سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

بصیر، جای شگفتی نیست که برخی چهره های مشهور جهان (سلبریتی ها) همکاری نزدیکی با شرکت های فناوری داشته باشند. در شرایطی که شرکت های فناوری از مزایای تبلیغاتی ارتباط با یک چهره مشهور با کسب و کارشان بهره‌مند می شوند، چهره های مشهور نیز در قبال این همکاری به طور معمول از مزایای مالی خوبی برخوردار می شوند.

 در شرایطی که برخی از این همکاری ها به استفاده از نام و شهرت چهره مشهور برای کمپین بازاریابی یک شرکت فناوری محدود می شود، برخی دیگر از عمق بیشتری برخوردار بوده و تنها محدود به یک مدل برای عکس و یا برگزاری سخنرانی نمی شوند. در ادامه برخی از چهره های مشهور که در شرکت های فناوری شاغل هستند را معرفی می کنیم.

لئوناردو دی کاپریو

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

هنرپیشه معروف هالیوودی و کارگزار سهام در فیلم “گرگ وال استریت” در زندگی واقعی سرمایه گذار یک شرکت فناوری پیشرفته است. لئوناردو دی کاپریو از سرمایه گذاران اولیه در موبلی، یک شرکت فناوری فعال در زمینه تولید اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدئو/عکس محسوب می شود. این هنرپیشه به عنوان مشاور نیز در موبلی فعال است.

جسیکا آلبا

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

در سال ۲۰۱۲، جسیکا آلبا شرکت آنِست را راه اندازی کرد که به صورت آنلاین در زمینه فروش کالاهای مصرفی غیر سمی و دوستدار محیط زیست فعالیت می کند. ارزش تخمینی این شرکت نزدیک به یک میلیارد دلار است و بنابر گزارش وال استریت برای عرضه اولیه سهام خود در بورس آماده می شود. حدود ۸۰ درصد فروش آنِست از طریق وب سایت این شرکت صورت می گیرد.

دکتر دِره و ترنت رزنور

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

اپل این دو هنرمند مشهور را پس از خرید شرکت بیتس الکترونیکس به استخدام خود درآورد. در شرایطی که پس از انجام معامله صورت گرفته حضور دکتر دِره در شرکت اعلام شده بود اما شغل ترنت رزنور در اپل تا پیش از مصاحبه وی با بیلبورد نامشخص باقی مانده بود. به گفته رزنور، شغل جدید وی در اپل حرفه ای بسیار خلاقانه که به طور مستقیم با موسیقی در ارتباط نیست را شامل می شود.

ویل فرل

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

ویل فرل یکی از بنیانگذاران وب سایت به اشتراک گذاری ویدئو فانی اُر دای (Funny or Die) در سال ۲۰۰۷ است. از آن زمان تاکنون، این وب سایت رشد سریعی را تجربه کرده و با افزایش محبوبیت آن به پلتفرم های دیگر نیز گسترش یافته است. فانی اُر دای اخیرا قراردادی را با شرکت اسنپ چت به امضا رسانده تا به تولید نمایش های هفتگی بپردازد.

نیل یانگ

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

نیل یانگ، خواننده، ترانه سرا، و موسیقیدان مشهور به عنوان مدیرعامل شرکت نوپای پونومیوزیک نیز فعالیت خود را آغاز کرده است. پونومیوزیک توسعه دهنده پخش کننده موسیقی پونوپلیر است. همچنین این شرکت در زمینه فروش موسیقی وضوح بالا از طریق فروشگاه پونومیوزیک ورلد فعال است.

جی-زی

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

جی-زی، رپر، تولیدکننده و کارآفرین مشهور سابقه ای طولانی در زمینه همکاری و کار در شرکت های فناوری هم به عنوان سرمایه گذار و هم سخنگو دارد. جی-زی از سرمایه گذاران اولیه در ویدی، اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدئو که در دسامبر ۲۰۱۴ به فعالیت های خود پایان داد، بود. در سال ۲۰۱۳، سامسونگ یک میلیون کپی از جدیدترین آلبوم این خواننده را برای توزیع بین مالکان موبایل هوشمند گلکسی خریداری کرد. به نظر می رسد جی-زی قصد دارد با پیشنهادی ۵۶ میلیون دلاری شرکت سوئدی اسپیرو که در زمینه استریم موسیقی و همچنین یک پلتفرم ویدئو فعال است را خریداری کند.

رایان سیکرست

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

رایان سیکرست ایده ای که برای یک محصول فناوری داشته است را به یک شرکت تبدیل کرده است. این مجری و تهیه کننده مشهور تلویزیونی یکی از بنیانگذاران شرکت تیپو اینوویشنز است که در زمینه تولید صفحه کلیدهای فیزیکی برای آی‌فون های اپل به فعالیت می پردازد. این شرکت عرضه صفحه کلید فیزیکی برای آی‌پد ایر و آی‌پد مینی را نیز دنبال می کند.

جنیفر لوپز

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

در سال ۲۰۱۳، جنیفر لوپر خرده فروشی زنجیره ای ویوا موویل را با همکاری برایت استار و مورهد کامیونیکیشنز راه اندازی کرد. همانگونه که این نام اسپانیایی نشان می دهد، فروشگاه های ویوا موویل در زمینه فروش محصولات موبایل ورایزون به مصرف کنندگان لاتین فعال است. نه تنها نام و تصویر جنیفر لوپز در این فروشگاه ها بکار گرفته می شوند بلکه وی به عنوان مامور خلاق ارشد شرکت نیز فعالیت می کند.

شکیرا

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

در سال ۲۰۱۳، شکیرا همکاری چند ساله ای با اپراتور تی-موبایل را آغاز کرد. در شرایطی که شکیرا سرویس های تی-موبایل را ترویج می دهد، این شرکت پشتیبان عرضه جدیدترین آلبوم این خواننده با محتوای اختصاصی برای مشتریان خود بوده است. بخشی از این همکاری نیز شامل اجرای شکیرا در رویدادهای رسانه‌ای تی-موبایل می شود.

اشتون کوچر

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

به عنوان یکی از بنیانگذاران صندوق سرمایه گذاری ای-گرید اینوستمنتز، اشتون کوچر به تامین مالی چندین شرکت نوپای فناوری موفق از جمله فوراسکوئر، اسپاتیفای و اوبر کمک کرده است. در سال ۲۰۱۳، شرکت چینی لنوو این هنرپیشه مشهور را به عنوان مهندس محصول برای خط تولید تبلت های یوگای خود استخدام کرد. یک سال بعد، لنوو از یوگا تبلت ۲ پرو، یک دستگاه چند رسانه ای مجهز به پروژکتور داخلی رونمایی کرد.

ادوارد نورتون

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

در سال ۲۰۱۰، ادوارد نورتون وب سایت خیریه کراودرایز را با همکاری چند کارآفرین دیگر راه اندازی کرد. فلسفه این شرکت بر این اساس استوار است که هرچه جمع آوری اعانه سرگرم کننده‌تر باشد مردم بیشتری کمک های خود را اهدا می کنند. کراودرایز وب سایت جمع آوری اعانه نوآورانه و مقرون به صرفه برای کمک کنندگان شخصی، جمع آوری اعانه های غیر انتفاعی و از طریق برگزاری رویدادهای مختلف است.

جاستین تیمبرلیک

سلبریتی‌های شاغل در شرکت‌های فناوری

جاستین تیمبرلیک سابقه ای طولانی در سرمایه گذاری در شرکت های فناوری دارد. متاسفانه بسیاری از شرکت های نوپای تاسیس شده توسط وی مانند استیپل به فعالیت های خود پایان داده اند. بنابر گزارش وب سایت مشبل، مشهورترین سرمایه گذاری جاستین تیمبرلیک به خرید ۳۵ میلیون دلاری سهام مای اسپیس در سال ۲۰۱۱ مربوط می شود. در شرایطی که سودآور بودن سرمایه گذاری وی در این شبکه اجتماعی طی بلند مدت نامشخص است، وال استریت ژورنال اخیرا طی گزارشی اعلام کرده بود که مای اسپیس همچنان ۵۰ میلیون بازدیدکننده ماهانه دارد.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا