بهمن ۹۳، سی و ششمین طلوع فجر انقلاب-66/ دانشگاه پردیسان، تنها موسسه آموزش عالی در فریدونکنار

موسسه آموزش عالی پردیسان فریدونکنار را بهتر بشناسید/ تصاویر

DSCN7162

بصیر، غلامرضا پیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با بیان اینکه شهرستان ساحلی فریدونکنار از یک سو نگاه به دریای نیلی مازندران دارد و از سوی دیگر بر زمرد دشت شالی دامن گسترده است، گفت: این شهر توریستی که بندرگاهی بزرگ را در ساحل خود جای داده است، ظرفیت‌ها و توانایی‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی چشم‌گیری دارد که به یقین نقش برجسته‌ای در دفتر علم و فناوری این مرز و بوم ثبت می کند.

وی تصریح کرد: با توجه به وجود قابلیت‌ها و ویژگی‌های شایان و چشم‌گیر منطقه، موسسه آموزش عالی پردیسان  در این شهرستان احداث شد.

رئیس موسسه آموزش عالی پردیسان با بیان اینکه هدف این موسسه تربیت دانش‌آموختگان متخصص و توانمند در رشته‌های فنی و مهندسی است تا زمینه های رشد علمی کشور و استان را فراهم آورد، اذعان داشت: برای رسیدن به هدف فوق موسسه کوشیده است با جذب بهترین استادان منطقه موجب شکوفایی علمی دانشجویان شود.

پیروز گفت: این مرکز دانشگاهی با دارا بودن بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی‌ارشد یکی از موسسه‌های مهم غیرانتفاعی در کشور است که تاکنون بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموخته از این موسسه فارغ‌التحصیل شدند.

وی افزود: در این موسسه ۸ گروه آموزشی عمران، مکانیک، صنایع، کامپیوتر، معماری، شهرسازی، مهندسی شیمی و برق فعال هستند.

گروه عمران قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه آموزشی موسسه

رئیس موسسه آموزش عالی پردیسان خاطرنشان کرد: گروه عمران با حدود هزار دانشجو قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین گروه آموزشی موسسه و یکی از مشهورترین گروه‌های آموزشی مهندسی عمران در سطح کشور است، این گروه دارای امکانات آموزشی مناسب شامل آتلیه نقشه کشی، سایت کامپیوتر و اینترنت وایرلس در تمامی کلاس ها و محوطه است.

وی افزود: از عملکرد پژوهشی این گروه می توان به برگزاری کنفرانس‌های ملی در سال های ۸۹، ۹۰ و ۹۱ اشاره کرد که با شرکت بیش از یک‌هزار نفر از مهندسان و دانشجویان کشور در شهر بابلسر از سوی گروه عمران برگزار شد.

پیروز با اشاره به گروه آموزشی رشته مکانیک، اظهار داشت: مهندسی مکانیک، شاخه ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه اندازی مکانیزم‌ها، ماشین‌ها و دستگاه‌ها سروکار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این موسسه برای نخستین بار در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته مهندسی صنایع- صنایع موفق به پذیرش دانشجو شده است.

پیروز ادامه داد: هدف از دوره مهندسی برق نیز تربیت مهندسینی است که قادر به تحلیل، طراحی، پیاده سازی و نگهداری سیستم‌های الکتریکی است که این دوره شامل گرایش های الکترونیک، قدرت، کنترل و مخابرات می شود.

رئیس موسسه آموزش عالی پردیسان با اشاره به گروه کامپیوتر، گفت: گروه کامپیوتر به عنوان یکی از پرپیشینه‌ترین گروه‌های آموزشی با ۳۰۰ دانشجو مشغول به ارائه خدمات آموزشی پژوهشی است.

وی تصریح کرد: همچنین گروه معماری و شهرسازی این موسسه با بیش از ۵۰۰ دانشجوی فعال در رشته‌های معماری و شهرسازی با حدود ۳۰ استاد و عضو هیئت علمی از دانشگاه‌های برجسته اروپا و ایران مشغول به فعالیت هستند.

پیروز اذعان داشت: بهبود اوضاع سکونت، رسیدن به زندگی‌های مدرن امروزی و افزایش جمعیت نیازی انکارناپذیر است، از این رو رشته شهرسازی می تواند ما را در رسیدن به این هدف آرمانی یاری رساند.

وی ادامه داد: در رشته مهندسی شیمی علم کاربرد ریاضیات، شیمی، فیزیک و اقتصاد در فرآیند تبدیل مواد خام به مواد با ارزش تر یا سودمندتر است.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در ۸ رشته

پیروز با اشاره به رشته‌های مقاطع کاردانی موسسه آموزش عالی پردیسان، اظهار داشت: رشته‌های کاردان فنی عمران، معماری، ساختمان (اجرای ساختمان‌های بتنی، کارهای عمومی ساختمان)، کامپیوتر، نقشه‌کشی معماری، مکانیک خودرو، الکترونیک و نقشه‌کشی عمومی از رشته‌های مقطع کاردانی این موسسه است.

وی اذعان داشت: در مقطع کارشناسی ناپیوسته نرم‌افزار کامپیوتر، تکنولوژی عمران، تکنولوژی معماری، تکنولوژی مکانیک خودرو، علمی کاربردی حسابداری، تکنولوژی ساختمان، تکنولوژی ارتباطات و فناوری اطلاعات، علمی کاربردی معماری، تکنولوژی نقشه برداری، مهندسی شهرسازی، تکنولوژی عمران، آب و فاضلاب، اجرایی عمران و عمران عمران دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

پیروز با اشاره به رشته‌های مقاطع کارشناسی پیوسته، گفت: در رشته‌های مهندسی عمران – عمران، نرم‌افزار کامپیوتر، معماری، شیمی، صنایع، مکانیک، برق و شهرسازی نیز دانشجویان مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در ۸ رشته مهندسی عمران(سازه، زلزله، ژئوتکنیک، مکانیم خاک و پی)، نرم‌افزار کامپیوتر، مهندسی معماری، صنایع-صنایع و مکانیک در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

DSCN8729

کسب مقام پنجم موسسه پردیسان در رقابت‌های ملی کمیکار

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیسان فریدونکنار، در گفت‌و‌گو با خبرنگار حرف، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی در آموزش عالی تحول اساسی در سراسر کشور صورت گرفت.

دکتر رضا آقاپور تصریح کرد: با توجه به جمعیت، اگر نگاهی به زمان ابتدای انقلاب بیاندازیم می بینیم که تحولی بزرگی پس از انقلاب اسلامی صورت گرفت و طی آن حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در کشور و ۲۵۳ هزار دانشجو در در مازندران در ۷ دانشگاه دولتی، ۴۵ موسسه آموزش عالی و ۱۸ دانشگاه آزاد و ۱۸ واحد دانشگاه علمی و کاربردی مشغول به تحصیل هستند.

وی اذعان داشت: در موسسه آموزش عالی پردیسان که در سال ۸۵ در فریدونکنار تاسیس شد در حال حاضر ۱۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیسان فریدونکنار با بیان اینکه این موسسه در حوزه فنی مهندسی در مقاطع، کاردانی کارشناسی، کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد، گفت: باید مسئولان و مردم در فریدونکنار تلاش کنند تا این دانشگاه به یک موسسه آموزش عالی بزرگ منطقه تبدیل شود.

وی با اشاره به بخشی از افتخارات این موسسه، خاطرنشان کرد: این موسسه توانست در رقابت‌های ملی کمیکار رتبه پنجم را در میان موسسات برتر دولتی و آزادکشور به دست آورد.

آقاپور با اشاره به برنامه‌های متنوعی که در این دانشکاه در حوزه فرهنگی انجام می شود، گفت: در این موسسه برنامه‌هایی چون همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع ازدواج و همایش‌های علمی متفاوتی برگزار می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه پردیسان فریدونکنار با اشاره به افتخارات این دانشگاه در مسابقات ورزشی، خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول رقابت‌های بدمینتون استانی و سوم کشوری از سوی دانشجویان این موسسه، از دیگر افتخارات این موسسه است.

وی ابراز امیدواری کرد: در این موسسه با تلاش همکاران و همت مسئولان به سویی می رویم که در چشم‌انداز ۱۰ ساله به موسسه آموزش عالی برتر تبدیل شویم و با توجه به اینکه در رشته‌های فنی مهندسی فعالیت خوبی داریم می توانیم فارغ التحصیلان خوبی را به کشور معرفی کنیم و گام موثری در پیشبرد اهداف و آبادانی این کشور برداریم.

آقاپور در پایان اذعان داشت: در راستای امور فرهنگی این موسسه، از سوی دکتر پورامیر عضو هیئت موسس دانشگاه پردیسان، نمایشگاه عکسی دائر شد که تمامی درآمد حاصل از این نمایشگاه، به موسسه خیریه محک اهدا شد.

سهم به سزای دانشگاه پردیسان در تربیت نیروهای متخصص استان و کشور

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی پردیسان، در گفت‌و‌گو با حرف، اظهار داشت: موسسه آموزش عالی پردیسان در مهرماه سال ۱۳۸۵ با پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در رشته‌های عمران و معماری فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد.

مهندس سیدحسین رسولی تصریح کرد: حدود ۸ سال فعالیت آموزشی، سهم به سزایی را در تربیت نیروهای متخصص در سطح شهرستان و استان کشور داشته و به ‌عنوان یکی از پایگاه‌های دانش و پژوهش به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

معاون آموزشی موسسه آموزش عالی پردیسان اذعان داشت: حوزه معاونت آموزشی این موسسه در حال حاضر با عضو هیئت علمی تمام وقت و نیمه‌وقت شامل استادیار، دانشیار، بورسیه دکتری تخصصی، مربی و همچنین تعداد ۱۴۹ مدرس حق‌التدریس در مقاطع دکتری و کارشناسی‌ارشد به تربیت و آموزش ۱۳۴۶ دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد می‌پردازد.

رسولی گفت: مهم‌ترین فعالیت‌ حوزه معاونت آموزشی شامل برنامه‌ریزی آموزشی، اداره و هدایت تمامی امور آموزشی موسسه، نظارت بر حسن اجرای مقررات و آیین‌نامه‌های آموزشی، مطالعه و تصمیم‌گیری درباره مسائل و مشکلات آموزشی، تدوین و اجرای مقررات و آیین‌نامه و اصول اجرایی داخلی موردنیاز آموزش، گسترش کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی موسسه، ارتقاء هرم هیئت علمی موسسه، ارزیابی عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی و مدیران و کارشناسان آموزشی بخش‌های مختلف، ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان، نظارت بر برگزاری دقیق و منظم آزمون‌ها و ایجاد بستری مناسب برای بارور شدن اندیشه‌ها و فعالیت‌های پژوهشی دانشجویان می‌ شود.

 

DSCN9882

IMG_0628

IMG_4127

IMG_8167

IMG_8184

برگزاری مسابقات ورزشی

برگزاری همایش های دانشجویی

شام دهی محرم

کنفرانس کامپیوتر

نمایشگاه عکس دکتر پورامیر

 DSCN9662

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا