چالش امنیتی برای بیش از ۹۰۰ هزار دانشجوی خارجی در آمریکا

بصیر،  تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه های آمریکا در سال تحصیلی جاری به رقم بی‌سابقه ۹۰۰ هزار نفری رسیده که این افزایش، باعث سه برابر شدن سهم این دانشجویان از اقتصاد آمریکا در ۱۵ سال اخیر شده است.

دو کشور چین و هند در صدر فهرست قرار دارند، بر اساس گزارش بنگاه خبری فرست پست، تعداد دانشجویان خارجی پذیرش شده در دانشگاه های آمریکا در سال تحصیلی کنونی به بالاترین حد خود یعنی ۹۰۰ هزار نفر رسید که سهم چینی ها ۲۷۵ هزار نفر، هندی‌ها ۱۰۶ هزار و ۶۷۳ نفر است.

تعداد دانشجویان چینی در دانشگاه‎های آمریکا نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته و هندی‌ها تعداد دانشجویان خود در دانشگاه‌های آمریکا را ۶ درصد رشد داده‌اند.

تعداد دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کنند، امسال نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

تعدادی از کشورها بر حسب معیارهای دوگانه آمریکایی‌ها، علی‎رغم این که بالاترین سطح دانشجو را در این کشور داشتند، هم‌اکنون از پائین‌ترین سطح برخوردارند.

مثلاً پاکستان که پیش از این در بالای جدول اعزام دانشجو به آمریکا قرار داشت، اکنون حتی جزو ۲۵ کشور اول هم نیست.

سهم هزینه دانشجویان خارجی در اقتصاد آمریکا نیز در ۱۵ سال گذشته سه برابر شده و شهریه پرداختی، هزینه خوابگاه، کتاب، مسافرت و سایر هزینه‎های آنها از ۹ میلیارد دلار به ۲۷ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است، ضمن آن که تأثیرات ضد فرهنگی جامعه آمریکا بر این دانشجویان قابل محاسبه نیست.

طبیعی است که با مورد اصابت قرار گرفتن سه دانشجوی مسلمان در کارولینای شمالی و شهادت آنها متعاقب چند حادثه تیراندازی به دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا، تأمین امنیت این دانشجویان با توجه به فضای آپارتایدی در حال رشد آمریکا، که هر روز توسط صدها رسانه با هزاران برنامه به این فضا دامن زده می‌شود، با چالش جدی مواجه شده که قطعاً ریزش دانشجویان خارجی را در پی دارد، چرا که بخش درخور توجهی از این دانشجویان را جوانان مسلمان تشکیل می‌دهند که با سیاست‌های مسلمان‌ستیزی صهیونیست‌های حاکم بر آمریکا، امنیت آنها در معرض خطر جدی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا