روایت اسب بخار به زبان آلمانی!

بصیر، زمانی که از صنعت خودرو با اصالت آلمانی سخن به میان می آید میدان رقابت شاهد حضور بزرگانی چون بنز، ب ام و، فولکس واگن و پورشه است. اینها محصولاتی را تولید می کنند که هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. خودرو سازان آلمانی همگی از یک فرمول ویژه پیروی می کنند که می توان آنرا معجونی از طراحی آلمانی به علاوه کیفیتی به همین نام دانست.


البته این چیز عجیبی نیست زیرا تولیدات کشورهای صاحب سبک در حوزه خودرو دقیقا برچسب هایی ویژه همان کشور دارد. برای نمونه عضلانی های آمریکایی را نمی توان در تولیدات سایر کشورها جستجو کرد و قطعا این وجه تمایزها را در طراحی موتور نیز می توان مشاهده کرد.

در میان تولیدات آلمانی ها بنز جایگاهی بسیار خاص دارد و حداقل برای ما ایرانی ها از کودکی نماد یک ماشین همه چیز تمام و مختص به طبقه ای خاص بوده است. امروز نیز سراغ یکی از محصولات خاص مرسدس بنز رفته ایم. محصولی که روح آن از اشتوتگارت به پا خواسته و بر جان هر ماشین بازی که وارد شود، حسی از هیجان، کیفیت و قدرت را با وی همراه می سازد.

مرسدس بنز سی ال اس ۶۳ آ ام گ اس ۴ماتیک ۲۰۱۵ یک کوپه با همان طراحی پایه ای خانواده سی ال اس ها و البته تغییراتی در راستای ارائه حسی از تفاوت است. بنز با سی ال اس جدید، یک سوپر اسپرت را در برابر مشتریان قرار می دهد که علاوه بر برخورداری از مزیت های یک سدان، ماجراجویی های یک کوپه تمام عیار را نیز با خود همراه دارد.

 
 
 
بر خلاف معمول ترجیح می دهیم از قلب تپنده این سی ال اس دوست داشتنی آغاز کنیم زیرا تحمل مان برای معرفی توانایی های آن بسیار اندک است. زیر درپوش موتور یکی از بهترین ساخته های مرسدس قرار دارد، موتوری که بیشتر قطعات آن با ساعت ها کار مهندسی و کمترین دخالت ربات ها، نصب و آماده شده است. قلب تپنده ۸ سیلندر ۵٫۵ لیتری با همراهی دو توربوشارژر از آ ام گ امکان دستیابی به حداکثر توان ۵۷۷ اسب بخار را برای سی ال اس ۶۳ آ ام گ اس ۴ماتیک فراهم می کند.
 
 
 
 
 
تصور کنید رانندگی با این سدان کوپه آنهم با موتوری ۵۷۷ اسب بخاری چه لذتی را با خود همراه خواهد داشت. در تست های انجام شده، این بار صدای موتور نیز بسیار مطلوب گزارش شده است. معمولا این غول های آلمانی در مقایسه با چندصد اسب بخاری های آمریکایی سر و صدای کمتری دارند اما غرش این موتور استثنایی حقیقتا فوق العاده است. گشتاور مجموعه برابر با ۵۹۰ پوندفوت است که این هم عددی بسیار قابل توجه و نمایانگر قدرتمندی خودرو خواهد بود.
بدنه از همان قواعد خانواده سی ال اس ها پیروی می کند با این تفاوت که مقداری شاهد خطوط و زوایای جذاب تر به ویژه در قسمت درهای خودرو هستیم. داخل چراغ جلو نیز تغییراتی در چینش محل لامپ ها داشته که بر زیبایی های آن افزوده است. 
 
 
 
 
روایت اسب بخار به زبان آلمانی!
 
 
 
 
 
سیستم های کنترلی سی ال اس جدید همانند سایر نمونه های این خانواده بسیار قدرتمند و کامل است. گزینه هایی برای انتخاب نوع رانندگی از شهر گرفته تا حالت اسپرت، خودرو را برای وضعیت موردنظر راننده آماده می کند. تقویت شاسی و سیستم تعلیق بخوبی از جانب آ ام گ لحاظ شده است. عملکرد ترمزها نیز برای خودرویی با گشتاور موتور نزدیک به ۶۰۰ پوندفوت فوق العاده است. 
 
 
و اما سری به داخل این هیولای قدرتمند بزنیم. در فضای درونی سی ال اس از آن رنگ های هیجانی، دوخت های درشت قرمز و زرد، قطعات فیبرکرین و مواردی از این دست خبری نیست اما همه چیز در نهایت کیفیت قرار دارد. روکش چرم برای صندلی ها و کنسول جلو با دوخت سفید انتخاب شده است. برای کنسول جلو، فرمان و درب ها آنقدر دکمه و گزینه در برابر راننده قرار دارد که برای کار کردن با تمامی آنها باید یک دوره آموزشی را طی کنید! پس مرسدس از هیچ چیز چشم پوشی نکرده اما همانطور که عنوان شد شما با یک سدان سروکار دارید نه کوپه ای که فقط برای سرعت طراحی شده باشد، از این رو انتخاب زنگ و طرح فضای داخل را نیز باید بخشی کاملا هماهنگ با خودرو دانست.
 
 
 
 
 
 
 

قیمت پایه برای سی ال اس ۶۳ آ ام گ اس ۴ماتیک ۲۰۱۵ برابر با ۱۰۶۵۵۰دلار اعلام شده است که این قیمت در محصول نهایی و بسته به شخصی سازی های ممکن تغییرات زیادی خواهد داشت.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا