بهمن ۹۳، سی و ششمین طلوع فجر انقلاب-67/ رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار خبر داد:

افزایش حدود ۱۴ درصدی ازدواج در فریدونکنار

بصیر، حرمت‌الله قیصری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بصیرنیوز، با اعلام این خبر، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور تنها نهادی است که با در اختیار داشتن اسناد هویتی تمامی اتباع ایران، وظیفه حمایتی از مرزهای هویتی و تابعیتی ایرانیان مقیم داخل و خارج از کشور را دارد.

وی تصریح کرد: سازمان ثبت احوال کشور با طراحی نظام جامع شناسایی ایرانیان و بهره‌گیری از تکنولوژی و تجهیزات مدرن از سال ۸۶ به اختصاص شماره شناسایی ملی به تمام اسناد سجلی موجود در اداره ثبت احوال کشور اقدام کرده است.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار اذعان داشت: این سازمان با تشکیل اطلاعات جمعیتی و همچنین صدور کارت شناسایی ملی نقش مهمی در فراهم‌سازی زیر ساخت دولت الکترونیک داشته است.

قیصری افزود: دولت الکترونیک بدون توجه به زیرساخت‌های امنیتی لازم مانند شناسایی افراد جامعه به صورت منحصر به فرد، صدور اسناد هویتی الکترونیکی غیرقابل جعل، شبکه انتقال امن اطلاعات و مانند آن قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: با توجه به این نکته مهم جایگاه نظام نوین ثبت احوال در بخش خدمات زیرساخت، دولت الکترونیکی کشور بسیار کلیدی و پراهمیت است و سازمان ثبت احوال به عنوان مرجع امور هویتی کشور، طی یک طرح برنامه‌ریزی شده، کارت‌های ملی هوشمند را جایگزین کارت‌های ملی فعلی می کند تا علاوه بر کاربردهای قبلی آن، کارت‌های هوشمند به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک و حرکت به سمت جامعه اطلاعاتی، این فرصت را فراهم کنند تا افراد به شیوه‌ای امن، به فضای دیجیتالی وارد و از خدمات دولت الکترونیک بهره‌مند شوند.

طلاق نسبت به سال گذشته ۷ درصد در فریدونکنار کاهش یافته است

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار با اشاره به گنجینه اسناد مشاهیر و سرداران شهید، گفت: گنجینه اسناد هویتی ثبت احوال، مجموعه‌ای غنی با هدف بسط و توسعه گنجینه و معرفی علما، مراجع، شهدا و مشاهیر بنام استان، در اداه کل و تمامی ادارات تابعه طراحی، نصب و راه‌اندازی شد تا در معرض دید عموم به ویژه دانشجویان، نخبگان، محققان و جوانان قرار بگیرد.

حرمت‌الله قیصری، اظهار داشت: در ۱۰ ماه نخست امسال، ۷۹۲ ولادت، ۳۲۴ وفات، ۴۹۸ ازدواج و ۱۷۶ طلاق در فریدونکنار صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: ولادت و ازدواج به ترتیب به مدت مشابه سال گذشته، ۷/۲۱ و ۷/۱۳ درصد افزایش داشته است و در وفات نیز با افزایش ۱۴ درصدی روبه‌رو بودیم اما خوشبختانه در سال جاری طلاق نسبت به سال گذشته ۷ درصد کاهش یافته است.

قیصری گفت: میانگین کاهش طلاق در استان مازندران در ۱۰ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از یک درصد بوده است.

رئیس اداره ثبت احوال فریدونکنار اظهار داشت: در سرشماری سال ۱۳۹۰، جمعیت فریدونکنار برابر با ۵۹۶۱۰ نفر بود که از این تعداد ۳۲۴۰۲ مرد و مابقی زن هستند.

قیصری افزود: ۳۷۴۱۲ نفر در شهر فریدونکنار و ۲۲۱۹۸ نفر در روستاهای تابعه زندگی می کنند که از این تعداد در شهر ۱۹۰۱۳ نفر مرد و ۱۸۳۹۹ نفر زن هستند.

وی ادامه داد: از جمعیت ۲۲۱۹۸ نفری روستاهای فریدونکنار، ۱۱۲۳۵ نفر مرد و ۱۰۹۶۳ نفر نیز زن هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا