رئیس سازمان تامین اجتماعی فریدونکنار خبر داد:

پرداخت بیش از ۱۱۸ میلیارد ریال تعهدات سازمان در ۱۱ ماه سال ۹۳

بصیر، حسن حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با بصیرنیوز، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان عمومی، غیر دولتی که بخش عمده منابع مالی آن از محل حق بیمه‌ها با مشارکت بیمه شدگان، کارفرمایان و دولت تامین می شود.

وی تصریح کرد: صیانت از حقوق بیمه‌ شدگان و پوشش بیمه‌ای برای اقشار جامعه و ارائه تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت ماموریت اصلی سازمان است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی فریدونکنار با بیان اینکه پایداری مالی سازمان نقش مهم در ارائه تعهدات و خدمات مطلوب به بیمه شدگان و مستمری بگیران است، اذعان داشت: انتظار سازمان تامین اجتماعی از کارفرمایان و بیمه شدگان، همکاری و مشارکت لازم و آشنایی کامل با قوانین و مقررات سازمان است و کارفرمایان در مواقع حوادث ناشی از کار بیمه شدگان باید اقدام‌های اولیه را انجام و بعد گزارش حادثه را تا سه روز به تامین اجتماعی ارائه کنند.

حسن‌زاده اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی و ماده یک قانون تامین اجتماعی به منظور اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل و دارای شخصیت حقوق و استقلال مالی و اداری است که بر اساس اساسنامه خود و در راستای سیاست‌های دولت عمل می کند.

ارائه خدمات به بیش از ۲۸۴۵۷ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم

وی با اشاره به عملکرد ۱۱ ماه نخست امسال از سوی این سازمان، خاطرنشان کرد: صدور و تجدید چاپ بیش از ۱۴ هزار جلد دفترچه درمانی بیمه شدگان، مستمری بگیران و مراجعه کنندگان سایر شعب در کمترین زمان ممکن، ازائه خدمات متنوع به بیش از ۱۶۷۸ نفر مستمری بگیر، ارائه خدمات به بیش از ۸۴۵۷ نفر بیمه شده اصلی و ۲۰ هزار نفر افراد تبعی و بازدید دوره‌ای از کارگاه‌های زیرپوشش و پیگیری مشکلات پیش رو و مطالبات قانون‌شان بخشی از مهمترین عملکرد این سازمان بوده است.

حسن‌زاده ادامه داد: همچنین برقراری و پرداخت مقرری بیمه بیکاری به بیش از ۱۶۵ نفر بیکار جویای شغل شهرستان، پرداخت ۹ میلیارد و ۷۴۵ میلیون ریال پرداختی مقرری بیمه بیکاری و پرداخت یک میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال تعهدات کوتاه مدت برای تعهدات کوتاه مدت از دیگر عملکرد‌های این سازمان بوده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی فریدونکنار از پرداخت یکصد و شش میلیارد و ۹۴۶ میلیون ریال تعهدات بلندمدت به مستمری‌بگیران خبر داد و گفت: در مجموع این شعبه در پایان ۱۱ ماه نخست امسال، یکصد و هجده میلیارد و ۲۴۲ میلیون ریال بابت تعهدات خود پرداخت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرا و گسترش طرح بیمه کشاورزان، با اعمال بخشودگی سهم کارفرما و جذب و نام‌نویسی حدود ۳۰۰ نفر در این بخش، راه‌اندازی سایت برای ارائه خدمت نوین و استفاده مراجعین در مواقع ضروری و رفع اشکال، پیگیری برای راه‌اندازی دستگاه IMTدر شعبه با همکاری بانک رفاه فریدونکنار و ارائه خدمات نوین در زمینه ارسال لیست اینترنتی و پرداخت غیرحضوری حق بیمه کارگاه‌ها و دیگر مشاغل با هدف کاهش مراجعه ارباب جمعی سازمان و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های اجتماعی بخش دیگری از مهم‌ترین عملکردهای این سازمان بوده است.

حسن‌زاده همچنین با اشاره به چالش‌های موجود، اظهار داشت: با توجه به افزایش صعودی هزینه‌های تعهدی سازمان برای مطالبه‌های ۱۱ میلیارد ریال حق بیمه معوقه از کارگاه‌های زیرپوشش و تعهدات مندرج در ماده ۳ قانون به ویژه بحث درمان و فقدان شرکت یا شهرک صنعتی و صنفی بودن کارگاه‌ها، مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سازمان است.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش همه‌جانبه مجموعه همکاران، با رعایت اصول مبانی نظام مقدس، در انجام وظایف محوله و رسالت آن که تامین امنیت خاطر نیروهای مولد جامعه و توسعه کشور و خدمت به محرومین جامعه است دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا