موزی‌گری آمریكا و گردشی ۱۸۰ درجه‌ای از «شهدای چپل‎هیل» تا «سران فتنه»!

بصیر، چند روز گذشته یک شهروند امریکایی که طبق اظهارات خانواده‎اش فردی اسلام‎ستیز بود و صفحه‎های شخصی وی در شبکه‎های مجازی بر صحت این امر تأکید دارد، با ضربات گلوله یک اسلحه سه جوان مسلمان دانشجو را به شهادت رساند.

متأسفانه این خبر توسط رسانه‎های دول غربی که خود را پرچم‌دار حقوق بشر می‌دانند به‎درستی انتشار نیافت.

فرد قاتل به گفته همه همسایگان و افرادی که وی را می‎شناختند، تعدل روحی نداشته و فردی به‎شدت عصبی بوده است که با همه افراد بدون هیچ بهانه‎ای درگیر می‎شده و در روز حادثه نیز با درگیری وی با دانشجویان هرسه آنها به ضرب گلوله به قتل می‎رسند.

اگرچه رسانه‎های غربی سکوت درخصوص این خبر را بر همه‎چیز ترجیح دادند اما رسانه‎های کشورهای مسلمان با انتشار گسترده خواستار رسیدگی صحیح و عادلانه به وضعیت شهدای چپل‎هیل شدند.

با فراگیر شدن اعتراضات جهانی، بالاخره سکوت بالاترین مقام اجرایی آمریکا هم بعد از چند روز شکست و باراک اوباما، رئیس‎جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای به این حادثه واکنش نشان داد و اعلام کرد: «هیچ‌کس نباید در آمریکا به‎خاطر اینکه چه‎کسی است، چه شکلی دارد یا چگونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار گیرد.»

حتی بان‎کی‎مون، دبیرکل سازمان ملل نیز در این زمینه بیانیه‌ای صادر کرد اما متأسفانه تا لحظه مخابره این گزارش، هیچ خبری از موضع‌گیری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران منتشر نشد.

* پیش‌بینی از زمان واكنش وزارت خارجه ایران

بی‌توجهی دستگاه دیپلماسی کشور به کشتار سه جوان مسلمان آمریکایی در جنایت «چپل‌هیل» توسط یک فرد نژادپرست و ضداسلام، در حالی صورت گرفته بود که وزارت خارجه آمریکا و سایر کشورهای غربی به بهانه‎های مختلف و دروغین درباره وضعیت حقوق بشر در ایران نشر اکاذیب کرده و احکام دستگاه قضایی کشورمان را به‎عنوان نقض حقوق بشر به چالش کشیده و محکوم می‌کنند.

علی‌اكبر رائفی‌پور طی گفت‌وگویی اعلام كرده بود كه پیش‌بینی بنده این است، وزارت‌خارجه ما زمانی واکنش نشان می‌دهد که دیگر مجبور است، چون اوباما هم واکنش نشان داده و عربستان هم محکوم کرده و برای اینان بد است که عکس‌العملی نداشته باشند.

حتی اردوغان که قوی‌ترین روابط و دیپلماسی پنهان را با اسرائیل دارد نیز برای محبوب شدن در بین مسلمانان این عمل را محکوم می‌کند اما کشور اسلامی ما به‌راحتی از این مسئله عبور می‌کند.

انتظار می‌رفت وزارت امورخارجه کشورمان که به‎درستی حادثه تروریستی چندی پیش پاریس را بلافاصله محکوم کرد، قبل از هرکس دیگری وارد عمل شده و در بیانیه‌ای چند سطری این اقدام را محکوم کند یا حداقل خواستار پیگیری و بررسی این جنایت شود.

ولی به‎رغم مطالب متعددی که در رسانه‌های داخلی و شبکه‌های اجتماعی مسلمانان اروپا و آمریکا منتشر شد، این وزارت‎خانه هیچ موضعی اتخاذ نكرد.

* وقتی رسانه‌ها خواستار سكوت‌شكنی شدند

به‎زعم برخی از كارشناسان، به‎نظر می‌رسید مسئولان محترم وزارت امور خارجه کشورمان صرفاً در قبال وقایع و رخدادهایی، خود را ملزم به واکنش می‌بینند که از طرف رسانه‌های غربی و آمریکایی داغ شده و ضریب گرفته‌اند و سایر موارد به همان نحوی که رسانه‌های غربی بایکوت و سانسور می‌کنند، توسط وزارت امور خارجه ایران نیز در محاق سکوت و بی‌توجهی قرار می‌گیرند!

در این میان بسیاری از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و رسانه‌های داخلی خواستار شكست سكوت سنگین دستگاه دیپلماسی كشورمان شدند تا “دست‌ِباز” دولت‌مان در دیپلماسی خارجی، بر آمریكا روشن شود.

برخی از رسانه‌ها نیز از سخنگوی وزارت امور خارجه كه بانویی محجبه است، انتظار داشتند در این حادثه كه علاوه بر یک مرد، دو زن نیز به شهادت رسیدند، واكنشی سریع نشان دهد.

* بالاخره سكوت وزارت امور خارجه شكست

امروز، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان واقعه قتل سه دانشجوی مسلمان توسط یک مهاجم افراطی که واکنش تعداد قابل توجهی از مسلمانان و پیروان سایر ادیان الهی در داخل و خارج از آمریکا را درپی داشته را بسیار تأسف‎آور خواند.

افخم ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان، مسلمانان جهان، سایر پیروان ادیان ابراهیمی و افراد و آحادی که از این حادثه غم‎انگیز متأثر شده‌اند، اظهار داشت: تأسف عمیق خود نسبت به ترویج و گسترش هدفمند اسلام‎هراسی و اسلام‎ستیزی را ابراز داشته و خواستار اجرای عدالت و احقاق حقوق خانواده قربانیان از سوی دولت آمریکا هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین بر رسالت جامعه جهانی مبنی بر لزوم و ضرورت حفظ و گسترش ارزش‌های دینی و انسانی در جوامع مادی تأکید داشته و اضافه کرد: معتقدیم رسانه‌های عمومی می‌توانند نقش مؤثر خود را پُررنگ‌تر از گذشته در فرهنگ‎سازی، تبیین آرمان‌های انسانی اسلام و پرهیز و اجتناب از افراط‎گرایی در سطوح مختلف جامعه ایفا کنند.

* رئیس‌جمهور جنایت وحشیانه علیه ۳ دانشجوی مسلمان در آمریکا را محکوم کرد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور کشورمان ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا را محکوم کرد و با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاد اندیشان و حامیان حقوق انسان‌ها، اظهارداشت: انتظار است که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.

متن پیام حجت الاسلام روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جنایت وحشیانه(مبهوت کننده) ترور سه جوان دانشجوی مسلمان در ایالات متحده آمریکا، اقدامی محکوم و جلوه ای دیگر از خطر جدی گسترش خشونت و افراطی گری در زمان ما است.

گزارش های اولیه، از آن جهت که انگیزه جنایت را تنفر ضد دینی و اسلام ستیزی نشان می دهد بسیار نگران کننده است.

خشونت و تعرض به جان و کرامت انسانی، چه با سوء استفاده از نام دین و چه در تعرض و حمله به دین، در تعارض با بنیادی ترین اصول اخلاقی و آموزه های ادیان الهی است.

آنها که بذر نفرت به ادیان و اسلام هراسی می کارند، خواسته یا ناخواسته، خشونت در جامعه درو می کنند.

زمان آن رسیده است که حرکت جهانی در مقابله با خشونت و ریشه های فرهنگی دین ستیزی و جرایم مبتنی بر نفرت، با مشارکت همه اندیشمندان، هنرمندان، عالمان دین، جامعه مدنی و دولت ها آغاز شود و جامعه جهانی در قرن بیست و یکم را از این شرمساری برهاند.

اینجانب با ابراز همدردی و تسلیت به خانواده قربانیان این جنایت، جامعه مسلمانان آمریکا و همه آزاد اندیشان و حامیان حقوق انسان ها، انتظار دارم که مسئولان، همه تلاش لازم را برای حراست از حقوق همه شهروندان از جمله مسلمانان به عمل آورند.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران

* گردش ۱۸۰ درجه‌ای كانون توجه جهان از «شهدای چپل‎هیل» به سمت «سران فتنه در ایران»!

زمانی كه از سكوت دستگاه دیپلماسی ایران چندین روز می‌گذرد و بعد از چند روز انتظار، بالاخره سكوت می‌شكند، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اقدامی مداخله‌جویانه بیانیه‌ای را در حمایت از سران فتنه منتشر کرد و در آن خواستار آزادی سران فتنه در ایران شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قانون اساسی ایران، قوانین و تعهدات بین‌المللی این کشور، حقوق بشر شهروندان و آزادی بنیادین آنها را تضمین می‌کند و اعلام می‌کند که هیچ‌کس نباید تحت بازداشت و دستگیری خودسرانه قرار بگیرد.

آمریکا از تمامی دولت‌ها از جمله جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد که به تعهدات بین‌المللی خود احترام بگذارد و تمامی زندانیان در بازداشت خود را آزاد کند!

انتشار این بیانیه در حالی صورت می‌گیرد كه در ۲۲ ژانویه سال ۲۰۰۹ بود که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا پس از وعده بسته شدن گوانتانامو دستوری را صادر کرد تا به کار این زندان مخوف پایان دهد، اما با گذشت ۵ سال تاکنون نتیجه‌ای دربرنداشت.

همچنین رسانه‌های جهانی، دولت آمریكا را مورد پرسش قرار دادند و نظر بر این دارند كه دولت آمریکا که در مواقع مختلف داعیه‎دار حقوق بشر است و خود را حامی حقوق بشر و مخالف تروریست می‌داند نسبت به حادثه «چپل‌هیل» مسئول است و باید پاسخگوی این جنایت باشد.

با توجه به زمان انتشار بیانیه، به نظر می‌رسد؛ دستگاه دیپلماسی این كشور استعمارگر بسیار موزیانه عمل می‌كند.

درست در زمانی كه كشور آمریكا مورد پرسش جهانی است، این كشور با گردشی ۱۸۰ درجه، كانون توجه را، آزادی سران فتنه در ایران قرار می‌دهد!

كشوری كه هر روز شاهد قتل و جنایت است، پروژه اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی را رواج می‌دهد، در سیاستی مداخله‌جویانه، برای كشور ما تصمیم‌گیری می‌كند و خواستار آزادی سران فتنه می‌شود!

 

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا