شکست بارسا مقابل مالاگا برنامه‌ریزی شده بود!

بصیر، نام تیم فوتبال باشگاه بارسلونا آنقدر بزرگ است که وقتی قرار باشد این تیم پیروز میدان شود و مقابل تیم بزرگی هم بازی نکند و اتفاقا در نیوکمپ به میدان برود، خیلی واضح است که همه دنیا منتظر تماشای پیروزی قاطعانه آن تیم باشند، مگر ممکن است که بارسلونا از مالاگای زخمی و بحرانی شکست بخورد؟ شکست آن هم در نیوکمپ؟ شکست آن هم زمانی که بارسلونا برای بازگشت به روزهای خوبش هر بازی در لالیگا را به معنی یک فینال بزرگ تلقی می‌کند؟ شکست آن هم درست در زمانی که مدیرعامل باشگاه برای تداوم پیروزی‌های انتخاباتی خود مقابل لاپورتا، نیاز جدی به ۳ امتیاز شیرین هفته بیست و چهارم دارد؟ هرگز!

بارسا پس از کسب ۱۱ برد متوالی، با ۵۶ امتیاز پشت سر رئال مادرید قرار داشت و مالاگا نیز که دو بازی قبلی خود را با شکست از زمین خارج شده بود، با ۳۵ امتیاز، تیم هفتم جدول بود. بارسا با کسب پیروزی و کسب سه امتیاز می توانست حداقل تا پیش از بازی رئال مادرید و الچه، در صدر جدول قرار بگیرد.

تنها دقایقی پس از این شکست غیرمنتظره، وب سایت رسمی روزنامه اسپورت کاتالونیا که با توجه به مطالبش گاهی به روزنامه رسمی بارسلونا تبدیل می شود، از برنامه‌ریزی برای این شکست نوشت و بار دیگر مثل اول فصل، ماجراهایی چون پشت پرده لالیگا را بر سر زبانها انداخت.

معمولا نمی شود یک خبر مبهم را تایید یا تکذیب کرد و البته هنر نویسنده کاتالونیایی در تنظیم این خبر هم همین است که به راحتی شایعه وجود پشت پرده در لالیگا را تا مرز قطعیت پیش برده و نتیجه این خبرهای منتشر شده همین می شود که جرارد پیکه در تونل منتهی به اتوبوس بازیکنان بارسلونا به خبرنگار تلویزیون اسپانیا بگوید: مگر نمی دانید که قرار بود شکست بخوریم، حالا هم شکست خوردیم!

اما چطور ممکن است شکست تیم بزرگی مقل بارسلونا با هواداران میلیونی یک شکست برنامه ریزی دشه باشد؟ آیا چنین موردی امکان پذیر است؟

مشکلات میان لیونل مسی و مربیان بارسلونا از دو ماه پیش توسط رسانه‌های مادرید به خوبی کلید خورد و پیش رفت، این موضوع آنقدر منسجم پیش رفت که مقامات بارسلونا را بسیار عصبانی کرد و بارتومئو به نشانه اعتراض به دعوت تلویزیون ملی اسپانیا برای یک مصاحبه تلویزیونی پاسخ منفی داد و گفت: جایی که ماموریت دارد بارسلونا را تخریب کند، جای من نیست!

اما بسیار بعید است با توجه به روند بازی بین دو تیم بارسلونا و مالاگا، به راحتی ادعا کرد که بازیکنان بارسلونا به یک دستور پشت پرده تن داده اند، این امکان ندارد که ابرقدرت‌هایی با لباس آبی و اناری به این سادگی تسلیم یک مافیای اثبات نشده شوند!

بازی با میدانداری و حملات جسته و گریخته بارسلونا شروع شد اما در دقیقه ۷ نوکمپ با گل خوانمی، غافلگیر شد. مالاگا در این لحظه در عین ناباوری به گل دست یافت. پاس بلند کامنی دروازه بان مالاگا با اشتباه محاسباتی و پاس به عقب آرام دنی آلوس، به خوانمی رسید و این بازیکن به راحتی با جاگذاشتن کلودیو براوو، دروازه خالی بارسا را گشود و پنجمین گل فصلش را به ثبت رساند.

بازیکنان بارسلونا طبق ادعای خود روزنامه اسپورت، بارها شانس جبران گل خورده را داشتند و نمی شود گفت که آنها از چیزی عصبانی بودند و یا دوست نداشتند به عنوان یک تیم پیروز، میدان را ترک کنند. روزنامه مارکا یک روز بعد از این بازی در بخش کاتالونیای خود می نویسد: توهم شکست برنامه ریزی بارسلونا، مضحک ترین توهمی است که می توانست در مطبوعات اسپانیا منتشر شود، روزنامه کاتالونیایی اسپورت بهتر است راه دیگری برای جذب هوادار انتخاب کند!

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا