دریافت یارانه اتباع خارجی با هویت جعلی

بصیر، سرهنگ ‘رضا رضایی’ رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد،، گفت: با دریافت خبری در خصوص اینکه یک خانواده غیریرانی با اسناد و مدارک هویتی جعلی در یکی از محلات شهر یزد زندگی می کند، بررسی این موضوع به ماموران اداره مهاجرت و گذرنامه سپرده شد.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقامات قضایی پس از انجام کارهای اطلاعاتی و تحقیقات لازم، از درستی موضوع اطمینان کسب کردند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد با اشاره به دستگیری اعضای این خانواده ، تصریح کرد: ماموران در بازجویی متوجه شدند پدر و مادر این خانواده که از اتباع بیگانه هستند در سال ۱۳۷۷ با شناسنامه جعلی ایرانی با هم ازدواج کرده و موفق به گرفتن سند رسمی ازدواج نیز شده اند.

رضایی اظهار داشت: والدین این خانواده برای فرزندان خود شناسنامه و کارت ملی ایرانی تهیه کرده و فرزندانشان با هویت ایرانی در مدارس یزد درحال تحصیل هستند.

وی افزود: اعضای این خانواده ماهانه ۲۷۳ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می کرده و با استفاده از طرح بیمه سلامت، برای خود دفترچه خدمات درمانی گرفته اند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان یزد اظهار داشت: همسر این فرد با استفاده از اسناد و مدارک هویتی ایرانی ضمن دریافت دسته چک بانکی و گواهینامه رانندگی، یک دستگاه خودرو سواری را به نام خودش خریداری کرده است.

رضایی یادآور شد: متهمان به همراه پرونده مربوطه تحویل دادسرا شدند.

نخستین مرحله یارانه ها آذرماه ۱۳۸۹ به حساب مردم ایران واریز شد و این خانواده غیرایرانی تاکنون ۴۷ مرحله یارانه ۴۵هزار و ۵۰۰تومانی و ماهانه ۲۷۳هزار تومان با هویت جعلی دریافت کرده است.

 
 
بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا