از “نسیم” دروغ زن صبا در BBC تا نسیم مظلوم کردها در کرمانشاه/ همسر شهید “نسیم همتی” خواستار اعدام سامان نسیم شد

بصیر،

صادق صبا مدیر شبکه BBC فارسی که بر اساس اسناد موجود توافق های خبری ویژه ای با گروهک های ضد انقلاب در راستای وارونه جلوه دادن اقدامات تروریستی و ضد حقوق بشری آنها دارد اینبار به دستور وزارت خارجه انگلیس پروژه “سامان نسیم” را کلید زده است.

 

سامان نسیم کیست؟

 

سامان نسیم سال ۱۳۷۳ در مریوان به دنیا آمده است.  گفته می شود وی در اواخر سال ۱۳۸۸توسط یکی از آشنایان خود که در قاچاق مشروبات الکلی فعالیت می کرده است با پژاک تماس گرفته و به عضویت در این گروه در آمده است.

 

سامان نسیم بعد از یک سال و چندماه در تیم عملیاتی گروه پژاک قرار گرفته و برای انجام فعالیت های مسلحانه وارد خاک ایران می شوند. این گروه از تروریست های پژاک در ارتفاعات شمال غرب کشور چندین بار با سپاه پاسداران درگیر می شوند.

 

پس از مدتی تعقیب و گریز، نیروهای سلحشور سپاه ۲۷ تیرماه ۱۳۹۰ در ارتفاعات مرزی منطقه آلواتان سردشت موفق به محاصره گروه عملیاتی پژاک شده و بعد از  ساعاتی درگیری سامان نسیم زنده دستگیر می شود.

 

به گفته یکی از شاهدان عینی هنگام دستگیری سامان نسیم، این عضو پژاک تا آخرین تیرهای خود را علیه نیروهای سپاه به کار گرفته و هیچ گلوله‌ای در خشاب او باقی نمانده بود.

 

درنتیجه عملیات و آتش پراکنی اعضای تیم پژاک یکی از نیروهای سپاه شهید و سه نفر نیز زخمی شدند.

 

دفاع وارونه رسانه های آمریکا و انگلیس از حقوق بشر

 

پس از محکوم شدن سامان نسیم، عضو کد دار و چریک مسلح به دام افتاده پژاک به اعدام، رسانه های سرویس های جاسوسی آمریکا و انگلیس علم دفاع از حقوق بشر برداشته و با چشم پوشی از جنایات این گروهک متجاوز تروریستی داد نقض حقوق بشر سر دادند.

 

شهید نسیم چه کسی است؟

 

اما قطعه آخر پازل اقدامات مضحک رسانه ای غرب ندیدن “نسیم” مظلوم کردها در کرمانشاه است که قربانی تروریست های پژاک شد.

 

شهید “نسیم همتی” فرمانده پایگاه مقاومت بسیج در گهواره از توابع شهرستان دالاهو بود که بیست و ششم تیر ماه سال ۱۳۵۷  به همراه تعدادی دیگر از بسیجیان این شهرستان از جمله شهید “اردشیر نادری” در یک گشت کوهپیمایی در ارتفاعات دالاهو به کمین گروهک تروریستی پژاک برخورد کردند و به فیض شهادت نایل آمدند.

 

بهمن همتی فرزند شهید نسیم همتی در گفت و گو با خبرنگار مغرب راستگویی و مهربانی را از خصوصیات بارز شهید نسیم همتی عنوان کرد و گفت : راستگویی را همیشه سرلوحه زندگی خود قرار داده بود و با همه مردم ، چه در پایگاه و محیط کار و چه در منزل، مهربانی می کرد به طوریکه خیلی از مردم به همین دلیل جذب او شده بودند.

 

وی افزود: به داشتن پدری اینچنینی افتخار می کنم و بزرگترین افتخار خانواده این است که پدرمان در راه اسلام، انقلاب اسلامی و مردم  به فیض شهادت نایل آمده است.

 

فرزند شهید همتی تبعات نداشتن پدر در زندگی اجتماعی و شخصی را بسیار سخت دانست و گفت: جالی خالی پدری با اینچنین خصوصیاتی در زندگی ما بسیار احساس می شود و مشکلات متعددی را برای ما به وجود آورده است اما افرادی با خصوصیات بارز فردی و اجتماعی مانند ایشان برای دفاع از آرمان ها ساخته شده اند و شهادت و راه دفاع از انقلاب را که شهید نسیم همتی انتخاب کرده بود  درست ترین هدف ممکن می دانیم و همین امر تحمل نبود و فراغ ایشان را آسان می کند.

 

فرزند شهید همتی سابقه مبارزات انقلابی پدر شهید خود را مربوط به سال های انقلاب دانست و اظهار داشت: پدرم از همان سال های اول انقلاب به صف مبارزان در رکاب امام خمینی (ره) پیوست و گروهی را تشکیل دادند که در نهایت با پیروزی انقلاب، نصرت اسلام را جشن گرفتند . بعد از انقلاب نیز به عنوان بسیجی داوطلب در جبهه های حق علیه باطل حضور گسترده داشت و اعتقاد قلبی او مبارزه برای سربلندی اسلام بود.

 

وی وظیفه خود و همه فرزندان شهدا را ادامه راه آنان خواند و گفت: به عنوان وظیفه باید قدم در راه شهدا بگذاریم و ادامه دهنده خون آنان باشیم.

 

فرزند شهید همتی خواسته خانواده خود از مسئولین را محاکمه عوامل اینگونه حوادث اعلام کرد و گفت: صراحتا از طرف خودم و سایر اعضای خانواده اعلام می کنم که فقط خواستار اعدام این جنایتکاران هستیم و امیدوارم روزی برسد که هیچ گروه تروریستی بر روی زمین وجود نداشته باشد.

 

وی همچنین خطاب به گروهک های تروریستی مانند پژاک گفت: ما آنها را کرد نمی دانیم و در درجه اول آنها را خائن به کردها و مملکت می خوانیم و بدون شک با اینچنین افراد فاسدی پیوند نخواهیم داشت.

 

فرزند شهید همتی صحبت های مدافعین غربی اعمال تروریستی این گروه ها را غیرقابل قبول دانست و گفت: چهار نفر از همراهان پدر بنده کمتر از ۲۷ سال داشته اند که به واسطه وحشی گری پژاک به درجه شهادت نایل آمدند و آنها هم مطمئنا بشر بودند و حقوقی داشتند اما به این حقوق بشر اشاره ای نمی شود و فقط مدعی حقوق جنایتکارانی مانند خودشان می شوند زیرا پژاک دست نشانده کشورهای غربی هستند و به تنهایی موجودیتی از خود ندارند.

 

درخواست همسر شهید نسیم برای اعدام سامان نسیم

 

همسر شهید همتی نیز با چشمانی اشک بار که هر مخاطبی را تحت تأثیر قرار می داد، در این رابطه به خبرنگار مغرب گفت: سال ها در کنار هم زندگی کردیم و فقدان ناگهانی او لطمه ای جبران ناپذیر به من و خانواده وارد کرد که فقط از خدا می خواهم که جنایتکاران را به سزای اعمال کثیف خود برساند.

 

وی ادامه داد: فقط یک خواسته از مسئولین داریم و آن هم محاکمه بدون اغماض این جنایتکاران و اعدام آنهاست زیرا خانواده های بسیاری مانند ما را داغدار کرده اند .

 

دانا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا