مرگ نزدیک فرهنگ در دانشگاه علوم پزشکی مازندران/۶ ماه، ۱ جلسه شواری فرهنگی و دیگر هیچ!

بصیر، به نقل از نگاه آزاد «مرجع دانشگاهی شمال کشور»، شورای فرهنگی دانشگاه به‎عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در مورد مسائل فرهنگی دانشگاهی است که طبق قانون باید حداقل ماهی یک‌بار و در موارد ویژه به‌صورت فوق‌العاده برگزار شود.

شورای فرهنگی دانشگاه به‌منظور هماهنگ شدن برنامه‌های فرهنگی دانشگاه با چارچوب سیاست‌ها و ضوابط مصوب با توجه به حدود اختیارات و وظایف مراجع و نهادهای ذی‌ربط و همکاری با ریاست دانشگاه در تحقق ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی اسلام در شئون مختلف تشکیل می‌شود.

البته این شورا گاهی اوقات توسط معاونت فرهنگی برخی از دانشگاه‌ها به دلایل عمدی و گاهی اوقات سهوی و به دلیل نبود فرصت یکی دو ماهه برگزار نمی‌شود و دانشگاه‌ها سعی می‌کنند در اولین فرصت این شورا را تشکیل دهند.

اما در اتفاقی نادر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران طی شش ماه گذشته تنها یک جلسه شورای فرهنگی تشکیل داده است و این امر نشان می‌دهد که معاونت فرهنگی این دانشگاه علی‌رغم پیگیری‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی ریاست دانشگاه، علاقه‎ای به بررسی و پیگیری وضعیت و معضلات فرهنگی دانشگاه ندارد.

البته با هماهنگی این معاونت طی این مدت دانشگاه به باشگاه سیاسی نیز تبدیل شد و دو برنامه با حضور اصلاح‌طلبان و برخی فتنه‌گران، بدون حضور دانشجویان برگزار کرد که منجر به درگیری و ضد و خورد در فضای دانشگاهی شده بود.

همچنین در سایه غفلت معاونت فرهنگی، در روز ۹ دی نشریه انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح دانشگاه منتشر شد و در آن ۹ دی را نه یوم‌الله بلکه پروپاگاندای نظام نامیدند و خواستار رفع حصر سران فتنه شدند.

همه این موارد و بی‌توجهی‌های فرهنگ در حالی صورت می‌گیرد که رهبر معظم انقلاب تأکید ویژه‌ای بر موضوع فرهنگ دارند و تا جایی که می‌فرمایند: «فرهنگ چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم.»

حال با توجه به این تأکیدات، بی‎توجهی معاونت فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برگزاری شورای فرهنگی باید در آینده‎ای نزدیک شاهد مرگ فرهنگ در این دانشگاه مادر استان باشیم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا