انقلاب اسلامی ایران هندسه سیاسی حکومت دنیا را بهم ریخت

بصیر، بهشهر احمدعلی مقیمی در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن در بهشهر گفت: شاه ملعون که هم طغیان کرد در مقابل خدا و هم در زمین فساد کرد و دستش به خون مردم آلوده شد به زباله دان تاریخ رفت و یک مرد آسمانی به نام امام خمینی آمد در بهمن ۵۷ به پشتیبانی مردم حاضر در صحنه و موحد، رژیم ۲۵۰۰ ساله را ساقط کرد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ از آدم تا خاتم بیش از صد‌هزار پیامبر آمد ولی نتوانستند چنین جامعه و حکومتی را تشکیل دهند اظهار داشت: اولین حرکت امام استقرار مردم سالاری در این حکومت بود امام با افق بلندی که داشت انقلاب را متکی به آرای مردم کرد و آن را به دست مردم سپرد.

نماینده مردم بهشهر، نکاو گلوگاه افزود: دومین حرکت امام استقلال بود که برای ملت بزرگ ایران چه در حوزه سیاست، چه حوزه اقتصاد و چه حوزه اجتماعی ایجاد کرد و شعار نه شرقی و نه غربی را به ارمغان آورد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه با خود باوری و هویتی که امام عظیم الشان به این مردم داد امروز شاهد شکوفایی و دست‌آوردها و استعدادهای درونی مردم هستیم خاطر نشان کرد: ظهور انقلاب اسلامی در سال ۵۷ معادله قدرت در جهان و هندسه سیاسی حکومت دنیا را بهم ریخت و حرکتی جدید در حکومت‌داری با یک دکترین جدید به نام ولایت فقیه ایجاد کرد.

وی ادامه داد: اگر دیروز می خواستند یک فرماندار را در کشور انتخاب کنند باید سفیر آمریکا اجازه می داد اما امروز ملت بزرگ ایران با اتکا به خداوند بزرگ به جایی رسید که رییس جمهور آمریکا به دکتر ظریف می گوید: ” می شود با سردار سلیمانی یک جلسه دیدار داشته باشم؟ “

مقیمی تصریح کرد: امام(ره) اتکا نظام مقدس جمهوری را در اصل ۶ قانون اساسی بر آرای مردم قرار داد و مردم را ولی نعمتان انقلاب خواند که نوکری برای این مردم عزت آفرین شد و مسئولین ما هر چه بیشتر به مردم خدمت کنند بیشتر عزت پیدا می کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکاو گلوگاه افزود: در صحنه مذاکرات هسته ای اگر دولت مردان ما قدرت مذاکره دارند به دلیل حضور مردم در صحنه است، اما هرگز اجازه نمی دهیم  با غیرت و عزت ملی معامله کنند.

مقیمی در پایان گفت: ما نیز وظیفه داریم که امید را در جامعه ایجاد کرده و از اختلافات پرهیز کنیم که در سایه و محور همدلی و صفا بتوانیم کارهای بزرگ را سریع‌تر پیش ببریم و فصل الخطاب را بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری بدانیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا