقدین را با واژه های توهین آمیز خطاب کرده اند.

 

توهین های متعدد دکتر روحانی به منتقدین و استفاده از واژه های بی سواد، بی شناسنامه، بزدل سیاسی و … در مواقعی صورت گرفت که انتقاد ها از مذاکرات هسته ای از سوی منتقدین افزایش یافته بود.

 

در مورد اخیر یعنی توهین محمد باقر نوبخت به منتقدین، این مسئله به وضوح دیده می شود که دولتی ها کماکان مذاکرات هسته ای را خط قرمز خود می دانند و به منتقدین اجازه نمی دهند که کوچکترین انتقادی را به آن مطرح کنند.

 

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا