انتقاد تند تارتار از داوری

بصیر، مهدی تارتار در خصوص شرایط تیم صبای قم بعد از شکست ۳ بر ۲ خانگی مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: شرایط‌مان خوب نیست و داوری‌ها نمی‌گذارد شرایط خوبی داشته باشیم.

وی افزود: صبا در نیم فصل اول در کورس بالای جدول بود و شانس کسب سهمیه آسیایی هم داشت اما اکنون نه تنها از کورس خارج شده‌ایم بلکه به زودی با این شرایط در خطر سقوط قرار می‌گیریم. اگر ۲، ۳ هفته دیگر هم نتوانیم نتیجه بگیریم، تیم‌های پایین جدول به ما می‌رسند و جزو تیم‌های پایین جدول خواهیم شد.

سرمربی صبا با اشاره به اینکه داوری‌های لیگ در چند هفته گذشته تأثیر زیادی روی نتایج بازی‌ها داشته است، گفت: به نظرم جامعه داوری باید فکری اساسی به حال قضاوت‌ها کند. اکنون در باد قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام ملت‌های آسیا خوابیده‌ایم و فکر می‌کنیم داوری ما بهترین است. فکری هم به حال بهتر شدن آن نداریم.

تارتار با بیان اینکه گفته شده برای دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی داوری ۴۰ ساله و کاملاً با تجربه انتخاب شده است، خاطرنشان کرد: من می‌گویم اگر این داور (جواد شرفی) با تجربه و خوب بوده، چرا تا به حال برای پرسپولیس و استقلال قضاوت نکرده است؟ چرا تاکنون یک بازی سنگین به او نداده‌اند که قضاوت کند؟ اگر این داور خوب است باید بازی‌های پرسپولیس و استقلال را هم قضاوت کند، اگر هم خوب نیست چرا برای بازی‌های ما این داور را می‌گذارند؟ تیم‌هایی مثل ما چه فرقی با پرسپولیس، استقلال و تیم‌های بزرگ دارند؟

وی در خصوص اینکه بازیکنانش معتقد بودند پنالتی مشابهی با پنالتی تراکتورسازی برای صبا گرفته نشده است، اظهار داشت: من از صحنه دور بودم و نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم اما بحث ما چیز دیگری است. ما که فیلم بازی را دیدیم و صحنه‌ای که پنالتی برای تراکتورسازی اعلام شد بازیکن ما اصلاً دید نداشت و شوت بازیکن تراکتورسازی هم در فاصله بسیار کمی به دست مدافع ما برخورد کرد. بازیکنان ما در اواخر بازی معتقد بودند دقیقاً همین اتفاق در محوطه جریمه تراکتورسازی رخ داد اما برای ما پنالتی اعلام نشد. اگر آن صحنه پنالتی بوده باید برای ما هم پنالتی می‌گرفتند.

سرمربی صبا ادامه داد: در نیمه اول میرهانی هاشمی از تنها مدافع تراکتورسازی رد شد و با خطا او را متوقف کردند که اگر داور خطا می‌گرفت باید بازیکن حریف را اخراج می‌کرد اما به نظرم به همین دلیل اصلاً خطا نگرفت. در یک صحنه هم بازیکن ما با دروازه‌بان تراکتورسازی تک به تک شد که آفسایدی اشتباه اعلام شد. چرا باید این همه اشتباه در یک بازی صورت بگیرد؟

تارتار یادآور شد: بازی زیبایی بود و بچه‌های ما زحمت زیادی کشیدند اما متأسفانه به حق‌شان نرسیدند. ما اشتباه فردی هم زیاد داشتیم و روی گل سوم که ضربه ایستگاهی تیموریان وارد دروازه ما شد، اشتباه فردی باعث گل شدن این موقعیت شد. نباید چنین اشتباهاتی داشته باشیم و برای تیم ما خوب نیست.

وی درباره بازی بعدی تیمش مقابل پرسپولیس و دشوار بودن رقابت با این تیم، گفت: همه بازی‌های لیگ سخت است. نفت مسجدسلیمان، پرسپولیس، استقلال، سپاهان، فولاد و همه بازی‌های دیگر به یکدیگر نزدیک هستند. اینگونه نیست که بازی آسانی داشته باشیم. می‌بینید که ما در بازی با پدیده موقعیت‌های زیادی داشتیم و باید برنده بازی می‌شدیم اما همین تیم تراکتورسازی را شکست داد. پدیده که تراکتور را شکست داده بود به پرسپولیس باخت و از این سو تراکتورسازی ما را در خانه شکست داد. این نشان دهنده نزدیکی رقابت بین تیم‌هاست و بازی روز پنجشنبه با پرسپولیس هم مثل تمام مسابقات دشوار است.

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا