تشنج در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با عصبانیت رئیس جمهور!

بصیر، در آخرین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس جمهور با عصبانیت کم‌سابقه‌ای به انتقاد یکی از اعضای این شورا نسبت به عملکرد دولت در عرصه دیپلماسی واکنش نشان داده که این موضوع باعث تأسف بسیاری از اعضای جلسه شده است.


در این جلسه حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نسبت به عملکرد منفعلانه و ضعیف دولت یازدهم در برابر توهین غرب به ارزش‌های مسلمانان و پیاده‌روی ظریف با جان کری پس از اهانت غربی‌ها تذکراتی را مطرح می‌کند.

دقایقی بعد از این موضوع، زمانی که اعضای جلسه درباره انتخابات رئیس دانشگاه فرهنگیان بحث می‌کنند و حجت الاسلام محمدیان تقاضای وقت برای صحبت کردن درباره این مساله را مطرح می کند، به یکباره آقای روحانی به تلافی انتقادات ایشان درباره عملکرد دولت در سیاست خارجی روی آورده و با الفاظ و عباراتی تند، برای دقایقی فضای جلسه را ناآرام می کند.

ظاهراً روند استعمال برخی عبارات تند و دور از شأن رئیس جمهور در مواجهه با منتقدان از جمله به‌کارگیری الفاظی چون «بی سواد»، «بدون شناسنامه»، «تازه به دوران رسیده»، «افراطی» و … که پیش از این نیز در رسانه های عمومی بازتاب منفی بسیاری داشته است، به جلسات داخلی مسئولان نظام نیز سرایت کرده که این مسأله بیش از هر چیز مایه تأسف افکار عمومی است.

یادآور می‌شود در جریان انتخابات ریاست جمهوری زمانی که در مناظره سوم کاندیداها انتقادات به عملکرد روحانی در دوره مذاکرات هسته ای سال ۸۲ و تعلیق و عقب‌نشینی در آن برهه توسط روحانی افزایش یافت، وی با صدای بلند پاسخ کاندیداهای منتقد را داد که همان موقع محسن رضایی در پاسخ به روحانی گفت:

«شما ببینید سؤال من چقدر مؤدبانه است، آقای روحانی اگر بخواهد با این عصبانیت و این داد و بیدادی که کردند سکان کشور را به‎دست بگیرند، خداوند رحم کند به این کشور!»

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا