انتخابات خانه مطبوعات؛ درس‌های گذشته و چالش‌های پیش‌رو

بصیر، جامعه رسانه‌ای مازندران روز ۳۰ بهمن‌ماه شاهد برگزاری انتخابات هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خواهد بود، انتخاباتی که به لحاظ صنفی از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

در این دوره از اتتخابات افراد زیادی از طیف‌ها و گرایشات مختلف سیاسی و حتی نیروهای مستقل حضور فعال دارند اما فارغ از این مسئله که چه فرد یا افرادی در این رقابت صنفی و اجتماعی حائز اکثریت آرا خواهند شد، نکاتی مورد توجه است که ذیلاً عرض می‎کنم:

خانه مطبوعات مازندران به لحاظ صنفی و قدمت فعالیت دارای جایگاه و شأنی قابل احترام است کما اینکه زحمات بزرگان این عرصه و چهره‎های فقید آن را نباید نادیده گرفت.

در مرحله اول شکل‎گیری این خانه صنفی، پیشکسوتان مطبوعات استان برای تأسیس و اساسنامه و برگزاری مجمع و … تلاش‌های زیادی شده است.

روزهای پرنشاطی که برای این نهال ارزشمند صنفی آرزوهای بزرگ داشتیم، به روزهایی می‎اندیشیدیم که این نهال غیردولتی بتواند با تکیه بر داشته‌ها و ظرفیت‌های درونی خود مطالبات و نیازهای این قشر شریف و زحمتکش را نمایندگی و استیفا کند.

هرچند راه پر مخاطره‎ای را طی کرده و با فراز و نشیب‎های زیادی در این مسیر ناهموار اجتماعی روبرو بوده و برخی تنگ‎نظری‎ها، مدیریت‎های ناکارآمد و فاقد کارشناسی نیز مزید بر علت می‎شد که البته احساس می‎شود آنچه انجام شده و اتفاق افتاده در بضاعت و توان مسئولان قبلی خانه مطبوعات و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و بیش از این انتظاری نباید داشت.

اما انتخابات پیش‎رو فرصتی شایان و مناسب برای خانه مطبوعات و فعالان رسانه‎ای و اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است، با توجه به اعلام برخی از اسامی نامزدهای هیئت مدیره و فعالیت آنها در شبکه‎های اجتماعی نشان می‎دهد افراد جدیدی با ظرفیت‎های مناسب‎تری در این عرصه پا گذاشته‎اند که باید آن را به فال نیک گرفت اما نکته‎ای که بسیار مهم است، بررسی برنامه‎ها و عملکرد گذشته این عزیزان و اطمینان از توانمندی و پشتکار آنها در پیگیری مطالبات و خواسته‎های صنفی جامعه رسانه‎ای است.

اگر انتقادی یا نگرانی‎هایی از عملکرد گذشته هیئت مدیره در دوره‎های مختلف داشته‎ایم، امروز این فرصت فراهم است تا با انتخابات اصلح و شایسته نگذاریم مشکلات و نارسائی‎ها تکرار شود و بدانیم که سرخط آغاز شکوفایی و دست‎یابی به امیدها و مطالبات صنفی اصحاب رسانه درگروی این انتخابات است.

پس تحقق خواسته‎ها و اهداف ما منوط به بیداری و روشنگری در انتخابات پیش‎رو است که فردا جای هیچ گله و شکایتی نیست.

به امید فردایی بهتر برای اصحاب قلم و اندیشه.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا