آمار می‌گوید ایران ۱۰ نفره هم مستحق باخت نبود +جدول

بصیر، پرونده جام شانزدهم برای تیم ملی کشورمان با شکست مقابل عراق و حذف در مرحله یک چهارم نهایی که ۱۱ سال است طلسم شده، بسته شد.

علی رغم نقص‌ها و ضعف‌هایی که در تیم جوان شده ایران به چشم می‌خورد، اما سربازان وطن به زعمبرچسب‌های ناشایستی هم که خوردند، در میدان نبرد استرالیا تا پای جان جنگیدند ولی حریف داور استرالیایی نشدند و اگر کسی بدون در نظر گرفتن شرایط آماده سازی تیم و نیز مشکلات ساختاری فوتبال ایران، به تلاش بازیکنان و کی‌روش و همکارانش ایرادی بگیرد از دایره انصاف خارج شده است.

آمار کلی  دیدار مهیج و پرگل و البته پر برخورد ایران و عراق به سود کشور همسایه سنگینی می‌کند و این امر به خاطر ۱۰ نفره شدن ایران طبیعی به نظر می‌رسد، اما بررسی عملکرد فردی ۲۸ بازیکنی که به میدان رفتند نه تنها عراق را برتر نشان نمی‌دهد بلکه در برخی مناطق ملی پوشان ایران عملکرد بهتری داشته اند و در تعویض ها هم کی روش علی رغم برهم خوردن تاکتیکش پس از اخراج پولادی نسبتاً خوب عمل کرد.

عراقی‌ها ۱۱ مرتبه ضربات‌شان را به سمت دروازه ایران روانه کردند و ملی پوشان ایران ۱۸ بار. با این حال عراقی‌ها ۷ مرتبه توپ‌های‌شان در دل چارچوب دروازه حقیقی بود و ضربات ما ۴ مرتبه شانس گل شدن داشت که ۳ تای آنها به بار نشست.

** دیداری که فیزیکی شد
به گزارش مشرق، اخراج ناعادلانه مهرداد پولادی در دقیقه ۴۳ همه برنامه‌های کی‌روش را بهم ریخت. تا قبل از این تیم ما بدکار نکرده بود و با یک گل هم از حریفش پیش بود. با این حال از وقتی ۱۰ نفره شدیم ورق برگشت و پاس‌های کوتاه و بلند عراقی‌ها بیشتر و بیشتر شد تا بالاخره حریف به بازی تسلط پیدا کرد.
البته تیم ۱۰ نفره ایران تا دقیقه ۱۱۹ پا پس نکشید و دو بار گل‌هایی که خورد را جبران کرد تا کار به ضربات پنالتی بکشد.

شاید بزرگ‌ترین حربه برای برقراری تعادل برابر تیم ۱۱ نفره حریف روی آوردن به بازی فیزیکی بود.
توجه به آمار هم این را تایید می‌کند؛ سربازان کی‌روش ۲۲ مرتبه تکل رفتند و عراقی‌ها ۱۳ بار. جالب اینکه ۹۰٫۹ درصد از تکل‌های ما با نتیجه مثبت همراه بود و عراقی‌ها ۶ مرتبه در تکل‌هایی که زدند با شکست روبه‌رو شدند.

** ضرغام، وریا و آندو جنگنده‌ترین‌ها
در میان بازیکنان کی‌روش آندرانیک تیموریان جدا از پاس گلی که روی ضربه کرنر برای پورعلی‌گنجی ارسال کرد، با اقدام به ۴ تکل بیشترین تلاش را برای تصاحب مجدد توپ داشت. در کنار این بازیکن وریا غفوری مدافع راست پرتلاش تیم هم ۴ مرتبه تکل زد تا از این حیث کنار آندو قرار بگیرد.

آمار می‌گوید ایران 10 نفره هم مستحق باخت نبود +جدول

بعد از این دو نفر نوبت به مرتضی پورعلی‌گنجی می‌رسد که یک پنالتی ناخواسته به حریف داد و البته یک گل تماشایی زد. بازیکن بابلی تیم‌ملی ۳ مرتبه تکل‌ زد تا در نیمه بالایی لیست مردان پرتلاش قرار بگیرد. جالب اینکه در جمع عراقی‌ها فقط ضرغام اسماعیل مدافع چپ آنها ۵ بار اقدام به تکل داشت و پس از او فقط علاء عبدالزهرا ۲ بار تکل زد.

** سردار بهتر از قبل
به گزارش مشرق، در روزی که ایران بازی را در نیمه اول هجومی تر از قبل انجام داد، سردار آزمون بیشتر به چشم آمد. مهاجم جوان فوتبال ما اگر چه در اواسط نیمه دوم به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد اما باز هم مثل دیدار برابر قطر برای تیم‌ملی گل زد.

سردار برخلاف قبل، این‌بار در امر بازیسازی موفق‌تر بود. آزمون در دیدار برابر عراق ۲۱ پاس داد که ۱۸ تای آنها به مقصد رسید. وی طی ۶۳ دقیقه ۳ بار ضرباتش را به سمت دروازه حریف زد که یکی از آنها گل شد.

آمار می‌گوید ایران 10 نفره هم مستحق باخت نبود +جدول

در کنار آزمون، اشکان دژاگه که به گفته خودش به زور آمپول به این بازی رسیده بود هم ۳ مرتبه ضرباتش را به قصد گل زدن راهی دروازه حریف کرد که البته هیچ‌کدام آنها در چارچوب نبود. اشکان ۲۵ پاس هم داد که ۲۰ تای آنها به بازیکنان خودی رسید.

** اسماعیل و یونس
در میان عراقی‌ها ضرغام اسماعیل (مدافع چپ) و یونس محمود (مهاجم نوک) هر کدام‌شان ۳ مرتبه ضربات خود را به سمت دروازه ایران شلیک کردند. البته ضرغام دوبار توپ‌هایش درون چارچوب دروازه ما بود که یکی از آنها توسط حقیقی مهار شد و دیگری گل دقیقه ۱۱۶ حریف را رویاند (پنالتی). 
از طرف دیگر یونس محمود هم ۲ ضربه‌اش درون چارچوب ما بود که یکی از آنها (۹۳) گل شد و دیگری با واکنش حقیقی راهی به دروازه پیدا نکرد.

آمار می‌گوید ایران 10 نفره هم مستحق باخت نبود +جدول

** شاکر پرتلاش
در تیم عراق کسانی که بیشتر از سایرین با توپ برخورد داشتند ضرغام اسماعیل و یاسر کسیم بودند (۱۰۳). با این حال این سلام شاکر مدافع میانی تیم راضی شنیشل بود که ۹۴ پاس داد تا از این حیث بالاتر از سایر عراقی‌ها قرار بگیرد. قابل تامل اینکه ۹۴ درصد پاس‌های شاکر به هدف رسید.
شاکر همان بازیکنی است که ضربه پنالتی پیروزی بخش عراق را وارد دروازه حقیقی کرد.

** جلال بدتر از حقیقی
عملکرد گلرهای دو تیم تقریبا متفاوت بود؛ در جریان بازی جلال حسن دروازه‌بان عراقی‌ها ۴ مرتبه با ضرباتی روبه‌رو شد که درون چارچوبش بود. جالب اینکه این گلر ۳بار روی ضربات سر پورعلی‌گنجی، قوچان‌نژاد و سردار آزمون تسلیم شد. یک‌بار هم ضربه سر نکونام با بغل پای گوچی همراه شد تا مدافعان عراق توپ را از روی خط دروازه برگردانند، هر چند این توپ در ادامه گل شد.

به این ترتیب گلر عراق با صفر درصد سیو توپ‌هایی که درون چارچوب دروازه‌اش بود، عملکرد ضعیفی داشت.

جلال در ۲ صحنه توپ های خارج چارچوب را بی دلیل دفع کرد که یکی از این توپها منجر به کرنری شد که پورعلی گنجی را به گل رساند.

در طرف دیگر علیرضا حقیقی ۴ مهار داشت و یک‌بار با خروج خود دروازه‌اش را از ایجاد خطر نجات داد. با این حال ۳ گلی که خورد سبب شد تا عملکردش در سیوها با موفقیت ۵۷ درصدی همراه باشد.

در جدواول زیر عملکرد فردی بازیکنان دو تیم را می توانید مشاهده کنید:

عملکرد فردی بازیکنان ایران

 برای دیدن سایز اصلی روی جدول کلیک کنید

برای دیدن سایز اصلی روی جدول کلیک کنید


عملکرد فردی بازیکنان عراق

 برای دیدن سایز اصلی روی جدول کلیک کنید

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا