بهمن ۹۳، سی و ششمین طلوع فجر انقلاب-93/ رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت فریدونکنار خبر داد:

توزیع ۲۷ تن سیب و پرتقال شب عید

بصیر، روح‌الله ناصحی در گفت‌گوی اختصاصی با خبرنگار ما، با اشاره به عملکردهای صورت گرفته در توسعه بازار داخلی، اظهار داشت: برگزاری ۴ مورد نمایشگاه پاییزه و بهاره، برگزاری ۲ مورد نمایشگاه تخصصی مبلمان توریستی، توزیع سبد کالا از تاریخ ۱۵ بهمن سال ۹۲ به تعداد ۱۴ هزار خانوار در ۸ نقطه سطح شهر و روستا، ۸۲ مورد اجرای فروش فوق‌العاده تاکنون در سطح شهرستان، ۱۹ واحد اجرای طرح رحمت در ایام رجب و شعبان برای کالاهای اساسی واحدهای صنفی و  ۲۳ مورد اجرای طرح ضیافت در ایام ماه مبارک رمضان برای توزیع کالاهای اساسی در سطح واحدهای صنفی از مهم‌ترین عملکردهای این اداره در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: تشکیل اتحادیه فرش دستباف و جداسازی آنها از اتحادیه  بابلسر یه فریدونکنار  همراه  با بیمه کردن آنها و تحویل تمامی پرونده‌های آنها ، فعال کردن پدافند غیرعامل در سطح واحدهای خبازی و شالیکوبی‌ها، شناسایی ۶۱ واحد شالیکوبی در سطح شهر و روستا و ساماندهی آنها و دوگانه سوز کردن برخی از شالیکوبی‌های مدرن و غیرمدرن، شناسایی ۹۲ واحد خبازی در سطح شهر و روستا و دوگانه سوز کردن ۳۲ واحد از آنها، جذب ۶۴ تن شکر، ۸۶ تن مرغ، ۲۷ تن گوشت قرمز و ۳۰ تن برنج از مردادماه تا کنون از دیگر عملرکدهای این اداره در سال ۹۳ بوده است.

صدور ۲ مجوز فروشگاه‌های بزرگ و در دست اقدام

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار خاطرنشان کرد: صدور ۲ مجوز فروشگاه‌های بزرگ و در دست اقدام، توزیع ۱۰تن سیب و ۱۷ تن پرتقال شب عید ۹۳ به قیمت دولتی در نقاط مختلف شهر و روستا و عضویت ۲۸۲ نفر قالیباف دستباف بیمه شده که در مجموع ۳۰۰ نفر عضو رسمی و غیر رسمی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

ناصحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این اداره در حوزه تجارت خارجی، اذعان داشت: صدور ۷ فقره پروانه کسب ایثارگری از سوی این اداره با توجه به معرفی متقاضی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران فریدونکنار، تعداد ۱۸ فقره پروانه کسب ایثارگری در دست اقدام از سوی این اداره با معرفی اداره بنیاد شهید مربوط به خانواده های شهداء ،جانبازان و اسراء و ۱۳ واحد فعال صنعتی و اعمال پدافند غیر عامل با توجه به هماهنگی به عمل آمده با شرکت فرآورده‌های نفتی برای ارائه سوخت دوم از مهمترین عملکردهای این واحد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: بازدید ۱۰ مورد مستمر از واحدهای صنعتی با حضور روسای ادارات، صدور بیش از ۲ هزار کارت الکترونیک برای مرزنشینان این شهرستان با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران و اطلاع‌رسانی در بخش تامین سوخت و ذخیره‌سازی آن در دو نوبت به تمامی واحدهای صنعتی فعال در راستای احتمال افت فشار گاز در مواقع ضروری از دیگر فعالی‌های این اداره است.

تشکیل ۲۶۹ فقره پرونده تخلف

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار با اشاره به ۳۱۴۱ بازرسی انجام شده در ۱۰ ماه نخست امسال، خاطرنشان کرد: ۲۶۹ فقره پرونده تخلف تشکیل شده که ارزش ریالی آن به ۴۸۴ میلیون ریال می رسد.

ناصحی از ۲۴ فقره پرونده‌های قاچاق در سال جاری خبر داد و گفت: ۷۵ گزارش به ستاد خبری این اداره رسیده است که از این تعداد، ۴۸ گزارش متخلف و ۲۷ واحد نیز غیرمتخلف بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به مشکلات بیمه‌ای قالیبافان، اذعان داشت: مشکلات حذف بیمه‌های قالیبافان از مشکلات عمده است که با مراجعه بافندگان تاکنون با پیگیری‌های مستمر نتوانسته‌ایم مشکل آنها را حل کنیم و منجر به قطع قرارداد بیمه بافندگان می شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونکنار گفت: بحث دوم مشکلات بیمه قالیبافان، عدم پرداخت تسهیلات بانکی است که با توجه به معرفی بافندگان به بانک‌ها تاکنون اجرائی نشد و این موضوع یکی از مشکلات بافندگان است.

وی از ارائه کالاهای اساسی مثل مرغ، شکر و گوشت از سوی جهاد برای تنظیم بازار، خبر داد و خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی در ایام نوروز در راستای اجرای طرح نظارتی ویژه فصل تابستان برای رفاه حال مسافران و گردشگران به ویژه در سواحل دریا، برخورد با کالاهای قاچاق و انجام بازرسی‌های مشترک از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در واحد بازرسی و نظارت بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا